iPirate Battle til iPhone og iPod Touch ude nu
iPirate Battle til iPhone og iPod Touch ude nu
Så fik vi efter lang tid endelig vores seneste spil iPirate Battle udgivet i app storen.
Se video af spillet iPirate Battle
Eller se iPirate Battle i itunes store
Se video af spillet iPirate Battle
Eller se iPirate Battle i itunes store
Last edited by enora on 01 Oct 2010, 08:03, edited 3 times in total.
Dansk iPhone udvikler, se mere på www.enora.dk
-
- Level 31 - Hitler with miniguns
- Posts: 318
- Joined: 28 May 2008, 09:46
- Location: Copenhagen, Denmark
- Contact:
Re: iPirate Battle til iPhone og iPod Touch ude nu
Tillykke!!
Jeg håber i vil dele ud af Jeres erfaringer med lancering, salg og marketing af spillet, når i har fået lidt data at tygge på.
Jeg håber i vil dele ud af Jeres erfaringer med lancering, salg og marketing af spillet, når i har fået lidt data at tygge på.
Jeppe Kilberg Møller,
on Twitter
on Twitter
-
- Level 31 - Hitler with miniguns
- Posts: 318
- Joined: 06 Oct 2008, 14:19
- Location: Aarhus
- Contact:
Re: iPirate Battle til iPhone og iPod Touch ude nu
Fin lille video!
Jeg kan godt komme med lidt hurtige pointers:
* Det er pissesvært at klare sig på den "betalte" liste - vi bruger free + in-app payments til fuld version
* Det er vores erfaring (vi har ikke så meget erfaring lige her men dog) at en 1.99 in-app pris bedre kan betale sig end en .99 cent in-app pris
* Gå efter et gameplay med 1 finger, og gå efter ubercute bubblegum grafik. Gå efter et spildesign der kan bruge de "nye" business models - se nedenfor
* Brug FreeAppADay eller FreeGameOfTheDay (openfeint) til at promovere jeres spil
* Vær sikker på at der er rigeligt gameplay før brugerne skal upgrade til en købt version så de kan komme tilbage og spille det igen uden at have betalt (endnu)
* Kig efter hvordan i kan monetize yderligere ved at bruge de "nye" forretningsmodeller (tænk ngmoco, megajump, det nye froggy launcher spil etc). Arbejd systemerne igennem.
Det er et meget meget cutthroat marked (no pirate pun intended ) som er svært at komme ind på. Jeg synes Enora gør noget rigtigt når I udgiver mange små spil istedet for få store.
Og vigtigst af alt: Lav et spil der er pissefedt og meget meget simpelt at spille! (cute grafik hjælper). Spil man kan gå til og fra eller have små sessions i klarer sig godt.
Jeg kan godt komme med lidt hurtige pointers:
* Det er pissesvært at klare sig på den "betalte" liste - vi bruger free + in-app payments til fuld version
* Det er vores erfaring (vi har ikke så meget erfaring lige her men dog) at en 1.99 in-app pris bedre kan betale sig end en .99 cent in-app pris
* Gå efter et gameplay med 1 finger, og gå efter ubercute bubblegum grafik. Gå efter et spildesign der kan bruge de "nye" business models - se nedenfor
* Brug FreeAppADay eller FreeGameOfTheDay (openfeint) til at promovere jeres spil
* Vær sikker på at der er rigeligt gameplay før brugerne skal upgrade til en købt version så de kan komme tilbage og spille det igen uden at have betalt (endnu)
* Kig efter hvordan i kan monetize yderligere ved at bruge de "nye" forretningsmodeller (tænk ngmoco, megajump, det nye froggy launcher spil etc). Arbejd systemerne igennem.
Det er et meget meget cutthroat marked (no pirate pun intended ) som er svært at komme ind på. Jeg synes Enora gør noget rigtigt når I udgiver mange små spil istedet for få store.
Og vigtigst af alt: Lav et spil der er pissefedt og meget meget simpelt at spille! (cute grafik hjælper). Spil man kan gå til og fra eller have små sessions i klarer sig godt.
Last edited by simonmoeller on 26 Sep 2010, 10:12, edited 1 time in total.
-
- Level 31 - Hitler with miniguns
- Posts: 318
- Joined: 06 Oct 2008, 14:19
- Location: Aarhus
- Contact:
Re: iPirate Battle til iPhone og iPod Touch ude nu
Det var lidt forretningssnak - det allervigtigste er stadig at folk kan lide jeres spil
Re: iPirate Battle til iPhone og iPod Touch ude nu
Hej Alle
Super dejligt med noget feedback og der er helt sikkert mange ting vi kan lære omkring hvordan et spil skal være og hvordan vi markedsfører det. Lige nu arbejder vi med vores markedsføring og hvordan vi kan gøre det på et lille budget, og lærer hele tiden noget. Men som du skriver så er det meget svært at gøre sig da der er så mange om budet.
Jeg vil gerne dele ud af vores erfaring når vi har noget mere, spillet har nemlig kun været ude siden igår.
Super dejligt med noget feedback og der er helt sikkert mange ting vi kan lære omkring hvordan et spil skal være og hvordan vi markedsfører det. Lige nu arbejder vi med vores markedsføring og hvordan vi kan gøre det på et lille budget, og lærer hele tiden noget. Men som du skriver så er det meget svært at gøre sig da der er så mange om budet.
Jeg vil gerne dele ud af vores erfaring når vi har noget mere, spillet har nemlig kun været ude siden igår.
Dansk iPhone udvikler, se mere på www.enora.dk
Re: iPirate Battle til iPhone og iPod Touch ude nu
Lige i forlængelse af at du skriver at det er svært at gøre sig på betalingslisten. Så har vi også planer om en demo version som selvfølgelig er gratis.
Dansk iPhone udvikler, se mere på www.enora.dk
Re: iPirate Battle til iPhone og iPod Touch ude nu
Vi har de første 4 dage forsøgt os med facebook reklame, og i vores tilfælde virker det ikke :(
Jeg tror ikke det kan svare sig når prisen på ens app er lav.
Hvad har i andre af erfaringer med at købe reklame?
Jeg tror ikke det kan svare sig når prisen på ens app er lav.
Hvad har i andre af erfaringer med at købe reklame?
Dansk iPhone udvikler, se mere på www.enora.dk
-
- Level 31 - Hitler with miniguns
- Posts: 318
- Joined: 28 May 2008, 09:46
- Location: Copenhagen, Denmark
- Contact:
Re: iPirate Battle til iPhone og iPod Touch ude nu
På det projekt jeg er på og laver marketing for (mm.), røg Facebook + Google advertising ud, da der er ringe indtægt pr solgte unit. Altså ringe indtægt i fht PPC / PPM.
Spillene skal op i en højere prisklasse eller være Freemium før end det begynder at kunne betale sig.
Der er blevet kørt press release igennem kendte bureauer, hvilket rystede lidt review af sig og en bedre Google Rank.
Uden at kunne sige hvordan salget havde været uden, er jeg af den overbevisning, at det har været med til at øge salget i nogen grad.
Det kan jeg anbefale for en low-cost DIY marketing løsning.
Se evt lidt flere erfaringer her: http://www.spiludvikling.dk/viewtopic.php?f=5&t=1200
Tak for at i deler Jeres erfaringer!
Spillene skal op i en højere prisklasse eller være Freemium før end det begynder at kunne betale sig.
Der er blevet kørt press release igennem kendte bureauer, hvilket rystede lidt review af sig og en bedre Google Rank.
Uden at kunne sige hvordan salget havde været uden, er jeg af den overbevisning, at det har været med til at øge salget i nogen grad.
Det kan jeg anbefale for en low-cost DIY marketing løsning.
Se evt lidt flere erfaringer her: http://www.spiludvikling.dk/viewtopic.php?f=5&t=1200
Tak for at i deler Jeres erfaringer!
Jeppe Kilberg Møller,
on Twitter
on Twitter
Re: iPirate Battle til iPhone og iPod Touch ude nu
Jeg er lige nu igang med en række ting. Jeg prøver en lidt anden tilgang end tidligere.
Jeg vil ikke endnu gå i dybden med det da jeg stadig ikke ved om det virker, men vender helt sikkert tilbage når jeg har fået nogle erfaringer med det.
Lige nu har vist sænket prisen på spillet for at se hvad det gør, om vi bare sælger lidt flere uden at tjene mere.
Jeg vil ikke endnu gå i dybden med det da jeg stadig ikke ved om det virker, men vender helt sikkert tilbage når jeg har fået nogle erfaringer med det.
Lige nu har vist sænket prisen på spillet for at se hvad det gør, om vi bare sælger lidt flere uden at tjene mere.
Dansk iPhone udvikler, se mere på www.enora.dk
Re: iPirate Battle til iPhone og iPod Touch ude nu
Så har vi da fået den første anmeldelse af iPirate Battle
De ting han nævner i den er på vej ud i version 1.1
Nå ja så har jeg opdateret billederne af spillet så det forhåbentlig viser bedre hvad det går ud på.
De ting han nævner i den er på vej ud i version 1.1
Nå ja så har jeg opdateret billederne af spillet så det forhåbentlig viser bedre hvad det går ud på.
Dansk iPhone udvikler, se mere på www.enora.dk
Re: iPirate Battle til iPhone og iPod Touch ude nu
Så har vi fået version 1.1 ud og vi arbejder med 1.2.
Jeg har ikke endnu haft det store held af mit markedsføring så det må blive senere at jeg forhåbentlig kan fortælle om hvad der virker
Så har jeg lavet nye screenshots som gerne skulke vise iPirate Battle bedre frem. http://itunes.apple.com/app/ipiratebatt ... 47633?mt=8
Jeg har ikke endnu haft det store held af mit markedsføring så det må blive senere at jeg forhåbentlig kan fortælle om hvad der virker
Så har jeg lavet nye screenshots som gerne skulke vise iPirate Battle bedre frem. http://itunes.apple.com/app/ipiratebatt ... 47633?mt=8
Dansk iPhone udvikler, se mere på www.enora.dk
Re: iPirate Battle til iPhone og iPod Touch ude nu
Jeg arbejder lige nu på version 1.2 med nogle gameplay opdateringer men også grafik.
Fremover vil iPirate Battle kommer til at se sådan her ud
Fremover vil iPirate Battle kommer til at se sådan her ud
Dansk iPhone udvikler, se mere på www.enora.dk
Re: iPirate Battle til iPhone og iPod Touch ude nu
Så har vi fået det første review af iPirate Battle
http://ifanzine.com/ipirate-battle-review
Et par af de ting som han synes trækker ned bliver fikset i version 1.2 som jeg arbejder på lige nu.
http://ifanzine.com/ipirate-battle-review
Et par af de ting som han synes trækker ned bliver fikset i version 1.2 som jeg arbejder på lige nu.
Dansk iPhone udvikler, se mere på www.enora.dk
-
- Level 31 - Hitler with miniguns
- Posts: 318
- Joined: 28 May 2008, 09:46
- Location: Copenhagen, Denmark
- Contact:
Re: iPirate Battle til iPhone og iPod Touch ude nu
mht GUI
Please, flyt kanonerne i venstre hjørne ned på selve kanonerne i bunden.
Det er lidt modstridende at de står 'oven på hinanden' - hvor de står 'side om side' nede i bunden.
Please, flyt kanonerne i venstre hjørne ned på selve kanonerne i bunden.
Det er lidt modstridende at de står 'oven på hinanden' - hvor de står 'side om side' nede i bunden.
Jeppe Kilberg Møller,
on Twitter
on Twitter
Re: iPirate Battle til iPhone og iPod Touch ude nu
HeyJeppeKM wrote:mht GUI
Please, flyt kanonerne i venstre hjørne ned på selve kanonerne i bunden.
Det er lidt modstridende at de står 'oven på hinanden' - hvor de står 'side om side' nede i bunden.
Det vil jeg da overveje om det vil gøre det lettere og bedre. Det når ikke med i version 1.2 som snart udkommer.
Dansk iPhone udvikler, se mere på www.enora.dk
Re: iPirate Battle til iPhone og iPod Touch ude nu
Så kom version 1.2 på gaden med bedre grafik og en del forbedringer til gameplay'et.
http://itunes.apple.com/app/ipiratebatt ... 47633?mt=8
http://itunes.apple.com/app/ipiratebatt ... 47633?mt=8
Dansk iPhone udvikler, se mere på www.enora.dk