Hey Jesper!
Fik lige prøvet seneste i går aftes!
Der var helt sikkert udvikling siden jeg rørte det sidst. Men det er stadig med meget bare-bones Diablo-like vi er ude i. Som er gjort mange gange før. Men stadig langt fra bare Diablo 1. Her efter en 5-6 års udvikling allerede. Eller hvor lang tid du nu har smidt i projektet.
Så jeg har lidt et kontroversielt forslag oven på den omgang playtest.
Naturligvis forventer jeg ikke du lytter til mig.. fordi det gør folk aldrig alligevel!

Men så har jeg da gjort mit!
Nu kender jeg naturligvis ikke præcist dit scope i detaljer. Men tænker at det er over i crazy land. Det er i hvert fald en helt klassisk fælde for indiedevs at gå i når de kaster sig ud i deres første store drømme fantasy action RPG spil. Med 1.000.000.000 items, spells, maps osv.
Jeg tænker at det bliver du >>ALDRIG<< færdig med inden du når pensionsalderen!
Men så er der i hvert fald noget at nørde med på plejehjemmet. Og det er måske ikke så galt endda!
Nu skal jeg jo ikke bare skyde dine drømme ned uden at være konstruktiv. Fordi du har jo rent faktisk noget der virker! ARPG grind and loot gameplayet virker jo bare på folk. Og du har jo en masse funktionalitet som du heller ikke behøver at smide væk ved at dreje målet for projektet i en lidt anden retning.
Mit konstruktive forslag er at du drejer projektet over i noget mere PVP area multiplayer agtigt.
Og korter game session kraftig ned. Fra et persistent progression game der måske skal varer flere hundrede timer til mindre PVP sessions som varer 30 minutter til en 1 time eller noget i den retning. Team vs. team. Og som måske endda kan nydes solo. (because multiplayer community building and growing is hard)
Så jeg tænker at du burde sigte efter et multiplayer mode på et begrænset område med begrænset udvalg af spells og items. Som resetter din karakter mellem hvert spil.
Grundlæggende tænker jeg at en slags
Diablo meets Battlefield kunne virke rigtigt godt og være skide skægt.
Med node capture. Team vs. team hvor high level mobs forsvarer nogle områder/små fæstninger.
Redesign af mappet så det understøtter det slags mode.
Stadig hvor leveling, items, mobs, spells, dungeons, quests og hvad der ellers er stadig er en del af spillet.
Og spilleren har mulighed for nå max level i en play session.
Hvor man som spiller lige skal ud og grinde lidt mobs inden man er klar til at tage de vildere node defending mobs ud eller gå i små miniboss dungeons og få det fede loot.
Alternativt kunne det også være noget MOBA, coop eller Battle Royale agtigt gameplay der møder klassisk ARPG.
Det var et projekt jeg realistisk kunne tro på at du kunne bliver færdigt med inden for en overskuelig årrække (måske 3-4 år?) i rimeligt polished tilstand og lave til en eller anden form for succes ud af.
Alternativet med det store MMO ARPG er at det med stor sandsynlighed ender i grøften med scope creep. Og det ville helt sikkert være skide ærgerligt!
Du har helt sikkert noget at arbejde med! Men hvis jeg på nogen måde kunne få dig til at ændre kurs hvor du stadig bibeholder kernen, content og tech i projektet tror jeg det ville være det absolut bedste.
Fortsat god vind med projektet!

Where ever it takes you!