Så er vi klar med vores første spiludgivelse fra Exit Strategy Entertainment. Det er et lille sideprojekt, som vi har arbejdet på ved siden af vores store Pirates of New Horizons spil. Det er et casual game i match-3 genren men med en række forskellige twists, som gerne skulle give til et par timers god underholdning.
Prisen burde være til at håndtere, da vi kører pay what you want. I kan læse mere om spillet, prøve demoen og købe den fulde udgave på vores webside: http://www.planetbustergame.com
Kom endelig med, hvad I skulle have af feedback!
Re: Planet Buster - Pay What You Want
Posted: 28 Oct 2011, 00:03
by Kristian Hedeholm
Hey Michael
Det ser rigtig lækkert ud!
Jeg synes det er et interessant twist I har tilføjet til match-3 genren og skal da helt sikkert lige prøve at spille det igennem.
Angående feedback til spillet, så savner jeg en større/tydeligere connection mellem Planet Buster og PoNH.
Da jeg kun har prøvet demo'en kan jeg selvfølgelig ikke helt udtale mig om det, men jeg synes det kunne være super fedt, hvis jeg fik en eller anden form for bonus i PoNH, når jeg gennemføre spillet. Om det så er hemmeligt artwork, en "behind the scenes" video eller bare ekstra mønter til PoHN, er sådan set lige meget - bare der er en eller anden form for belønning, så jeg føler det er værd at bruge tid på. Ellers synes jeg de to spil kommer til at fremstå som værende for selvstændige, hvor jeg som forbruger vil tænke "hvorfor skal jeg købe et match-3 spil, når det er et action-adventure spil jeg vil have?"
Når det så er sagt, har I så overvejet at smide det på App Store ?
Re: Planet Buster - Pay What You Want
Posted: 29 Oct 2011, 12:46
by Zacker
Hey Kristian, mange tak for feedback! Du har ganske god pointe i, at vi sandsynligvis kunne have integreret de to spil yderligere. Det skal dog siges, at progressionen i Planet Buster faktisk følger den fra Pirates of New Horizons ganske tæt, så man får et billede af, hvilke verdener vi har i vores univers. Derudover er der også hemmeligt artwork
Der er demoer ude på begge platforme, og den fulde udgave kan købes for $2.99
Personlig yndlingsplatform for spillet er iPad, så hvis man ligger inde med sådan et bæst, så bør man bestemt prøve det.
Re: Planet Buster - Pay What You Want
Posted: 21 Dec 2011, 03:03
by pezz
Hold da kæft, det har I sgu gjort godt
Køber det straks på ipadden når jeg skal i seng engang, glæder mig til at prøve det på touch.
Kan I røbe lidt om hvordan I har gjort i Unity? Altså fx. om I har brugt SpriteManager el. lign. tools til?
Re: Planet Buster - Pay What You Want
Posted: 21 Dec 2011, 12:53
by Zacker
Takker!
Vi har ikke brugt nogen form ekstra tools (shameless plug: Udover vores egen toolbox http://u3d.as/content/exit-strategy-ent ... oolbox/1XV). Næsten alt i spillet er i 3d, dvs. det er bare 1 sided polys. Dette approach kan varmt anbefales, da man kan fortsætte ens vanlige workflow i Unity uden at skulle rode med f.eks. SpriteManager.
Re: Planet Buster - Pay What You Want
Posted: 21 Dec 2011, 18:31
by pezz
Fedt at I har gjort det på den måde Men hvad med draw calls, ryger de ikke væsentligt over de 20 der anbefales? Eller måske er nyere Unity versioner blevet bedre til at klare det?
Edit: Har I planer om at release på Facebook? Kunne være super hvis I gjorde det, og samtidig flettede lidt achievements ind (ikke så mange spil på facebook bruger achievement systemet endnu).
Re: Planet Buster - Pay What You Want
Posted: 21 Dec 2011, 18:46
by Zacker
Vi ligger omkring 20-30 draw calls, hvilket er fint til alle devices i arm7+ ligaen. Dette skyldes, at alle de forskellige tiles/blocke kun benytter sig af én texture, da vi har lavet det som et atlas, og det er derfor let at batche det sammen. Selve batchingen kører vi via Unity's dynamic batching, som godt nok har et per vertex overhead, men det overskygges klart af de gains vi får. Animationen kører via også via den ene texture, som vi så scroller på via en custom shader.
Der er umiddelbart ingen planer om en dedikeret Facebook release, men det er da noget vi vil overveje. Vi har dog allerede lagt en del arbejde i at få det ud på en del forskellige platforme, så det pt. er på pc, mac, Android, iOS, Chrome Web Store og med AppUp på vej.
Re: Planet Buster - Pay What You Want
Posted: 02 Jan 2012, 20:26
by pezz
Kan ikke finde Planet Buster på Market på en ICS tablet.. Har I planer om at lave det dertil?
Edit: Finder jeg den manuet via market i en browser, så står der i market på spillet "Your device isn't compatible with this item".
Re: Planet Buster - Pay What You Want
Posted: 02 Jan 2012, 20:56
by Zacker
Tak for info, det lyder klart som noget vi skal have rettet! Spillet kører fint på Android tablets, og der burde ikke være noget, som forhindrer selv ICS tablets i at finde og afvikle det. Kan du oplyse præcis hvilken tablet model du har?
Det lader desværre til, at Novo7 benytter en noget speciel MIPS processor, som vi ikke umiddelbart har mulighed for at understøtte. Dette skyldes, at Unity kun supporter ARM (dvs. 95%+ af markedet).
Re: Planet Buster - Pay What You Want
Posted: 04 Jan 2012, 16:39
by vonknut
pezz wrote:Fedt at I har gjort det på den måde Men hvad med draw calls, ryger de ikke væsentligt over de 20 der anbefales? Eller måske er nyere Unity versioner blevet bedre til at klare det?
Man behøver ikke holde sig under 20 draw calls som sådan, specielt ikke hvis man er ligeglad med iPhone 3.
Hvis man holder sig til iPhone 3gs og frem (ca. 75% af de aktive iphones på det globale marked), så hedder den almene regel 60 draw calls.
Man kan dog sagtens gå over det, hvis ens spil er "billigt" performance vice på andre områder.
-draw calls er kun en blandt mange "fps dræbere".
Vi har ofte over 100 draw calls + fysik + masser af lyd i vores spil (panzer geeks), men det kører stadigt hæderligt fps mæssigt.