Blendimals - DADIU marts 2011 produktion
Posted: 02 Apr 2011, 01:35
Vi færdiggjorde vores produktion af Blendimals i Tirsdags efter en hård måned.
Spillet kan spilles i UNITY3D web player eller hentes til windows/mac på http://www.blendimals.com
Blendimals er en puzzle platformer, hvor man skal blende dyr sammen for at lave et blendimal, som får egenskaber baseret på de dyr der er blandet i.
Jeg fungerede som Game Designer på produktionen og vi var 11 mennesker i alt om at lave spillet.
Spillet blev udviklet med en iPad i tankerne, så UI er beregnet på multitouch, hvilket er lidt svært med en mus, hvorfor der er genvejstaster til abilities for at gøre det nemmere og mere "autentisk" ipad oplevelse for PC brugere.
Vi vil meget gerne tage projektet videre i en eller anden form, men i første omgang skal vi lige "wind down" på en meget intens udviklingsproces. På blendimals.com kan I også se diverse tidligere builds, hvis det kunne være interessant. Jeg påtænker også at lægge game design doc og div. art og dokumenter derop, så evt. interesserede kan få et nærmere indblik i hvordan en DADIU produktion foregår.
Til dem der måtte være interesserede, kan jeg på alle mulige måder anbefale at tage et DADIU forløb, det giver noget praktisk erfaring i spiludvikling som man næsten ikke kan få andre steder. Det er i hvert fald milevidt over div. spiluddannelser, hvis man gerne vil lære at LAVE spil, i stedet for at vide OM spil.
Spillet kan spilles i UNITY3D web player eller hentes til windows/mac på http://www.blendimals.com
Blendimals er en puzzle platformer, hvor man skal blende dyr sammen for at lave et blendimal, som får egenskaber baseret på de dyr der er blandet i.
Jeg fungerede som Game Designer på produktionen og vi var 11 mennesker i alt om at lave spillet.
Spillet blev udviklet med en iPad i tankerne, så UI er beregnet på multitouch, hvilket er lidt svært med en mus, hvorfor der er genvejstaster til abilities for at gøre det nemmere og mere "autentisk" ipad oplevelse for PC brugere.
Vi vil meget gerne tage projektet videre i en eller anden form, men i første omgang skal vi lige "wind down" på en meget intens udviklingsproces. På blendimals.com kan I også se diverse tidligere builds, hvis det kunne være interessant. Jeg påtænker også at lægge game design doc og div. art og dokumenter derop, så evt. interesserede kan få et nærmere indblik i hvordan en DADIU produktion foregår.
Til dem der måtte være interesserede, kan jeg på alle mulige måder anbefale at tage et DADIU forløb, det giver noget praktisk erfaring i spiludvikling som man næsten ikke kan få andre steder. Det er i hvert fald milevidt over div. spiluddannelser, hvis man gerne vil lære at LAVE spil, i stedet for at vide OM spil.