Page 1 of 1
Android spil: Enclosure - frivillige beta testere søges
Posted: 09 Oct 2011, 01:06
by Niels Jørgensen
Hej, så er den gal igen
Jeg har begået mit andet Android spil, men inden jeg lukker det ud i den store vilde verden kunne jeg godt tænke mig at prøve det af på et par "forsøgs kaniner"
. Jeg vil gerne gøre det lidt kontrolleret for at få noget feedback jeg kan bruge til noget og ligger derfor ikke bare en apk up til download.
Hvis du har et Android device og har lyst til at bruge en times tid på at test-spille "Enclosure", og svare på en røvfuld spørgsmål, så send gerne en mail til: nj<at>boaneo.com
Indledningsvis har jeg brug for flg. oplysninger:
* Navn (til "credits" listen i spillet - såfremt du bliver "udvalgt"
)
* Device (model/OS version - gør ikke noget hvis der er mere end en
)
* Spiltyper du foretrækker (Evt. andre spil du har købt)
* Alder
* Android Expertise (Udvikler, Bruger, Fatter nix
)
På forhånd tak...
Re: Android spil: Enclosure - frivillige beta testere søges
Posted: 10 Oct 2011, 09:42
by sunstar
Det ser da umidbart ret godt ud... Så jeg vil da smide en mail med det sammen
Men måske du lige kunne smide lidt gameplay beskrivelse ?
Re: Android spil: Enclosure - frivillige beta testere søges
Posted: 10 Oct 2011, 13:34
by Niels Jørgensen
Klart: Det er et tower-defense spil hvor der er flere exit punkter (røde ringe) og hvor fjenderne kommer fra alle sider. I modsætning til andre TD spil så har du udover våben, mulighed for at bygge vægge og døre til at styre hvordan fjenderne kan komme ind (blå strukturer på screenshots). Hvis du lukker exit points helt af vil angriberne begynde at nedbryde murene.
Derudover er der den twist at du ikke kan bygge våben under angrebet men skal planlægge alt inden. Under angrebet kan du pt. kun åbne og lukke døre, men jeg har planer om at kunne styre "targeting" af de enkelte våben efter behov.
Pt. er der (som du jo ved
) problemer med crash på Nexus S - Det er et OpenGL kald (genBuffers) der returnerer 0 som buffer ID. Jeg ved ikke om problemet relaterer til GPU'en (PowerVR SGX540), men det virker fint på både Adreno200 (HTC Desire) og Mali-400MP (Galaxy 2).
Nogen der har lignende erfaringer? Jeg er helt blank...
Re: Android spil: Enclosure - frivillige beta testere søges
Posted: 16 Oct 2011, 22:06
by Niels Jørgensen
Så har jeg lagt første version ud på Android Market
https://market.android.com/details?id=com.boaneo.aliens
Stort tak til Rasmus Olsen her fra sitet for en kanon indsats som beta tester - det er hans skyld hvis det ikke virker
... Nej, spøg til side, det er et svært spil at balancere fordi mange beslutninger får konsekvenser gennem hele spillet.
Jeg forestiller mig jeg kommer med en patch ganske hurtigt når jeg får lidt bredere feedback.
Hvis nogen skulle få for sig at teste det så må i meget gerne smide en kommentar - også gerne per mail (står på marketplace under "developer")...
Re: Android spil: Enclosure - frivillige beta testere søges
Posted: 24 Oct 2011, 13:18
by Barlowe
Det må jeg prøve lige når jeg får fri senere...Det ser dog ud til at det måske er mere end min stakkels HTC Hero kan klare :p
Men det skal jeg nok lige melde tilbage om når jeg har prøvet det
Re: Android spil: Enclosure - frivillige beta testere søges
Posted: 24 Oct 2011, 22:05
by Niels Jørgensen
Mjah, det kører på min HTC Desire, men meget mindre muskler end det tror jeg ikke giver nogen acceptabel spil oplevelse... Det kører tilgengæld som død og helvede på en Galaxy2
Re: Android spil: Enclosure - frivillige beta testere søges
Posted: 28 Oct 2011, 12:46
by sunstar
Jeg må os lige notere at Sony Erikson Xperia x10 mini (og Pro)...
De har sku en for lille skærm, og det er ikke skaler bart,,,
Re: Android spil: Enclosure - frivillige beta testere søges
Posted: 28 Oct 2011, 20:46
by Niels Jørgensen
Nej, det er korrekt. Grafikken til knapper mv. er fixed size... Selve spillet skalerer op, forstået på den måde at knapperne placeres relativt i.fh.t. skærmstørrelse, så det ser rigtigt ud på en større skærm (det skulle det ihvertfald gerne
)... Det virker selvflg. ikke nedad fordi knapperne kommer til at fylde hele skærmen.
Jeg kunne have skaleret UI'et, MEN, jeg tror bare det er et af flere problemer. F.eks. at de fleste devices med mindre skærm også har mindre CPU og mindre GPU og derfor slet ikke kan trække det.