Nu tænkte jeg, at det efterhånden var på tide at dele dette spil med jer.
Steam Racers er et Unreal Tournament 3, som vi - en gruppe studerende fra MTG linjen på ITU - påbegyndte i foråret 2009, som et del af et kursus. Efter vi fik en 3. plads i Best Non-FPS Mod og en 4. plads i Best Use of Physics i Make Something Unreal konkurrences fase 3, besluttede vi os for at fortsætte arbejdet på spillet, og det betyder nu, at vi er klar til at præsentere den tredje version.
Kort fortalt er Steam Racers et 3. persons combat-racer i et steam punk univers. Som spiller skal man enten skyde eller ræse sig til sejr, hvor man har fire ret unikke og skøre fartøjer til sin rådighed, heriblandt den tank-lignende Scotch Boiler og den altid genkendelige Monowheel. Bilerne kan opgraderes, både våben, armor og hastighed, ved brug af hårdt optjente point og har mulighed for at overophede, hvis der bruges for meget damp ved at booste og skyde.
Udenfor bilerne kan man ikke dræbe hinanden, men til gengæld gøre livet surt for de hjulede modstandere. Man har blandt andet en magnetisk mine, der langsomt kravler efter forbipasserende køretøjer, og en flamme mine, som fanger den uheldige bil i et inferno og skaber en direkte overophedning. Man kan også besidde en af de placerede kanoner, som i den grad kan sætte en stopper for de andre.
Med version 3.0 har vi nu hele fire spiltyper, inklusiv den nye Baron of the Tank, hvor en fuldt opgraderet Scotch Boiler - den er ikke til at bide skeer med - skal kæmpe mod alle andre. Kun spilleren, der besidder Scotch Boileren, baronen, får point for drab.
Vi har nu i alt fire baner, inklusiv de to nye Crystal Garden og Island, har fået et helt nyt lydsystem, introduceret musik og givet vores HUD en ordentlig overhaling. Og naturligvis fikset, rettet og tilføjet en masse mere.
Jeg vil umiddelbart henvise til vores side på ModDB, hvis i vil se flere billeder og videoer fra spillet - og naturligvis hente det. Desværre kræver det jo Unreal Tournament 3 installeret, men det er det helt sikkert værd
http://www.moddb.com/mods/steam-racers
Steam Racers 3.0
Re: Steam Racers 3.0
Det er super fedt, at I stadig arbejder på det! Det var helt klart en af de bedste productions fra den årgang. Man går jo ikke helt galt i byen med "Mario Kart meets steampunk"
Michael 'Zacker' Schmidt
Portfolio | LinkedIn | Twitter
Pirates of New Horizons | Exit Strategy Entertainment
Portfolio | LinkedIn | Twitter
Pirates of New Horizons | Exit Strategy Entertainment