Paul and Percy - IGF edition

Klaus Kristensen
Level 1 - Speck of dust
Posts: 16
Joined: 08 Apr 2010, 20:28

Paul and Percy - IGF edition

Unread post by Klaus Kristensen » 10 Jan 2011, 15:32

Hejsa
Her er lige et par screenshots og en gameplay video til vores næste spil, ’Paul and Percy’. Vi har lige modtaget en ’honorable mention’ til IGF’s student competition, så vi er rigtig glade lige nu. http://igf.com/2011/01/2011_independent ... va_12.html

Beskrivelse
Description:
Drinking tea and eating biscuits. Life in the 5th dimension has been easy. Until now. A dimensional quake has separated Paul and Percy on opposite sides of an energy rift. If they are ever to enjoy the sweet taste of butter biscuits and earl grey again, they’ll have to use their combined efforts to figure out what caused the disaster.

Paul and Percy is a puzzle game where you have to co-operate with yourself in order to progress through the strange but inviting world. Jump, push and stomp your way through an epic puzzling adventure. Took a wrong step? No problem, the 5th dimension features a handy rewind button that makes puzzle solving more fun than ever.

In this IGF version, the core gameplay is illustrated through a series of small puzzles, showcasing the different elements of the universe. Enjoy!


IGF Submission.
http://www.igf.com/php-bin/entry2011.php?id=643

Video


Screenshots
Image

Image

Image

Image

Mvh Klaus Kristensen
på vegne af Mads Larsen og Magnus Poppel
http://www.PaulandPercy.com

User avatar
vonknut
Level 78 - Basher of noobs
Posts: 822
Joined: 14 Mar 2008, 16:34
Location: CPH

Re: Paul and Percy - IGF edition

Unread post by vonknut » 10 Jan 2011, 16:48

Det er nogle listige puzzles i har gang i der.

Minder mig lidt om en mellemting mellem boulderdash og braid, på den gode måde.
Jeg gik selv død i Braid omkring den "spol frem og tilbage i tiden ved at løbe til højre og til venstre", da det var en lidt for hård kombination af hurtighed, koordination og hjerne. -rart at se at i giver folk tid til at puzzle, i stedet for at stresse :)

Hvilket minder mig om:
Hvorfor kalder man RTS'er for real-time-strategy, når det alligevel går så hurtigt at det er dem der er hurtige og behændige der vinder?
-så skulle det vel nærmere hedde "real-time-stress-management" eller RTSM (eller måske RT-SM :) ).

M.a.o. jeg er så old-school (og reaktionær og konservativ og mavesur gammel mand), at langsom pace / turn-based ikke er et fy-ord
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning

User avatar
Scurvy Lobster
Level 25 - John Carmack
Posts: 253
Joined: 25 Mar 2008, 11:33

Re: Paul and Percy - IGF edition

Unread post by Scurvy Lobster » 10 Jan 2011, 16:53

Ser ud som en 2D udgave af ilomilo (http://blog.ilomilo.com/). Selv historien har enslydende elementer. Måske der er en mulighed i et samarbejde med svenskerne bag det? I sidder muligvis med noget tech, der lynhurtigt kan få deres spil på andre platforme end Xbox 360 (a la iPhone).
Uddannelseschef, HTX Ringsted

fehaar
Level 14 - Dimensional traveler
Posts: 141
Joined: 13 Mar 2008, 23:59

Re: Paul and Percy - IGF edition

Unread post by fehaar » 10 Jan 2011, 22:25

Jeg tænkte også straks ilomilo. Ikke nødvendigvis dårligt da det er vildt fedt. I øvrigt findes det vist allerede i en udgave til Windows Phone 7 (dog ikke i DK) - så det kommer nok ikke til de andre platforme foreløbigt. Microsoft har det med at sikre sig noget eksklusivitet...

Klaus Kristensen
Level 1 - Speck of dust
Posts: 16
Joined: 08 Apr 2010, 20:28

Re: Paul and Percy - IGF edition

Unread post by Klaus Kristensen » 06 Apr 2011, 15:25

Hejsa
Vi nærmer os færdigudviklingen af 'Paul and Percy' og tænkte at vi lige ville dele lidt screenshots med her. Fire af dem er af puzzles og to er af kortet i spillet. Vi håber I kan lide dem, hvis I vil vide mere kan I jo altid tjekke http://www.paulandpercy.com

Puzzles:
Image

Image

Image

Image

Kortet:
Image

Image


Vh.
Klaus Kristensen
På vegne af Magnus Poppel og Mads Peter Vedsten Larsen
http://www.KipperDigital.com

Jesper Kondrup
Level 27 - Drooling zombie
Posts: 274
Joined: 09 Nov 2009, 13:37
Location: Cph
Contact:

Re: Paul and Percy - IGF edition

Unread post by Jesper Kondrup » 19 Apr 2011, 07:59

Jeg har sjældent tålmodighed til at spille puzzles, men det her ser nu nu til at være ganske sjovt og veludført.
kunne være fedt med mulighed for co-op.

Klaus Kristensen
Level 1 - Speck of dust
Posts: 16
Joined: 08 Apr 2010, 20:28

Re: Paul and Percy - IGF edition(iPad Edition)

Unread post by Klaus Kristensen » 23 Sep 2011, 11:35

Hej Alle sammen
Vi tænkte at vi hellere lige måtte opdaterer jer med lidt screenshots af Paul & Percy iPad version. Vi forventer at spillet snart er klar til launch på appStore.

Siden web versionen af spillet har vi opdateret grafik, lavet flere baner, tweaket puzzles, ændret puzzle rækkefølgen, ny tutorial, og vi har lavet to nye achivements.
Alt i alt er spillet ved at være mere komplet, og vi glæder os til at launche det på appStore.

Spillet er pt. kun muligt at køre på en iPad2.

Hvis i har tid, er i mere end velkommende til at hjælpe med at skabe lidt liv i tråden på Toucharcade.com. ;-)
http://forums.toucharcade.com/showthread.php?p=1926424

Med venlig hilsen
Kipper Digital
- Magnus, Klaus & Mads.

Image

Image

Image

Image

Klaus Kristensen
Level 1 - Speck of dust
Posts: 16
Joined: 08 Apr 2010, 20:28

Re: Paul and Percy - IGF edition

Unread post by Klaus Kristensen » 04 Oct 2011, 13:37

Hejsa

Eftersom alle taler engelsk så får i lige en copy/paste. :-D

Hvis i har lyst til at deltage så send en mail til Klaus@KipperDigital.com


----
We are getting ready to do the first playtest on the iPad2. If you would like to help us test out the game and play it before everybody else, then please let us know the following:

Real name:
UDID:
iOS Version Installed:
Email:
What puzzle games have you recently played:

We cannot promise that to you will be selected to playtest the game but we will try to fit as many in as possible.

Best regards
Klaus Kristensen
Kipper Digital

bome99
Level 2 - Grain of sand
Posts: 24
Joined: 24 Sep 2009, 10:24

Re: Paul and Percy - IGF edition

Unread post by bome99 » 04 Oct 2011, 20:28

Det ser vildt godt ud.! Og tillykke det er godt gået!

Glæder mig til ipad versionen.

Klaus Kristensen
Level 1 - Speck of dust
Posts: 16
Joined: 08 Apr 2010, 20:28

Re: Paul and Percy - IGF edition

Unread post by Klaus Kristensen » 16 Nov 2011, 14:57

Såååå er det lige ved!!!

Apple har nu endeligt godkendt alle vores ansøgninger, og ikke mindst Paul & Percy. Derfor er der ikke noget der umiddelbart skulle forhindre os i at release spillet i næste uge. Spillet skulle gerne være tilgængeligt onsdag og kommer til at koste 2.99$.

Bandello har valgt at hjælpe os med releasen, så der skal også lyde en stor tak til dem.

//Klaus

fehaar
Level 14 - Dimensional traveler
Posts: 141
Joined: 13 Mar 2008, 23:59

Re: Paul and Percy - IGF edition

Unread post by fehaar » 16 Nov 2011, 21:10

Vildt fedt! Glæder mig rigtigt meget - for det spiller vildt godt på iPad. :)

Klaus Kristensen
Level 1 - Speck of dust
Posts: 16
Joined: 08 Apr 2010, 20:28

Re: Paul and Percy - IGF edition

Unread post by Klaus Kristensen » 23 Nov 2011, 13:24

Spillet er live og vi er overbeviste om at vi blive notch-rige på det her! ;)

Det kan købes her.
http://itunes.apple.com/us/app/paul-per ... ?ls=1&mt=8

Endnu engang skal der lyde en tak til alle vores playtesters, og til Bandello for at hjælpe os med releasen.

//Klaus

fehaar
Level 14 - Dimensional traveler
Posts: 141
Joined: 13 Mar 2008, 23:59

Re: Paul and Percy - IGF edition

Unread post by fehaar » 24 Nov 2011, 10:07

Haps!

Post Reply