ZeroHero wrote: ↑17 Dec 2019, 12:06
Det er super godt at se en indie udvikler med fokus paa kvalitet.
Jeg har stor respekt for dit valg om ikke at gaa paa kompromis med kvalitet men pas paa ikke at noerkle for meget med detaljer som ikke har stor paavirkning paa game playet. Der har med tiden vaeret en del udviklerer som har mistet modet og gejsten for deres projekt fordi de gik i doedvande og brugte for meget tid paa uvaesenlige detaljer.
Alle mennesker yder bedst under forskellige omstaendigheder og en del arbejder bedst under en smule press.
Jeg arbejder ogsaa paa mit eget projekt og jeg planlaegger smaa milestones for mig selv. Jeg arbejder nemlig bedst under en smule press. Det tvinger mig til at undgaa komplicerert loesninger som vil tage for meget tid og istedet holde mig til en simple linje fordi jeg ved at jeg skal videre i projektet. Til sidst vil jeg saa bruge lidt ekstra tid paa nogle detaljer som igennem projektet har irriteret mig laenge nok. Personligt har jeg har ingen intentioner om at lave et perfekt spil men jeg haaber blot paa at kunne lave et spil der vil saelge nok til at jeg kan lave mit neaste spil bedre end det foerste.
Udvikler du pt. fuldtid paa projektet eller er det et hobby projekt?
Hved du hvordan publisheren fandt dig?
Det maa vaere en fed foelelse at havde en publisher der banker paa din doer, det er ofte omvendt.
Mange tak!
Ja helt sikkert - jeg er meget enig! Jeg kan varmt anbefale
http://hacknplan.com/ ! Min egen filosofi er at her i pre-alpha før jeg er feature complete, så arbejder jeg henimod at alle features bliver omkring 60% færdige, men med så fleksibel kode som muligt, så jeg senere har mulighed for nemt at udvide dem. Så en gang hver ca. 3. måned, går jeg alting igennem og lige laver et hurtigt code review, for at sikre at jeg ikke er igang med at kode mig selv op i et hjørne nogle steder, og laver så også en hurtig polish runde

Altså sikrer det, at mine core-features langsomt blive mere og mere færdige, men at jeg ikke bliver tabt i netop at finpudse noget som ikke nødvendigvis er super essentielt lige nu. Den approach fungerer ihvertfald meget godt for mig!
Det skal så også nævnes, at jeg aldrig før har leget med pixelart, så det er learning by doing, og sidste gang jeg "udgav" et spil, var i 1995, som 5-årig, hvor jeg gik til noget der hed "Futurekids", hvor man lærte at kode i primært HTML. Så jeg lærer også enormt meget om projekt-management og programmering generelt by doing. Én af fordelene ved at arbejde i GameMaker som solo-dev, er dog, at GML som GameMaker bruger, er så skønt til 2D spil, og faktisk et super lækkert sprog at arbejde i generelt, synes jeg. Jeg ved godt at trade-off'en så er at OOP er en by i Rusland, men det vigtigste er sådan set at det fungerer for mig, og at mit workflow er effektivt, og det er det heldigvis!
Jeg udvikler på det som hobby projekt indtil videre, men jeg vil rigtig gerne enten gå del-tid på arbejde næste år, så jeg har mere tid til udvikling, eller se om jeg kan skaffe funding til at gå fuld-tid gamedev.
Jeps, publisheren fandt mig på reddit, hvor en af mine posts fik et par hundrede upvotes og var øverst på /r/indiegaming

Jeg er virkelig ikke skarp til marketing, og selvom jeg elsker at tale om mit spil, og vise det, så ville det simpelthen være fantastisk hvis en publisher kunne hjælpe med den del af det. Indtil videre har min strategi bare været at vise lidt en gang imellem på reddit og twitter, og langsomt, men fuldstændig organisk, bygge følgere op.