[Open Source] Fysisk læringsspil leder efter feedback

jakob_dunning
Level 0 - Null
Posts: 1
Joined: 06 Apr 2010, 14:48

[Open Source] Fysisk læringsspil leder efter feedback

Unread post by jakob_dunning » 06 Apr 2010, 15:27

Hej,
jeg hedder Jakob Dunning og er afgangsstuderende på Designskolen Kolding.
---
Jeg er ved at udvikle et open source :!: fysisk læringsspil til børn, der skal lære dem at spare elektricitet i deres nærmiljø.
Jeg har udviklet 5 koncepter udfra undersøgelser, observationer og interviews jeg har lavet med børn i min målgruppe og vil meget gerne have noget feedback :idea: på dem.

Alt mit research, mine overvejelser og resultater findes på :arrow: http://groenguld.duckdesigns.de.
Jeg vil opfordre alle, der har interesse, at kommentere løs på alt (især koncepterne på :arrow: http://groenguld.duckdesigns.de/?q=image/tid/6) og bruge mit arbejde til deres egne projekter. I er også mere end velkommen til at skrive mig en mail gennem hjemmesiden.

---
Hilsen og tak, Jakob Dunning :geek:

User avatar
vonknut
Level 78 - Basher of noobs
Posts: 822
Joined: 14 Mar 2008, 16:34
Location: CPH

Re: [Open Source] Fysisk læringsspil leder efter feedback

Unread post by vonknut » 06 Apr 2010, 16:21

Er helt enig i at ideen med "min elektriske ven" er rigtigt fin, det er lidt det samme som "Poke Walker":

-og løsningen i den dur, har helt sikkert en god fremtid.

Den kan så være dyr at lave i praksis, men man kunne lave nogle hacks, såsom at cutte den automatiske kommunikation. F.eks. ved at lade "dimsen" spytte en kode ud på et display / lyd-emitter fra dimsen, som man så taster ind manuelt på hjemmesiden / lader en mikrofon optage (old-shool analogt modem FTW). Så kan sidens back-end så oversættes denne til den faktiske aktivitet (dvs. brugeren får en enkryptet kode, som dekryptes server-side for at undgå snyd).

Dvs. en god ide, men ikke et koncept, i og med at det ikke virker så beskrevet endnu.
-det er først et koncept når der ligger en masse yderligere overvejelser og løsnings beskrivelser bagved :)
Det er lidt det samme med "grøn guld", som mest er en hensigts erklæring + en proces-tilgang.
-der står meget lidt konkret om selve løsnings forslaget.

Så hvis du vil have indspark til koncepterne, så skal de enten først laves, eller også så skal du give adgang til dem (hvis de allerede er lavet).


Endeligt så kan det være at jeg er dum, men hvad er et "open source lærings spil"?
-er det noget som ikke er færdigt?....:)
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning

Post Reply