New Video - feedback much appreciated!

Steffen Kabbelgaard
Level 7 - Spellcaster
Posts: 79
Joined: 05 Feb 2011, 15:06
Location: Denmark CPH
Contact:

New Video - feedback much appreciated!

Unread post by Steffen Kabbelgaard » 01 Nov 2011, 16:31

Hello all.

Our team just put this video together, and it would be wonderful with some feedback. We might throw it on Gametrailers.com etc. but some general feedback would be nice.
And if someone should comment a thing you agree on - it would be very nice to know that you share the opinion.



Cheers

Niels Jørgensen
Level 22 - Imp
Posts: 225
Joined: 24 Oct 2008, 09:31

Re: New Video - feedback much appreciated!

Unread post by Niels Jørgensen » 06 Nov 2011, 15:15

Cool - virker som om i har fat i et co-op spil hvor det rent faktisk giver mening at spille sammen :). Hvad er target platformen? Kommer man til at kunne spille singleplayer?

Steffen Kabbelgaard
Level 7 - Spellcaster
Posts: 79
Joined: 05 Feb 2011, 15:06
Location: Denmark CPH
Contact:

Re: New Video - feedback much appreciated!

Unread post by Steffen Kabbelgaard » 06 Nov 2011, 22:32

Tak - og tak for interessen :)

Target platform: PSN, Xbox Arcade og Steam Mac/PC
Singleplayer er ikke i focus - men vil måske blive udviklet som en lidt alternativ oplevelse, lidt ligesom i portal 2. Vi overvejer dog kraftigt ikke at have det med - det er ekstremt svært at vurdere det valg rent business wise. Det er klart at det har indflydelse på target groupen, men man kunne markedsføringsmæssigt også slå på at det kræver en buddy og samtidig fokusere endnu mere på at gøre coop delen lækker kontra at have begge dele. Nu om dage har man jo næsten travlt med at finde sin "Portal 2" eller "Gears of War" buddy anyways.
Spillet vil dog fuldt understytte online host/join på både konsol og pc/mac - så det gør det lidt lettere at finde nogle at spille med..

User avatar
Tabu
Level 19 - Wario
Posts: 196
Joined: 28 Nov 2008, 12:13

Re: New Video - feedback much appreciated!

Unread post by Tabu » 07 Nov 2011, 10:18

Det ser sgu godt ud, det køber jeg når det kommer til Xbox live.

Med hensyn til noget feedback på videoen, så er her ting jeg ville ændre:
Drop den super irriterende musik, jo, jeg er godt med på at den skal give den der lidt "pumped" stemning, som spillet ser ud til at have, men det er lige som om at det ikke passer sammen? Ved ikke om det er for ensformigt? Spillet giver udtryk for variation og taktisk finesse, mens musikken giver indtryk af ligegyldig ensformighed, og et hurtigt døgnflue fix (hvis det giver mening?)
Så ville jeg nok også droppe Daniels voiceover, det bidrager ikke med noget som helst, andet end at man kan høre at i ikke har købt en ordentlig mikrofon til formålet. Han fortæller ikke noget der har interesse for mig som skal forstå spillet.

Til gengæld er det ret fedt at i viser at jeres spil har dybde med nogle taktiske illustrationer, som bagefter vises, måske tager de lige lang tid nok at vise. Til sidste syntes jeg der mangler et eksempel på noget spil, uden at det bliver ilustreret hvad der sker, men hvor man har mulighed for at danne sig sit eget billede, og hvor man kan få fornemelsen af hvordan det er at spille spillet. :)

Igen, det ligner et solidt og fedt spil, og glæder mig til at spille det.

User avatar
vonknut
Level 78 - Basher of noobs
Posts: 822
Joined: 14 Mar 2008, 16:34
Location: CPH

Re: New Video - feedback much appreciated!

Unread post by vonknut » 07 Nov 2011, 12:04

Lige en hurtig bemærkning mht. single vs multiplayer:

Hvis ikke jeres spil har noget singleplayer content, hvem skal den første downloader så spille med....?
-vi lavede også mobilspil med "Multiplayer only" på et tidspunkt, hvilket gjorde at folk downloadede => kiggede på en menu => kunne ikke vide om det var sjovt => oprettede ikke spil => brugte det ikke mere.

Man kan selvfølgeligt godt have en lobby, som er let at starte spil i, men hvis der ikke er en eller form for "singleplayer testing grounds" / "singleplayer tutorial med fun-factor" så vil det hæmme udbredelse markant.

Det er ikke flertallet af mainstream brugere, der spiller multiplayer.


Case:
Uniwar - hexagon tbs old-school style med pæn grafik
Ingen freeversion
1 mio. downloads på appstore/android
Fin singleplayer campaing
ca. 100.000 multiplayers

Hvis ikke uniwar havde haft singleplayer, ville de med andre ord have tjent 10% af hvad de har gjort...
-need i say more?



Okay, ved godt at når man køber sådanne spil steam / xbox live, så er man mere disponeret for at spille multiplayer. Jeg tror dog stadigt, at i vil miste 30+% af omsætning, hvis der ikke er nogen singleplayer.
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning

Steffen Kabbelgaard
Level 7 - Spellcaster
Posts: 79
Joined: 05 Feb 2011, 15:06
Location: Denmark CPH
Contact:

Re: New Video - feedback much appreciated!

Unread post by Steffen Kabbelgaard » 07 Nov 2011, 14:04

Håbede præcis på denne type feedback/overvejelser.

Er nemlig også bange for at decline singleplayer fuldstændig kan have meget negative konsekvenser.

Du inspirere mig lidt til at vi skal sørge for at have en interessant singleplayer del der klart er underholdende men med meget mindre scope og som leder op til hvor interessant det så må være at spille multiplayer.

Og tak Tabu.
Er temmelig enig i din feedback. Var selv skeptisk overfor musikken, men havde svært ved at vælge et alternativ. Dertil var vores musiker ikke i studiet i perioden, hvilket den lider lidt af.
Det er virkelig godt lige at få at vide hvordan den påvirker jer, har allerede en del ideer til nye udformninger, og ville også meget gerne formidle noget mere basic info om spillet snart.

User avatar
vonknut
Level 78 - Basher of noobs
Posts: 822
Joined: 14 Mar 2008, 16:34
Location: CPH

Re: New Video - feedback much appreciated!

Unread post by vonknut » 11 Nov 2011, 00:40

Steffen Kabbelgaard wrote:vi skal sørge for at have en interessant singleplayer del der klart er underholdende men med meget mindre scope og som leder op til hvor interessant det så må være at spille multiplayer.
Glimrende løsning.
-kan evt. bare være battlefield modellen, hvor man kan spilel nogle multiplayer maps med botter på sin side / sværhedsgrad skaleret ned, så man kan soloe dem. Udfra videoen virker det som om jeres spil er solidt og sjovt nok (grundet AI / enemy behaviour + kamp system), til at det kan bære det.
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning

Steffen Kabbelgaard
Level 7 - Spellcaster
Posts: 79
Joined: 05 Feb 2011, 15:06
Location: Denmark CPH
Contact:

Re: New Video - feedback much appreciated!

Unread post by Steffen Kabbelgaard » 12 Nov 2011, 11:00

Friendly AI er en mulighed - men der skal tænkes meget over den. Pga. den Orb vi har med i spillet.

Så løsningen kunne måske også være at lave lidt om på måden man benytter den på i single player.

Her er et lille klip som forklarer den nogenlunde, det er dog med noget gammelt grafik:
http://www.youtube.com/betadwarf#p/u/14/Q5FaCMDdaaM

Post Reply