Virgin Defender i Apple App Store
-
- Level 0 - Null
- Posts: 5
- Joined: 28 Apr 2009, 13:36
- Location: denmark
- Contact:
Virgin Defender i Apple App Store
Hej
Ville lige gøre opmærksomt på at der er landet endnu et dansk produceret spil i Apple App storen.
hilsen
http://www.Casagamestudio.com
Apple App Store
http://itunes.apple.com/dk/app/virgin-d ... 50832?mt=8
YouTube Video.
http://www.youtube.com/watch?v=_ywWoITqQ-k
Sener på året vil der komme en HD version til ipad og en gratis android.
Ville lige gøre opmærksomt på at der er landet endnu et dansk produceret spil i Apple App storen.
hilsen
http://www.Casagamestudio.com
Apple App Store
http://itunes.apple.com/dk/app/virgin-d ... 50832?mt=8
YouTube Video.
http://www.youtube.com/watch?v=_ywWoITqQ-k
Sener på året vil der komme en HD version til ipad og en gratis android.
Re: Virgin Defender i Apple App Store
Har ikke fået prøvet det endnu, men ser interessant ud! Vender lige tilbage når jeg har fået prøvet det.
Her er hvad jeg kan sige ud fra hvad jeg kan se
Det er lidt ærgeligt at Appstore ikonet ikke er 512x512px og derfor ser meget blur'ret ud. Det ville også være lækkert med et lidt mere action agtigt screenshot, men kan godt forstå at det er svært.
Beskrivelsen af spillet er også meget kort og jeg tror ikke at den virker super lokkende. Hvad med at beskrive gameplay lidt og hvorfor det er udfordrende og sjovt
Jeg mener også at der er grænse på 20mb for om man kan hente et iphone spil over 3G nettet, hvilket jeg er overbevist om er en rigtig stor faktor for om man køber spillet når man sidder i toget og keder sig. Det fylder lige nu 22mb så det må næsten være muligt at skære 2mb fra?
Her er hvad jeg kan sige ud fra hvad jeg kan se
Det er lidt ærgeligt at Appstore ikonet ikke er 512x512px og derfor ser meget blur'ret ud. Det ville også være lækkert med et lidt mere action agtigt screenshot, men kan godt forstå at det er svært.
Beskrivelsen af spillet er også meget kort og jeg tror ikke at den virker super lokkende. Hvad med at beskrive gameplay lidt og hvorfor det er udfordrende og sjovt
Jeg mener også at der er grænse på 20mb for om man kan hente et iphone spil over 3G nettet, hvilket jeg er overbevist om er en rigtig stor faktor for om man køber spillet når man sidder i toget og keder sig. Det fylder lige nu 22mb så det må næsten være muligt at skære 2mb fra?
Re: Virgin Defender i Apple App Store
Lidt underbyggende materiale til Tim's post:
http://bonobolabs.com/does-the-app-stor ... it-matter/
http://bonobolabs.com/does-the-app-stor ... it-matter/
Michael 'Zacker' Schmidt
Portfolio | LinkedIn | Twitter
Pirates of New Horizons | Exit Strategy Entertainment
Portfolio | LinkedIn | Twitter
Pirates of New Horizons | Exit Strategy Entertainment
-
- Level 0 - Null
- Posts: 5
- Joined: 28 Apr 2009, 13:36
- Location: denmark
- Contact:
Re: Virgin Defender i Apple App Store
Hej Timgarbos
Vores ikon er 512x512, vi har selv sat lidt blur på ( men er igang med et mere crisp Ikon )
Spillet er skrællet så langt ned det kunne komme, desværre kom vi ikke ned under grænsen for 3g.. :?
og du har jo ret i at beskrivelsen nok kunne være noget længere.
Tak for dine input.
hilsen
Thomas
Vores ikon er 512x512, vi har selv sat lidt blur på ( men er igang med et mere crisp Ikon )
Spillet er skrællet så langt ned det kunne komme, desværre kom vi ikke ned under grænsen for 3g.. :?
og du har jo ret i at beskrivelsen nok kunne være noget længere.
Tak for dine input.
hilsen
Thomas
Re: Virgin Defender i Apple App Store
Kan i ikke klare jer med 20mb!
Da jeg startede, så måtte vi klare os med 512k, og det var endda uden at mobilerne kunne rotere grafikken automatisk eller benytte alpha / delvis gennemsigtighed.
-ungdommmen nu om dage
Da jeg startede, så måtte vi klare os med 512k, og det var endda uden at mobilerne kunne rotere grafikken automatisk eller benytte alpha / delvis gennemsigtighed.
-ungdommmen nu om dage
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning
-
- Level 0 - Null
- Posts: 5
- Joined: 28 Apr 2009, 13:36
- Location: denmark
- Contact:
Re: Virgin Defender i Apple App Store
Ja det fylder lidt når det er 3D og det er en (unity iPhone basic licens ) vi har købt
Hvis vi havde købt Pro versionen var vi kommet ned under de 20 mb..... :oops:
You live and learn......
Hvis vi havde købt Pro versionen var vi kommet ned under de 20 mb..... :oops:
You live and learn......
Re: Virgin Defender i Apple App Store
Hvordan ville pro versinen af Unity have ændret på filstørelse? Er det fordi i har skulle "bage" alle jeres skygger?
-
- Level 0 - Null
- Posts: 5
- Joined: 28 Apr 2009, 13:36
- Location: denmark
- Contact:
Re: Virgin Defender i Apple App Store
Ja ( Unity Basic ) understøtter ikke ingame shadow... så de er " bagt "
og når du compiler det til et xcode-project stripper den ikke unuse Library det gør pro versionen.
Til Info :
Can I go below 20 mega bytes with Unity iOS?
Yes, empty project would take ~13 MB in the AppStore if all the size optimizations are turned off. You still have 7MB budged for compressed assets for your game. If you own an Advanced License (required for the stripping option) you are in much better shape. In this case an empty scene with just the main camera will take up about 6 MB in the AppStore (zipped and DRM attached) and you will have ~14 MB budged for compressed assets.
My app has grown in size when released to AppStore. What should we do to to keep the size from growing?
When published to the AppStore, Apple first encrypts the binary file and then compresses it via zip. Most often Apple's DRM increases binary size about 4 MB or so. As a general rule you may expect the "final" size to be approximately: The size of the zip compressed archive of all files except the executable + the size of the uncompressed executable file. Please read the short list above about how to get the distribution size as small as possible.
og når du compiler det til et xcode-project stripper den ikke unuse Library det gør pro versionen.
Til Info :
Can I go below 20 mega bytes with Unity iOS?
Yes, empty project would take ~13 MB in the AppStore if all the size optimizations are turned off. You still have 7MB budged for compressed assets for your game. If you own an Advanced License (required for the stripping option) you are in much better shape. In this case an empty scene with just the main camera will take up about 6 MB in the AppStore (zipped and DRM attached) and you will have ~14 MB budged for compressed assets.
My app has grown in size when released to AppStore. What should we do to to keep the size from growing?
When published to the AppStore, Apple first encrypts the binary file and then compresses it via zip. Most often Apple's DRM increases binary size about 4 MB or so. As a general rule you may expect the "final" size to be approximately: The size of the zip compressed archive of all files except the executable + the size of the uncompressed executable file. Please read the short list above about how to get the distribution size as small as possible.
Last edited by ThomasCasa on 12 Jan 2011, 12:10, edited 2 times in total.
Re: Virgin Defender i Apple App Store
ok.. tak for den info