Armies Vs Champions

Steffen Kabbelgaard
Level 7 - Spellcaster
Posts: 79
Joined: 05 Feb 2011, 15:06
Location: Denmark CPH
Contact:

Armies Vs Champions

Unread post by Steffen Kabbelgaard » 05 Feb 2011, 15:21

Hello, here is our new teaser video from our game in progress - Armies Vs Champions:

Link

Its an RTS vs FPS multiplayer game. Where players can mix and match teams as they wish in up to 3on3 matches. E.g. a match up could be one team of RTS,RTS,FPS Vs FPS FPS FPS etc.

Moreover we are looking for talented non-payed developers for our new project "Faith of the Guardians". So if your looking to build a CV/portfolio within a serious company, please do send us a mail at info@betadwarf.com (Ill make a much more descriptive post in the job section)

Zee
Level 22 - Imp
Posts: 229
Joined: 10 Mar 2008, 10:40

Re: Armies Vs Champions

Unread post by Zee » 07 Feb 2011, 11:55

I skal måske gøre jer nogle flere tanker om hvad I f.eks. vil med en video som den her.
I kalder det en teaser, men den er over 5 minutter lang, det er måske lidt utraditionelt. Samtidig fortæller den på trods af sin længde alligevel ikke så meget om hvad spillet egentlig handler om. Der er ligefør at den 1-linjes beskrivelse i tråden her "Its an RTS vs FPS multiplayer game...", fortæller mere om spillet end de 5 minutters video. Så er det en teaser, en trailer eller noget helt tredje (f.eks. en in-game video der præsenterer noget bestemt funktionalitet), og hvordan præsentereres materialet så mest effektivt og struktureret alt efter hvad det er man vil med videoen.
Men når det er sagt så ser det da ud til at I er nået rigtig langt, og at det er nogle spændende/nye koncepter I arbejder med. Dog synes jeg karakter-animationerne halter lidt efter resten kvalitetsmæssigt. Generelt ser alle bevægelserne lidt for hurtige ud, men det er jo nok en af de ting i stadig tweaker på :)

Godt arbejde, og god arbejdslyst herfra.

Steffen Kabbelgaard
Level 7 - Spellcaster
Posts: 79
Joined: 05 Feb 2011, 15:06
Location: Denmark CPH
Contact:

Re: Armies Vs Champions

Unread post by Steffen Kabbelgaard » 08 Feb 2011, 18:06

Hej Zee,
Tak for feedback. Formålet med videon er mest med henblik på samarbejdspartnere, og vi håber at videon giver et indtryk af at vi gerne vil fremad. Samtidig er dette spil mest af alt lavet for at give os et indblik i hvordan det er at færdiggøre et produkt, hvilket nok altid er undervurderet. Og man kan altid polishe mere og mere..
Nå det så er sagt, har du nok ret i at gameplay mm. kunne være skåret bedre ud i pap.

Men pt. bruger vi alt energi på vores nye projekt, som ser ud til at have en del bedre økonomiske muligheder end dette. Og når den første teaser kommer blir til, må vi lige sørge for at animationerne funker og at der fortælles lidt mere sammenhængende om spillet.

Men som sagt, tak for god feedback Zee.

Barlowe
Level 1 - Speck of dust
Posts: 15
Joined: 09 Dec 2010, 21:49
Location: Copenhagen
Contact:

Re: Armies Vs Champions

Unread post by Barlowe » 27 Feb 2011, 02:23

Er igang med at se traileren lige nu, og pauser lige en gang imellem for at skrive mine tanker ned om den:

Grammatik / slåfejl
"Commensing" (Skal være "Commencing" i "Commensing battlefield uplink") "
fucntional" i beskrivelsen af The Champion's våben (Burde være "functional)

Pulse Cannon beskrivelse: I viser Pulse Cannon blive købt i Field Shop'en, og viser lidt gameplay med den i brug (hvilket virker fint), men så skriver i "Is armor piercing". Jeg ville foreslå f.eks. at skrive "Pulse Ammo is armor piercing". (Eller at lade teksten "Is armor piercing" dukke op bare lidt tidligere, ellers så virker det lidt spøjst). I gør det samme med The Ray Gun, men der kommer teksten "Has long range" lidt hurtigere, og derfor virker det ikke lige så disorienterende :)

(Undskyld at jeg nævner grammatik i videoen, jeg ved godt det ikke har noget med spillet at gøre, men korrekt grammatik vil altid se mere pro ud end alternativet, imo :) )

Gameplayet ser dog interessant ud, jeg kan godt lide at RTS spilleren skal styre aim'et for sine units, det opfordrer virkelig til at træne ens micro skills.

Jeg er enig med Zee i at det er en meget lang video. Jeg tror i ville gøre jer selv en tjeneste ved at dele det op i:

1. FPS Player Teaser video
2. RTS Player Teaser video
3. General Gameplay
4. Teaser

Derudover synes jeg musikken var godt valgt, og til en lang video var det fedt med skiftet i tempo da der kom det stille track på (Det virkede især godt med Pew Pew lazer sounds ind over :D).

I kunne også gøre god brug af en voice over i videoen, evt. ved at lade "computer teksten" der kort introducerer de forskellige ting (og skriver ting om battlefield cam osv) have lyd såvel som tekst.

Jeg glæder mig til at se mere :)

Steffen Kabbelgaard
Level 7 - Spellcaster
Posts: 79
Joined: 05 Feb 2011, 15:06
Location: Denmark CPH
Contact:

Re: Armies Vs Champions

Unread post by Steffen Kabbelgaard » 02 Mar 2011, 23:31

Dejligt med personer der giver sig tid til så omfattende feedback.
Er helt enig mht. stavepladerne, det er meget uheldigt.. Og tak for at du nævner dem.. Vi har lært meget af at lave denne video, og synes også klart den er blevet for lang.
Selve introen af de forskellige elementer som du nævner, er også lidt kluntet..

Så kan overall sagtens se hvad du mener..

Mht. spillets fremtid, har vi mere eller mindre valgt at fokusere på et andet produkt, som der nok snart vil komme noget mere om. Men det PVE istedet for PVP og er kort sagt en blanding mellem crash bandicoot og diablo..

Men som sagt tak for feedback!

Post Reply