My Ludum Dare Entry

User avatar
timgarbos
Level 23 - Spider demon
Posts: 239
Joined: 27 Feb 2009, 03:07
Location: Copenhagen

My Ludum Dare Entry

Unread post by timgarbos » 23 Aug 2010, 16:31

I decided to participate in the Ludum Dare 48 game development competition (ludumdare.com) and here is my entry!
Try it at: http://garbos.itu.dk/ludumdare/ (Unity)

The game mechanics is quite simple: Avoid the robots and trick them to crash into each other! Also don't die.

Image



Ingame screenshots:
Image<br/>
Image

fredborg
Level 6 - Apprentice
Posts: 68
Joined: 16 Dec 2008, 14:37

Re: My Ludum Dare Entry

Unread post by fredborg » 23 Aug 2010, 18:57

Godt! Missile Command vs. Pacman :)

User avatar
Scurvy Lobster
Level 25 - John Carmack
Posts: 253
Joined: 25 Mar 2008, 11:33

Re: My Ludum Dare Entry

Unread post by Scurvy Lobster » 23 Aug 2010, 19:02

Fedt lille spil! Man kommer i godt humør af det :)

Et par kommentarer:
- Det tager for lang tid på åbningsskærmen. Jeg sad og klikkede løs på mus og tastatur for at komme til spillet. Forkort tiden, eller sæt evt. en startknap.
- Når man starter spillet så går der for lang tid inden fjenderne kommer. Et par sekunder er ok, men så heller ikke mere.
- Styring med mus synes bare at være oplagt. Det kunne være fedt, hvis man strøg hen hvor man klikkede.
- Hvad er spillets titel (og hvordan udtaler man det)? Kan godt være det bare er en humanist som mig, der ikke kan finde ud af den slags.

Ellers keep up the good work! :)
Uddannelseschef, HTX Ringsted

User avatar
timgarbos
Level 23 - Spider demon
Posts: 239
Joined: 27 Feb 2009, 03:07
Location: Copenhagen

Re: My Ludum Dare Entry

Unread post by timgarbos » 24 Aug 2010, 03:17

Tak for kommentarene. Jeg havde lige lidt tid til at arbejde på det i dag og fik fixet et par af de ting du nævner, plus til bugs. Er uploaded et nyt sted, da det ikke tæller som en del af Ludum Dare: garbos.itu.dk/ludumdare/jam/

- Omkring åbningsskærmen så skal man bare trykke på en piltast for at komme videre, men har nu også tilføjet mellemrum og musetast.
- Der gik 6 sekunder før den første robot kom, men vil give dig ret og har skåret lidt ned.
- Styring med mus er klart oplagt, men har udviklet det på en bærbar med touchpad, så har ikke rigtigt kigget nærmere på det, da jeg ikke følte så god kontrol med touchpad.
- Spillet titel er Robots "hjerte" Monster, som giver væsentligt mere mening hvis man spiller den nye version hvor jeg nåede at få den del af grafikken ind.

Tak for det.

Ole Teglbjærg
Level 3 - Infant
Posts: 37
Joined: 14 Aug 2008, 11:51

Re: My Ludum Dare Entry

Unread post by Ole Teglbjærg » 24 Aug 2010, 09:07

Jeg er fan...

User avatar
Menace
Level 6 - Apprentice
Posts: 69
Joined: 08 Mar 2008, 19:36
Location: Copenhagen, Denmark
Contact:

Re: My Ludum Dare Entry

Unread post by Menace » 24 Aug 2010, 11:19

Det ser godt ud - hyggeligt - og er samtidigt sjovt at spille. Made of win. Se at få det ud på Ipad eller Iphone etc.! =)
Dennis Hansen
Graphic Artist/Game Designer

Pelding
Level 13 - Portal opener
Posts: 137
Joined: 23 May 2008, 09:55

Re: My Ludum Dare Entry

Unread post by Pelding » 24 Aug 2010, 11:48

Fedt spil helt sikkert, en enkel eller to ekstra mekanikker ville være prikken over i'et, kunne være simple ting som f.eks:
- At introducere forskellige levels for at give en fornemmelse af fremdrift, en level kunne slutte efter X antal attack waves er blevet cleared og en bane kunne blot bestå af ny baggrundsfarve, ny farve på fjender + nyt soundtrack.
- High score list
- Pick-ups der spawner random på banerne; speed-boost, smart bomb (der dræber alle on-screen monsters), point multiplier i 5 sec etc etc
- Level end boss'es - Kunne blot være en oversized robot der skal rammes 5-10 gange før end den dør
etc. etc...

Bare lige nogle små ekstra ting der gør at det føles som et helt spil, og ikke blot en bane der looper uendeligt.

Keep up the good work!


NB: Jeg mistede 666d6 SAN på at lytte til musikken, det er forhåbenligt kun placeholder ;)

fredborg
Level 6 - Apprentice
Posts: 68
Joined: 16 Dec 2008, 14:37

Re: My Ludum Dare Entry

Unread post by fredborg » 24 Aug 2010, 22:49

Det spil skal have highscore NU :) 4320

Pelding
Level 13 - Portal opener
Posts: 137
Joined: 23 May 2008, 09:55

Re: My Ludum Dare Entry

Unread post by Pelding » 25 Aug 2010, 09:50

Image

fredborg
Level 6 - Apprentice
Posts: 68
Joined: 16 Dec 2008, 14:37

Re: My Ludum Dare Entry

Unread post by fredborg » 25 Aug 2010, 11:45

Image

Post Reply