DiceWiz

User avatar
Chrono
Level 14 - Dimensional traveler
Posts: 144
Joined: 08 Mar 2008, 21:06
Location: Aalborg
Contact:

DiceWiz

Unread post by Chrono » 05 Dec 2010, 14:33

Jeg synes lige I skal se noget jeg har gået og hygget mig lidt med i min fritid i meget lang tid efterhånden (fritid... der er ikke meget af det). Det er slet ikke færdigt, men det er da rimeligt spilbart.

Spillet hedder DiceWiz og er en slags letvægts Final Fantasy, med nogle lidt specielle kampe - man kaster terninger for at vælge sine angreb. Lidt Yatzy-agtigt egentlig.

Prøv da spillet her, og fortæl hvad I synes.
http://www.dicewiz.com/alpha

Grafisk er spillet selvfølgelig slet ikke godt nok - jeg mangler seriøst hjælp her, så hvis du skulle have lyst til noget lav-intensitets-fritids-udvikling af grafik til sådan et spil, må du endelig sende mig en besked!
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!

User avatar
ZeroHero
Level 36 - Tron
Posts: 362
Joined: 21 Jul 2009, 19:03
Location: England
Contact:

Re: DiceWiz

Unread post by ZeroHero » 05 Dec 2010, 15:01

Det er da et rigtigt hyggeligt lille spil du har gang i :)
Der er en dejlig atmosfære og som spiller bliver man godt introduceret til spillet.
Jeg er personligt ikke saa vild med "tur-baseret" kampe og at man skal slå terninger for at vinde!
Lige så snart jeg ser terninger i computerspil løber jeg langt væk fordi jeg ikke kan lide at kampe skal være baseret af en eller anden tilfældigheds generator. Men det er nok bare mig den er galt med!
Ud over terningerne syntes jeg desværre at kampene virker meget monotom.
Det virker som om det er det samme sted jeg bliver taget hen og det at det er det samme der sker naar der bliver udøvet kampe. Det er formegenligt fordi det er en tidlig version af spillet :)
Ellers virker interface og spillets gameplay godt!

Alt i alt virker det som et spændende projekt og jeg vil ønske dig masser af held og lykke med det.

Søren Klit Lambæk

User avatar
shrt
Level 4 - Newbie
Posts: 46
Joined: 08 Mar 2008, 17:07
Location: Copenhagen
Contact:

Re: DiceWiz

Unread post by shrt » 05 Dec 2010, 15:08

love it!
Jacob Hauberg Hansen (github)

Software Developer at Novasa

User avatar
Chrono
Level 14 - Dimensional traveler
Posts: 144
Joined: 08 Mar 2008, 21:06
Location: Aalborg
Contact:

Re: DiceWiz

Unread post by Chrono » 05 Dec 2010, 15:09

Heh ja, man blive jo faktisk også taget til den samme baggrund, den samme musik og de samme monstrer hver eneste gang (dog har monstrerne forskellige stats - så forløbet af kampene er ikke ens). Som sagt - mangler en grafiker ;-)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!

User avatar
Scurvy Lobster
Level 25 - John Carmack
Posts: 253
Joined: 25 Mar 2008, 11:33

Re: DiceWiz

Unread post by Scurvy Lobster » 05 Dec 2010, 15:35

Det ser faktisk rigtig godt ud, og jeg hyggede mig med det :)

Har du låst dig fast på navnet DiceWiz? (du har jo købt .com navnet) Jeg tænker det bliver lidt svært at flette en dyb historie på, når det handler om terninger.

Lidt som ZeroHero hælder jeg til at gøre terningerne mere skjulte eller måske endda omsætte dem til et andet abstraktionsniveau. Kunne det være nogle brikker/magiske figurer/dyreknogler etc. man kastede, og så holdt på de stærkeste og mest relevante? I så fald tror jeg også det ville være lettere at sætte en mytisk historie på spillet, hvor stadigt stærkere brikker kan introduceres løbende. En D6 kan virke lidt kedelig, når man bruger dem i starten af spillet, og bliver ved med det resten af tiden.
Uddannelseschef, HTX Ringsted

User avatar
Chrono
Level 14 - Dimensional traveler
Posts: 144
Joined: 08 Mar 2008, 21:06
Location: Aalborg
Contact:

Re: DiceWiz

Unread post by Chrono » 05 Dec 2010, 17:42

Jeg kan godt se hvad du mener, og det vil da også være rimeligt trivielt at tilføje flere typer af terninger, men chancen for at slå f.eks. tre ens med tre D10 er ringere end at slå tre ens med tre D6 - så det vil nok slet ikke føles som den opgradering du håber?

Terningerne som tema for historien er jeg ret opsat på. Jeg tror, at med den rette introduktion, vil temaet kunne fænge. På sin vis, kan man jo godt udskifte terninger med regulær magi - det virker bare ikke helt så originalt synes jeg :-)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!

User avatar
vonknut
Level 78 - Basher of noobs
Posts: 822
Joined: 14 Mar 2008, 16:34
Location: CPH

Re: DiceWiz

Unread post by vonknut » 05 Dec 2010, 17:49

ZeroHero wrote:Lige så snart jeg ser terninger i computerspil løber jeg langt væk fordi jeg ikke kan lide at kampe skal være baseret af en eller anden tilfældigheds generator. Men det er nok bare mig den er galt med!
Du er nok ikke alene, men en del adapteringer (board-game-to-computer) bruger det og det har folk det fint med.
-behøver jeg at sige Blood Bowl....
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning

Lau Korsgaard
Level 22 - Imp
Posts: 227
Joined: 25 Mar 2008, 21:57

Re: DiceWiz

Unread post by Lau Korsgaard » 06 Dec 2010, 00:15

Virkelig fedt projekt jeg er helt vild med det.

Jeg synes terning mekanikken fungerer fint og jeg kan nemt se spændende gameplay og interessante valg vokse ud af det system. Man skal selvfølgelig have noget mere kontrol over hvordan man opbygger sin karakter før det bliver meningsfuldt. Har du overvejet at åbne op for at man kan ændre på selve terningen, så man f.eks. kunne lave en 1,1,3,4,6,6 D6? Det var en vej du kunne gå, men der er også massere af design muligheder i det du har nu.

Dit level-up system er lidt finurligt men ret sjovt. Det fysiske layout af dit gem grid må betyde ret meget for hvordan de enkelte karakterer kan udvikle sig, er det meningen? Jeg forstår ikke helt om karaktererne deler samme grid og derved også "kæmper" om pladsen eller om det er tanken at de hver har sit grid? I det sidste tilfælde kunne man godt forestille sig at have forskellige grids pr. karakter, evt. random?

Historie fortællingen osv. er noget tyndt, men det regner jeg heller ikke med er "final quality"

Jeg er nysgerrig på hvad dine tanker omkring forretningsmodel og platform er, hvis du altså har nogle endnu. Jeg kunne sagtens forestille mig det her spil som et smartphone spil eller måske facebook?

Glæder mig til at se mere

/Lau

User avatar
Pelle K
Level 6 - Apprentice
Posts: 65
Joined: 17 Mar 2008, 23:00
Location: Aarhus N
Contact:

Re: DiceWiz

Unread post by Pelle K » 06 Dec 2010, 11:37

Hov ..der røg der lige en time på arbejdet .. Jeg synes det er et sjovt spil, men skal nok også have lidt hjælp til level-up systemet.

Terningekastet fungerer udmærket. Du kan evt lade sig inspirere af måde forskellige enarmede tyvknægte giver en mulighed for,
at "spare op" på sidespil, så man kan lave en strategi der går ud over den enkelte runde. Det kunne f. eks. være skægt, at man kan
planlægge et angreb i 4 runde allerede i runde 1.

Jeg kommer helt sikkert tilbage og spiller det :)

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3899
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: DiceWiz

Unread post by jonaz.dk » 06 Dec 2010, 16:50

Fedt projekt Chrono.. I like! :)
Jeg kan lugte noget fremtid i det her koncept.

@Pelle K
syntes faktisk at charge virker fint som opsparings sidespil.

kunne være fedt med en skill der ødelægger modstanderens charge. men det har du nok tænkt Chrono. eller også er det der allerede og jeg har ikke opdaget det endnu.

Dice dropping er måske lige end tand over powered pt. ;)

User avatar
Chrono
Level 14 - Dimensional traveler
Posts: 144
Joined: 08 Mar 2008, 21:06
Location: Aalborg
Contact:

Re: DiceWiz

Unread post by Chrono » 06 Dec 2010, 21:34

Jonas, nederst i karakterernes gem grid er der et trick som hedder Charge Drain - med det kan du stjæle charge fra en modstander (eller en fra dit eget party hvis du vil) :-)

Pelle, god idé at tilføje noget der tillader lidt mere fremsynet planlægning. Mere strategi. Det må jeg lige overveje. Noget automatisk opsparing - ala en spillemaskine - er også en god idé. Skal dog bare passe på med at tilføje for mange elementer - det er i forvejen ikke det letteste spil at komme i gang med.

Lau, hver karakter har sit eget gem grid. Layoutet er indtil videre ens, men startstedet er forskelligt - så det umiddelbare potentiale for de to karakterer er også forskelligt. På sigt kan de dog ende med at kunne de samme ting. Det er delvist inspireret af sphere grid i Final Fantasy X. God idé med terningerne - jeg overvejer også vægtede terninger, så man f.eks. kan få en terning med stor chance for at slå 6. Forretningsmodel ved jeg ikke lige med - det er ret meget hygge og for sjov lige nu - men der er da en shop, og du er velkommen til at købe dig fattig i extra gems :D

Og desværre, realistisk set - så længe jeg ikke finder en grafiker der vil være med, kommer jeg jo nok aldrig helt i mål med spillet :(
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3899
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: DiceWiz

Unread post by jonaz.dk » 13 Mar 2021, 17:50

Hey! @Chrono

Nu er det jo tusse gammelt projekt! Her 10-11 år senere.
Men syntes stadig det var super nice så vidt jeg husker det.

Blev det nogensinde færdigt?
Eller kan du trylle link frem igen til et build fra den gang? 😁

User avatar
Chrono
Level 14 - Dimensional traveler
Posts: 144
Joined: 08 Mar 2008, 21:06
Location: Aalborg
Contact:

Re: DiceWiz

Unread post by Chrono » 19 Jan 2022, 11:45

@jonaz.dk
Beklager dette meget sene svar. Her 12 år senere må jeg desværre beklage at spillet aldrig blev færdigt. Der kom aldrig nok fritid pga. arbejde og børn. Det er der egentlig nu, men spil som "Dicey Dungeons" og "Slice & Dice" gør jo meget af det jeg også ville - kan klart anbefale at prøve dem. Så jeg tænker egentlig at DiceWiz skal forblive i min bunke af prototyper der aldrig blev færdige.

Jeg besøger klart dette fora for sjældent. Var egentlig bare inde for at se om job-forummet stadig bruges, da jeg nok snart skal bruge en Godot Spiludvikler mere. Må huske at kigge ind oftere, for det er da sjovt at blive mindet om sådan et gammelt projekt :-)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3899
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: DiceWiz

Unread post by jonaz.dk » 19 Jan 2022, 12:43

@Chrono Hehe velkommen tilbage! :)

Øv det ikke blev færdigt! Life happens!

Har prøvet Dicey Dungeons for kort tid siden. Det er 'ok' men ikke så godt som DiceWiz var i sit kernekoncept som jeg husker det. Må lige prøve Slice & Dice ved lejlighed.

Har også nogle løse ideer om et First Person terningsspil der heletiden ligger i baghovedet og bobler. Men det projekt må vente så jeg ikke distraherer mig selv. "Det er bare lige en hurtig prototype!!".. og så gik der flere måneder og man glemte det projekt man var igang med. :rolleyes Det må ikke ske igen! ;)

God vind med Gotdot projektet! :)

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3899
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: DiceWiz

Unread post by jonaz.dk » 29 Jan 2022, 23:15

Oh fik endelig spillet Slice & Dice. 🎲⚔ Det holder! 😎👍 tak for tippet!

https://play.google.com/store/apps/deta ... n_US&gl=US
https://tann.itch.io/slice-dice

Post Reply