Planetoid Commander!

KasperKJensen
Level 0 - Null
Posts: 5
Joined: 25 Nov 2011, 01:41

Planetoid Commander!

Unread post by KasperKJensen » 25 Nov 2011, 02:05

Hej, jeg studerer til Datamatiker i Grenå og i den forbindelse har jeg lavet et lille spil i Unity3D.
Der er kun én bane og det er ret simpelt men jeg synes alligevel jeg ville prøve at få lidt feedback på det. Jeg har lagt det op på Kongregate da min personlige hjemmeside stadig er under opbygning, så et link dertil ville nok ikke holde længe.

Spillet er en ny udgave af det klassiske Missile Commander, hvor man skal forsvare en række byer ved at nedskyde fjendtlige missiler. Jeg har kommet mit eget lille twist på gameplayet og opdateret grafikken en smule men core gameplayet er det samme.

Gameplay video:


Spillet på Kongregate:
http://www.kongregate.com/games/Xazper/ ... -commander
(Controls er beskrævet under web playeren)

fredborg
Level 6 - Apprentice
Posts: 68
Joined: 16 Dec 2008, 14:37

Re: Planetoid Commander!

Unread post by fredborg » 25 Nov 2011, 13:35

Udemærket start..

Jeg synes det fede i Missile Command er timing og kædereaktioner, det mangler lidt her. Større og langsommere eksplosioner der giver bedre mulighed for kædereaktioner ville hjælpe rigtigt meget. Samtidigt kunne noget indikation af om der er missiler på vej uden for skærmen være en god idé.

Zee
Level 22 - Imp
Posts: 229
Joined: 10 Mar 2008, 10:40

Re: Planetoid Commander!

Unread post by Zee » 25 Nov 2011, 16:28

Jeg synes også det ligner en rigtig god start, og er enig i Fredborgs kommentar om indikator der fortæller om missiler udenfor ens synsfelt. Den feature kan også modvirke lidt af det jeg ser som en af spillets svagheder, nemlig at man let bliver lidt rundtosset af at spille det :) Man kommer jo ikke udenom at skulle drejer en masse rundt om planeten, men hvis man i det mindste kan undgå at skulle dreje frem og tilbage for at tjekke efter missiler der ikke er der, så hjælper det lidt.
Den anden ting jeg synes der kan forbedres er replayability/dybde, det synes jeg ikke det ser ud som om der er så meget af. Der er jo (som jeg lige forstod det), kun 1 type fjende og 1 type våben, og det betyder at man hurtigt "har prøvet alt", og at det kun handler om hvor hurtigt man drejer rundt og fyrer missiler af (og selvfølgelig ens aim). Hvis der var nogle flere våben/fjender ville der også være mulighed for lidt mere strategi og forskellige taktikker. Og så kunne planeten måske blive genereret random hver gang (med forskellige våben og placeringer af dem), så mener jeg spillets levetid ville blive kraftigt forbedret.
Men som sagt, good work og godt valg af platform IMO :)

KasperKJensen
Level 0 - Null
Posts: 5
Joined: 25 Nov 2011, 01:41

Re: Planetoid Commander!

Unread post by KasperKJensen » 25 Nov 2011, 22:18

Tak for feedbacken. Jeg havde aldrig tænkt mig at det skulle være mere end en lille "demo" men nu har jeg helt lyst til at videreudvikle det. :)

Manglen på et minimap eller lignende er det første og oftest nævnte jeg høre når jeg viser det for folk, så der er nok noget om snakken.
Jeg havde slet ikke tænkt på at man kunne lave kædereaktioner i det originale men det er en rigtig god ide og ville bestemt gøre det mere strategisk.
Der er faktisk 2 slags missiler. Det er nok ikke super nemt at se men der er dem med gule flammer og dem med røde flammer. Dem med røde flammer splitter i 2 efter et par sekunder. Men ja flere forskellige ville gøre det mere interessant-
En anden ide en gæsteforlæser gav mig var at dele spillet op i flere levels, (og ikke bare gøre det gradvist svære over tid). Så ind imellem levels kan man opgraderer sin planet med flere byer/forsvars værker eller måske skjolde.

Rigtigt interessant.

User avatar
Henrik LSP
Level 10 - Dark arts student
Posts: 105
Joined: 19 Apr 2011, 20:53

Re: Planetoid Commander!

Unread post by Henrik LSP » 02 Dec 2011, 18:14

Det virker som en rigtig solid lille demo. Det er simpelt, men fungerer godt til fem minutters underholdning. Efter det er der ikke så meget replayability.

Jeg prøvede at spille et par gange, og fandt ud af, at det egentlig ikke kan betale sig at dreje rundt for at skyde på alting. Det gælder bare om at holde live i en by og en bunker så længe som muligt. Og så skal man kun skyde de raketter, der har kurs mod en af de to og ellers ignorere alt andet - ellers løber man tør for ammunition.
Nåede op på at overleve i 282 sekunder.

Post Reply