What The Block trailer og demo
What The Block trailer og demo
Hej spiludvikling.
Jeg har noget at vise jer idag samt en spilbar demo.
Et spil ved navn What The Block som jeg har været med til at udvikle sammen
med 3 andre medstuderende. Spillet er ude som Demo og vi planlægger at bygge
videre på det og udgive det som en fuld titel.
Spillet er af physics puzzle genren, set fra første person og holdt i en casual stemning.
Demoen kan hentes fra disse to links:
Windows version http://software.intel.com/file/42648
Mac version http://software.intel.com/file/42654
WebBuild version http://www.ikristoffer.dk/game/WhatTheBlock.html
Jeg har noget at vise jer idag samt en spilbar demo.
Et spil ved navn What The Block som jeg har været med til at udvikle sammen
med 3 andre medstuderende. Spillet er ude som Demo og vi planlægger at bygge
videre på det og udgive det som en fuld titel.
Spillet er af physics puzzle genren, set fra første person og holdt i en casual stemning.
Demoen kan hentes fra disse to links:
Windows version http://software.intel.com/file/42648
Mac version http://software.intel.com/file/42654
WebBuild version http://www.ikristoffer.dk/game/WhatTheBlock.html
Last edited by Neogy on 24 Mar 2012, 23:50, edited 1 time in total.
Re: What The Block trailer og demo
Jeg vil lige bumpe denne tråd, da vi nu har et webbuild oppe og køre.
http://www.ikristoffer.dk/game/WhatTheBlock.html
I er selvfølgelig mere end velkomne til at give feedback, hvis i har nogle tanker.
http://www.ikristoffer.dk/game/WhatTheBlock.html
I er selvfølgelig mere end velkomne til at give feedback, hvis i har nogle tanker.
Re: What The Block trailer og demo
super cool projekt!
Det virker rigtigt godt.
Nitpicks: I fullscreen er sigtekornet ikke i center.
Oplevede at fysikken lige pludselig fik banen til at falde sammen. Uden at jeg mener jeg havde pillet ved noget.
Der er lidt stickyness når man går over planker.
Og musikken bliver jeg så småt træt af allerede.
ellers godt arbejde med simple virkemidler.
hmm.. forresten. kan man sætte Unity op til at bruge vertical sync noget? screen tearing er ret slemt i full screen.
Nå.. jeg skal lige spille videre.
Det virker rigtigt godt.
Nitpicks: I fullscreen er sigtekornet ikke i center.
Oplevede at fysikken lige pludselig fik banen til at falde sammen. Uden at jeg mener jeg havde pillet ved noget.
Der er lidt stickyness når man går over planker.
Og musikken bliver jeg så småt træt af allerede.
ellers godt arbejde med simple virkemidler.
hmm.. forresten. kan man sætte Unity op til at bruge vertical sync noget? screen tearing er ret slemt i full screen.
Nå.. jeg skal lige spille videre.
Re: What The Block trailer og demo
Tak for feedbacken Jonaz.
Ja sigtekornet er ikke i midten men tilpasset til hvor kuglen bliver spawnet,
så den passer bedre med hvordan kugler flyver ud fra spillerens position.
Gør det spillet sværere eller er det bare øv at sigtekornet ikke er i midten ?
Hmm underligt med fysikken vi har prøvet mest muligt for at ikke at gøre den "wonky".
Hvilken bane(r) oplevede du dette i ?
Ja planke stickyness skal vi lige have fikset så man ikke skal hoppe for at komme over dem.
Aww musikken er da god, men ellers er der under options en mulighed for at slå musikken fra =)
Vi bruger ikke Vsync da med Vsync er der issues med performance i forhold til fysikken, hvor jeg må sige at Unity3d for første gang ikke har været så optimal som jeg kunne have ønsket mig.
Dog regner jeg med at optimere koden og opsætningen for at give en bedre oplevelse.
Endnu et tak jonaz, det er præcist sådanne ting vi er interesseret i at høre omkring. =)
Jeg håber at flere vil komme med deres kommentarer så vi kan gøre dette spil en
endnu bedre oplevelse.
Ja sigtekornet er ikke i midten men tilpasset til hvor kuglen bliver spawnet,
så den passer bedre med hvordan kugler flyver ud fra spillerens position.
Gør det spillet sværere eller er det bare øv at sigtekornet ikke er i midten ?
Hmm underligt med fysikken vi har prøvet mest muligt for at ikke at gøre den "wonky".
Hvilken bane(r) oplevede du dette i ?
Ja planke stickyness skal vi lige have fikset så man ikke skal hoppe for at komme over dem.
Aww musikken er da god, men ellers er der under options en mulighed for at slå musikken fra =)
Vi bruger ikke Vsync da med Vsync er der issues med performance i forhold til fysikken, hvor jeg må sige at Unity3d for første gang ikke har været så optimal som jeg kunne have ønsket mig.
Dog regner jeg med at optimere koden og opsætningen for at give en bedre oplevelse.
Endnu et tak jonaz, det er præcist sådanne ting vi er interesseret i at høre omkring. =)
Jeg håber at flere vil komme med deres kommentarer så vi kan gøre dette spil en
endnu bedre oplevelse.
-
- Level 1 - Speck of dust
- Posts: 11
- Joined: 26 Dec 2011, 10:49
Re: What The Block trailer og demo
Hvem har lavet musikken?
Re: What The Block trailer og demo
Det har vi selv, ved brug af GarageBand.
Re: What The Block trailer og demo
Nu er spillet på Kongregate :http://www.kongregate.com/games/Neogy/what-the-block
Vi har ændret sigtekornet og gummiboldens hastighed for at gøre det nemmere for spilleren at sigte.
Vi har også fikset planke stickyness.
Derudover har vi ikke oplevet bane sammenstyrtning, så forhåbentlig er det også gone.
Vi har ændret sigtekornet og gummiboldens hastighed for at gøre det nemmere for spilleren at sigte.
Vi har også fikset planke stickyness.
Derudover har vi ikke oplevet bane sammenstyrtning, så forhåbentlig er det også gone.
Re: What The Block trailer og demo
Hej er det ikke noget du skal justere i Time-manager fixedtimestep settings?Neogy wrote:Tak for feedbacken Jonaz.
Vi bruger ikke Vsync da med Vsync er der issues med performance i forhold til fysikken, hvor jeg må sige at Unity3d for første gang ikke har været så optimal som jeg kunne have ønsket mig.
.
http://unity3d.com/support/documentatio ... nager.html
Re: What The Block trailer og demo
Jeg havde ikke lige overvejet at pille ved fixed timesteps, så tak for den ide.
Dog har ændring i fixed timesteps gjort fysikken mere wonky, så skal lige finde ud
af om jeg kan finde et godt tradeoff. (Dette er for at se om vi kan få det på iphone)
Dog har ændring i fixed timesteps gjort fysikken mere wonky, så skal lige finde ud
af om jeg kan finde et godt tradeoff. (Dette er for at se om vi kan få det på iphone)
Re: What The Block trailer og demo
Neogy...
Ja tak fysikken kan være svær at justere og især når en kommer ud på en telefon der kommer maximum allowed timestep i spil.
Men colliders har også noget at sige især convex- colliders, med "skarpe" kanter. Her støder man ind i et præcisions problem med wobbling til følge.
Jeg vil anbefale at bruge primitive all the way.
Du kan også kigge på om dine rigidbodies "sover".
Til sidst kan du kigge på om du påvirke transform på din ridigbody, det giver underlig physics.
Ja tak fysikken kan være svær at justere og især når en kommer ud på en telefon der kommer maximum allowed timestep i spil.
Men colliders har også noget at sige især convex- colliders, med "skarpe" kanter. Her støder man ind i et præcisions problem med wobbling til følge.
Jeg vil anbefale at bruge primitive all the way.
Du kan også kigge på om dine rigidbodies "sover".
Til sidst kan du kigge på om du påvirke transform på din ridigbody, det giver underlig physics.
Re: What The Block trailer og demo
alle colliders er primitives i selve strukturene i spillet, kun buske, køer og lignende har mesh collider, hvilket jeg dog har
pillet ved i iphone buildet. Dog er fysikken stadigvæk wonky, men dette er også pga. de forskellige elementers
vægt forskelle er med til at give wonkyness et boost.
Jeg har leget med at sleepe rigidbodies, men det kan ikke lade sig gøre umiddelbart da
hvis de øverste block sover, kan man risikere at de kommer til at svæve i luften hvis søjlerne under den
bliver skudt væk.
Derudover hvis selve top blocken ikke sover så bliver påvirkningen fra den nok til at overskride sleep i alle de underliggende søjler.
Derudover så tak for dine forslag og tanker, rart nok at spare med nogen omkring iphone delen.
pillet ved i iphone buildet. Dog er fysikken stadigvæk wonky, men dette er også pga. de forskellige elementers
vægt forskelle er med til at give wonkyness et boost.
Jeg har leget med at sleepe rigidbodies, men det kan ikke lade sig gøre umiddelbart da
hvis de øverste block sover, kan man risikere at de kommer til at svæve i luften hvis søjlerne under den
bliver skudt væk.
Derudover hvis selve top blocken ikke sover så bliver påvirkningen fra den nok til at overskride sleep i alle de underliggende søjler.
Det her må du gerne forklare lidt nærmere.Til sidst kan du kigge på om du påvirke transform på din ridigbody, det giver underlig physics.
Derudover så tak for dine forslag og tanker, rart nok at spare med nogen omkring iphone delen.
Re: What The Block trailer og demo
[quote="Neogy"
[/quote]
Jeg lavede drag&drop på mine ridigbodies. Her påvirkede jeg gameobject.transform.position.
Hvilket gav super underlig opførelse, så løsningen var at pille ved selve ridigbody objectet og ikke gameobjectet. Men aner ikke om det er dit problem
Det her må du gerne forklare lidt nærmere.Til sidst kan du kigge på om du påvirke transform på din ridigbody, det giver underlig physics.
[/quote]
Jeg lavede drag&drop på mine ridigbodies. Her påvirkede jeg gameobject.transform.position.
Hvilket gav super underlig opførelse, så løsningen var at pille ved selve ridigbody objectet og ikke gameobjectet. Men aner ikke om det er dit problem
Code: Select all
rigidbody.MovePosition(rigidbody.position + move);
Re: What The Block trailer og demo
Ah den form for påvirkning er der ingen af.
Jeg tænker på evt at lave strukturene med joints og så lade fysikken blive slået til
i forhold til om jointsne bliver ødelagt. Dog er dette pt. blot en tanke så jeg må lege lidt rundt med det.
Jeg tænker på evt at lave strukturene med joints og så lade fysikken blive slået til
i forhold til om jointsne bliver ødelagt. Dog er dette pt. blot en tanke så jeg må lege lidt rundt med det.
Re: What The Block trailer og demo
Hvis du bare lader fysikken haandtere sig selv og ikke har nogle scripts der roder med den er de vigtigste ting du kan pille ved: Solver iteration count under fysik settings, samt collision detection option paa dine rigidbodies. Derudover kan du jo koerer en profiler og se om det er fysikken der er haard eller maaske noget helt uventet.
Proev forresten at spille Kumoon. Det minder lidt om det og jeg husker det som mega fedt. Det er lidt aeldre. http://mayoneez.1g.fi/kumoon/
Proev forresten at spille Kumoon. Det minder lidt om det og jeg husker det som mega fedt. Det er lidt aeldre. http://mayoneez.1g.fi/kumoon/