Her kommer mine 5 cents af begynder tip
C++ er helt klart et kanon sprog (som embedded software udvikler med ANSI-C i blodet, kan jeg så sige andet?

) ... MEN men men... Det er nok ikke det bedste begynder sprog, og slet ikke til spil.
Du kommer til at bruge lang tid på programmeringsmæssige problemstilligninger / fnidder-fnadder frem for at være produktiv og lave de sjove ting... og det kunne dræbe din ellers gode intention.
Min anbefaling vil være at du kaster dig over C# og XNA.
Nogle af fordelene ved C# frem for C++ er fx ingen pointere, og en lidt lettere syntax.
En anden fordel er at hvis du google'er et C# problem er du ret sikker på du kan copy/paste den kode du finder, hvorimod der findes et hav af C++ libraries. Hvilket jeg kunne forestille mig kunne give lidt problemer som nybegynder..
XNA er et framework lavet af Microsoft til spil der kan afvikles på windows og Xbox360... XNA er et slags managed DirectX..
Der findes rigtig mange gode guides til XNA spil på nettet... og udviklingsmiljøet er let at installere... og gratis....
Hent og installer
Visual Studio Express
Hent og installer
XNA framwork
og du er kørende med et par enkelte klik....
Find mere info her:
http://creators.xna.com/
Der er bunkevis af tutorials på nettet: Fx:
2D XNA Tutorial for C#
og som Simon ganske rigtigt siger, start småt... faktisk kan du ikke starte for småt... Følg et par tutorials og evt. modificer koden lidt til du forstår hvad der sker...