Catnapped! The Bear Affair - DADIU 2010 produktion

gwiz665
Level 0 - Null
Posts: 8
Joined: 09 Mar 2010, 12:50
Location: Aarhus
Contact:

Catnapped! The Bear Affair - DADIU 2010 produktion

Unread post by gwiz665 » 02 Jun 2010, 10:07

Nu så jeg lige nogle af de andre hold havde posted deres produktioner herinde, så jeg tænkte det kunne være sjovt at vise hvad vi arbejdede på også.

Spillet kan spilles på http://www.catnapped.dk

Spillet er beregnet på børn mellem 6-7 år.

Jeg fungerede som game designer på det, og vi var 14 mennesker i alt om at lave det i Maj måned (26. apr - 25 maj 2010).

Vi vil måske videreudvikle det, så det kan udgives, men det er lidt løst lige nu. ;-)

Jeg kan på alle måder også anbefale DADIU, det var en fed oplevelse og det er super at få noget praktisk øvelse.
Nicki Thomas Hansen
Senior Developer @ Kiloo

Togbis
Level 0 - Null
Posts: 2
Joined: 11 Jun 2009, 19:57

Re: Catnapped! The Bear Affair - DADIU 2010 produktion

Unread post by Togbis » 07 Jun 2010, 21:52

Hey, dejligt spil i har fået lavet. Jeg har lige gennemført det for anden gang :)

Jeg håber ikke det gør noget at jeg lige kommer med noget konstruktiv kritik:

Selvom startscenen i vaskemaskinen er dejlig dramatisk, så virker det lidt som om man bare pludseligt bliver smidt ind i spillet uden at være parat. Imens bamsen sad og svømmede rundt havde jeg lidt svært ved at forstå, hvordan man styrede, hvad historien er og hvorfor katten er ond.

Det lidt børneagtige look i grafikken var rigtig flot. Det er også godt at det skifter fra 2D til 3D. Men pas på med at bamsen ikke pludseligt går fra lysegrå til rødbrun, det forvirrer.

Balance delen var sjov, men jeg tror godt i kunne have lavet styringen, så det bliver lidt nemmere at se om bamsen er ved at falde til en af siderne og hvilken side man skal styre henimod.

Labyrintdelen var også spændende, især med de lidt Metal Gear Solid-agtige spotlights. Men det blev lidt frustrerende, da man ikke havde nogen anelse om hvor man skulle hen og nogle af malingklat texturerne gentog sig, hvilket får en til at tro, at man er tilbage hvor man begyndte. Tændstikkerne hjalp dog en del. Men mere variation ville være endnu bedre.

Den lille gåtur hvor man fik lov at vælte dåser var også dejlig. Jeg savner dog lidt lydfeedback, når dåserne falder ned fra papkasserne og lander på gulvene. Det kunne også være fedt hvis der kom et ordentligt rabalder, når dåsemuren vælter.

Bosskampen var også god og den er arrangeret så det er let at se hvordan man skal gribe den an. Jeg synes dog at det var en smule svært at ramme præcist det tidspunkt hvor man skal kaste. Det er lidt frustrerende, især for mindre børn kunne jeg forestille mig.

Men udover det, så skal det siges at det var et rigtig godt og stemningsfyldt spil, som i bestemt kan være stolte af. :)

Post Reply