Mit første spil!

User avatar
mark_webworks
Level 3 - Infant
Posts: 34
Joined: 21 Dec 2011, 18:47
Contact:

Mit første spil!

Unread post by mark_webworks » 21 Dec 2011, 18:59

Hej allesammen,

Jeg gået igang med at udvikle mit første spil (når man ser bort fra forskellige småperverse kreationer i Visual Basic o.lign. frembragt i teenage-årene).

Man skrumper godt nok lidt når man ser på nogle af de projekter folk herinde ligger og roder rundt med - f... nogle fede projekter nogle af dem. Men alligevel.

Jeg kunne rigtig godt tænke mig lidt feedback på mit spil men også bare lufte det projekt jeg har siddet og nørklet med de sidste måneder. Det er en ‘urban crime’ themed shooter, inspireret af GTA og i en GTA:SA agtig setting. Man løber rundt i en ghetto bydel inficeret af narkohandlere og rydder op. Måske er man også selv lidt narkohandler. Det har jeg ikke lagt mig helt fast på...

Jeg laver spillet i HTML5 men target platform er i første omgang Android/IOS, som et casual spil. På langt sigt, når gameplay er mere udviklet, tænker jeg web/facebook, med apps som backup til når man er på farten. Det er jo en af styrkerne ved HTML5, at det er (relataivt) ligetil at ramme flere platforme.

Indtil nu har jeg en demo klar som fremviser det meste af motoren og gameplay som det ser ud nu. Der mangler stadig en del arbejde med level building, interface, lyd m.m. Jeg har forresten selv lavet motor og al kodearbejdet og et par andre har lavet grafik.

Du kan se demoen her:

http://www.webworks.dk/enginetest

Spillet kræver en HTML5 klar browser, dvs. stort set alle browsere pånær IE før version 9. Jeg vil fraråde at bruge mobile browsere da interfacet ikke er helt tilpasset disse, jeg kan fremtrylle en APK hvis du virkelig brænder for at se det...

Indtryk, kritik og forslag modtages med taknemmelighed :)

Christen
Level 13 - Portal opener
Posts: 138
Joined: 02 May 2008, 13:44
Location: København

Re: Mit første spil!

Unread post by Christen » 22 Dec 2011, 09:16

Kommer til 51% og så stopper den der ved loaderen.

Zooltan
Level 0 - Null
Posts: 2
Joined: 21 Nov 2011, 14:39

Re: Mit første spil!

Unread post by Zooltan » 22 Dec 2011, 10:14

Samme her, stopper ved 51%. Google Chrome.

User avatar
deleicht
Level 4 - Newbie
Posts: 42
Joined: 07 Jan 2010, 17:08
Location: Aarhus, Denmark
Contact:

Re: Mit første spil!

Unread post by deleicht » 22 Dec 2011, 10:16

Same same, 51% i Chrome :)
/Anders Leicht Rohde @ Funday Factory

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3944
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Mit første spil!

Unread post by jonaz.dk » 22 Dec 2011, 10:21

virkede fint hjemme i går.

har samme 51% load stop i Chrome på arbejdet.

fandt aldrig ud af hvordan man skød tilbage?? kunne kun trække pistolen.

oliverdb
Level 9 - Conjurer
Posts: 91
Joined: 11 Mar 2008, 18:46

Re: Mit første spil!

Unread post by oliverdb » 22 Dec 2011, 10:42

Jeg fik den loadet, men skyde kunne jeg ikke... sigtekornet fes rundt på skærmen

Zee
Level 22 - Imp
Posts: 229
Joined: 10 Mar 2008, 10:40

Re: Mit første spil!

Unread post by Zee » 22 Dec 2011, 11:09

Jeg har samme problem med 51% i Chrome (så har vi nok fundet ud af at det er browser specifikt det problem :lol:).
Og det gik meget hurtigt med at nå til de 51%, i IE9 har jeg bare en sort boks i midten af skærmen i et minuts tid (rimelig langsom 3G netforbindelsen jeg er på) imens det ser ud til at der downloades content, og derefter stopper den med at downloade men der vises stadig ikke andet end den sorte boks.

TheJesper
Level 0 - Null
Posts: 7
Joined: 19 Feb 2009, 10:44

Re: Mit første spil!

Unread post by TheJesper » 22 Dec 2011, 11:21

Fik det til at virke i går, selvom det krævede refresh efter den nåede 99%.

Er ret imponeret over, at du har fået det der op at køre i HTML5. Thumbs up for that!

Synes skyde-mekanikken er dog godt forvirrende. Det der med, at du skal trække sigtekornet hen på en person inden tiden udløber tog mig lang tid at regne ud og er mere frustrerende end sjovt og udfordrende.

Det ville f.eks. være langt mere logisk, hvis sigtekornet blot fuldte musen, når man havde pistolen fremme - men at han skyder hvert X sekund synes jeg nu stadig er til mere skade end gavn.

User avatar
mark_webworks
Level 3 - Infant
Posts: 34
Joined: 21 Dec 2011, 18:47
Contact:

Re: Mit første spil!

Unread post by mark_webworks » 22 Dec 2011, 13:46

Argh - Murphy, min gamle nemesis, slår til igen. Jeg havde lige lavet noget som knækkede loaderen.

Tusind tak for jeres kommentarer indtil nu, håber det er ok hvis jeg tager kommentarerne fra dem der fik det til at virke med over i en ny tråd - bare for ikke at blande dem sammen med det der ikke virkede. Ny tråd after the break!

Post Reply