Dust and Rocks 2

User avatar
Scarzzurs
Level 5 - Youngling
Posts: 50
Joined: 09 Mar 2008, 11:34
Contact:

Dust and Rocks 2

Unread post by Scarzzurs » 09 Mar 2008, 11:56

Hey Spiludvikling.dk!

Nu hvor sitet er oppe og kører igen må jeg hellere lige reposte om mit ene spil Dust and Rocks 2:
Image

Om spillet:
Spillet er et klassisk arcade vertical shooter spil med en masse våben, powerups, baner, og spændende fjender.
Hver banen afsluttes med at man møder en såkaldt "Boss" og når denne er nedlagt er der mulighed for at købe våben.

Der er mulighed for at spille spillet som helt op mod 5 spillere samtidig på det samme tastatur.
Dog anbefaler jeg at bruge to tastaturer hvis man er så mange :-)

Dust and Rocks 2 kører som java applet, og skulle således i teorien kunne kører på næsten alle platforme.

Spillet er efterfølgeren til Dust and Rocks som også kan findes på min hjemmeside. Enginen til etteren blev tabt undervejs, så de kører på hver deres engine, som jeg selv har udviklet.

Feedback og bugreports
Jeg er meget interesseret i feedback om spillet. Så stort set alt er velkommen.
Generelt vil følgende informationer dog være noget jeg sætter ekstra pris på:
* Hvad synes du generelt om spillet?
* Hvor langt nåede du i spilllet og hvorfor? (Gav du op? Tabte du? Gennemførte du? osv.)
* Hvornår kom du til at kede dig undervejs? (Og har du nogen ideer til hvordan jeg undgår dette)
* Hvad irriterede dig undervejs?
* Hvilken grafisk del skal jeg arbejde på i fremtiden?
* Hvilke lyde var dårlige/monotome/burde have været der?
* Hakkede spillet? (Hvis ja, vil jeg meget gerne have system informationer og eventuelt et output fra din java console)

Håber i vil prøve det og lade mig vide hvad i synes om det :-)

- Scarzzurs
Medejer i Whalegun ApS og arbejder for tiden på Utopia 9.
Du kan følge spillet på Facebook og Steam Greenlight

ankel
Level 1 - Speck of dust
Posts: 11
Joined: 08 Mar 2008, 19:53

Re: Dust and Rocks 2

Unread post by ankel » 09 Mar 2008, 13:00

Hey, spillede det lige 5 minutter her på arbejde. Synes det er ret sejt :)
Har lidt polishforslag:

* Det irriterer mig lidt at man helt fra starten ikke har en chance for at skyde alle rocks ned.
* Rocks' udseende kunne være federe.
* Man kunne lave lidt bevægelse/effekt på den tekst der kommer når man samler noget op. Fx. kunne teksten slide 5-10 pixels op og så forsvinde i stedet for bare at poppe frem og stå statisk i billedet inden den forsvinder.
* Synes der er lidt for meget rumklang på eksplosionslyden.

Jeg kan rigtig godt lide det røde interface. Og det ser rigtig fedt ud når man dør :-)

User avatar
Scarzzurs
Level 5 - Youngling
Posts: 50
Joined: 09 Mar 2008, 11:34
Contact:

Re: Dust and Rocks 2

Unread post by Scarzzurs » 25 Mar 2008, 01:18

Synes lige jeg ville fortælle at spillet er blevet opdateret en del siden sidst.
Jeg snakkede med Ankel på vores irc channel, og fik implementeret noget effekt på teksten som han snakkede om i den forrige post.

Så ville lige sige at jeg stadig arbejder på projektet og stadig er meget modtagelig for kommentarer :-)

- Scarzzurs
Medejer i Whalegun ApS og arbejder for tiden på Utopia 9.
Du kan følge spillet på Facebook og Steam Greenlight

User avatar
Crisium
Level 7 - Spellcaster
Posts: 71
Joined: 13 Mar 2008, 17:57
Location: Odense C
Contact:

Re: Dust and Rocks 2

Unread post by Crisium » 25 Mar 2008, 11:51

hi,

great love it when I see people with there home-projects.
I have added you to the list: http://www.spilfirma.dk/viewpage.php?page_id=1

good luck,
Peter Wraae Marino (http://www.spilfirma.dk)
kind regards,
Peter Wraae Marino

http://www.osghelp.com - support site for OpenSceneGraph

Post Reply