What The Block trailer og demo

Neogy
Level 11 - Dark arts intermediate
Posts: 114
Joined: 19 May 2008, 09:10

What The Block trailer og demo

Unread post by Neogy » 23 Mar 2012, 10:56

Hej spiludvikling.
Jeg har noget at vise jer idag samt en spilbar demo.
Et spil ved navn What The Block som jeg har været med til at udvikle sammen
med 3 andre medstuderende. Spillet er ude som Demo og vi planlægger at bygge
videre på det og udgive det som en fuld titel.

Spillet er af physics puzzle genren, set fra første person og holdt i en casual stemning.

Demoen kan hentes fra disse to links:
Windows version http://software.intel.com/file/42648
Mac version http://software.intel.com/file/42654

WebBuild version http://www.ikristoffer.dk/game/WhatTheBlock.html

Last edited by Neogy on 24 Mar 2012, 23:50, edited 1 time in total.

Neogy
Level 11 - Dark arts intermediate
Posts: 114
Joined: 19 May 2008, 09:10

Re: What The Block trailer og demo

Unread post by Neogy » 24 Mar 2012, 19:07

Jeg vil lige bumpe denne tråd, da vi nu har et webbuild oppe og køre.

http://www.ikristoffer.dk/game/WhatTheBlock.html

I er selvfølgelig mere end velkomne til at give feedback, hvis i har nogle tanker.

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3906
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: What The Block trailer og demo

Unread post by jonaz.dk » 24 Mar 2012, 19:47

super cool projekt! :)
Det virker rigtigt godt.

Nitpicks: I fullscreen er sigtekornet ikke i center.
Oplevede at fysikken lige pludselig fik banen til at falde sammen. Uden at jeg mener jeg havde pillet ved noget.

Der er lidt stickyness når man går over planker.

Og musikken bliver jeg så småt træt af allerede.

ellers godt arbejde med simple virkemidler.

hmm.. forresten. kan man sætte Unity op til at bruge vertical sync noget? screen tearing er ret slemt i full screen.

Nå.. jeg skal lige spille videre. :)

Neogy
Level 11 - Dark arts intermediate
Posts: 114
Joined: 19 May 2008, 09:10

Re: What The Block trailer og demo

Unread post by Neogy » 24 Mar 2012, 23:50

Tak for feedbacken Jonaz.

Ja sigtekornet er ikke i midten men tilpasset til hvor kuglen bliver spawnet,
så den passer bedre med hvordan kugler flyver ud fra spillerens position.
Gør det spillet sværere eller er det bare øv at sigtekornet ikke er i midten ?

Hmm underligt med fysikken vi har prøvet mest muligt for at ikke at gøre den "wonky".
Hvilken bane(r) oplevede du dette i ?

Ja planke stickyness skal vi lige have fikset så man ikke skal hoppe for at komme over dem.

Aww musikken er da god, men ellers er der under options en mulighed for at slå musikken fra =)

Vi bruger ikke Vsync da med Vsync er der issues med performance i forhold til fysikken, hvor jeg må sige at Unity3d for første gang ikke har været så optimal som jeg kunne have ønsket mig.
Dog regner jeg med at optimere koden og opsætningen for at give en bedre oplevelse.

Endnu et tak jonaz, det er præcist sådanne ting vi er interesseret i at høre omkring. =)

Jeg håber at flere vil komme med deres kommentarer så vi kan gøre dette spil en
endnu bedre oplevelse.

organicoder
Level 1 - Speck of dust
Posts: 11
Joined: 26 Dec 2011, 10:49

Re: What The Block trailer og demo

Unread post by organicoder » 25 Mar 2012, 08:30

Hvem har lavet musikken?

Neogy
Level 11 - Dark arts intermediate
Posts: 114
Joined: 19 May 2008, 09:10

Re: What The Block trailer og demo

Unread post by Neogy » 25 Mar 2012, 11:54

Det har vi selv, ved brug af GarageBand.

Neogy
Level 11 - Dark arts intermediate
Posts: 114
Joined: 19 May 2008, 09:10

Re: What The Block trailer og demo

Unread post by Neogy » 25 Mar 2012, 20:10

Nu er spillet på Kongregate :http://www.kongregate.com/games/Neogy/what-the-block
Vi har ændret sigtekornet og gummiboldens hastighed for at gøre det nemmere for spilleren at sigte.
Vi har også fikset planke stickyness.
Derudover har vi ikke oplevet bane sammenstyrtning, så forhåbentlig er det også gone.

oliverdb
Level 9 - Conjurer
Posts: 91
Joined: 11 Mar 2008, 18:46

Re: What The Block trailer og demo

Unread post by oliverdb » 26 Mar 2012, 15:12

Neogy wrote:Tak for feedbacken Jonaz.


Vi bruger ikke Vsync da med Vsync er der issues med performance i forhold til fysikken, hvor jeg må sige at Unity3d for første gang ikke har været så optimal som jeg kunne have ønsket mig.
.
Hej er det ikke noget du skal justere i Time-manager fixedtimestep settings?

http://unity3d.com/support/documentatio ... nager.html

Neogy
Level 11 - Dark arts intermediate
Posts: 114
Joined: 19 May 2008, 09:10

Re: What The Block trailer og demo

Unread post by Neogy » 27 Mar 2012, 14:37

Jeg havde ikke lige overvejet at pille ved fixed timesteps, så tak for den ide.
Dog har ændring i fixed timesteps gjort fysikken mere wonky, så skal lige finde ud
af om jeg kan finde et godt tradeoff. (Dette er for at se om vi kan få det på iphone)

oliverdb
Level 9 - Conjurer
Posts: 91
Joined: 11 Mar 2008, 18:46

Re: What The Block trailer og demo

Unread post by oliverdb » 28 Mar 2012, 15:55

Neogy...

Ja tak fysikken kan være svær at justere og især når en kommer ud på en telefon der kommer maximum allowed timestep i spil.

Men colliders har også noget at sige især convex- colliders, med "skarpe" kanter. Her støder man ind i et præcisions problem med wobbling til følge.
Jeg vil anbefale at bruge primitive all the way.

Du kan også kigge på om dine rigidbodies "sover".

Til sidst kan du kigge på om du påvirke transform på din ridigbody, det giver underlig physics.

Neogy
Level 11 - Dark arts intermediate
Posts: 114
Joined: 19 May 2008, 09:10

Re: What The Block trailer og demo

Unread post by Neogy » 28 Mar 2012, 19:34

alle colliders er primitives i selve strukturene i spillet, kun buske, køer og lignende har mesh collider, hvilket jeg dog har
pillet ved i iphone buildet. Dog er fysikken stadigvæk wonky, men dette er også pga. de forskellige elementers
vægt forskelle er med til at give wonkyness et boost.

Jeg har leget med at sleepe rigidbodies, men det kan ikke lade sig gøre umiddelbart da
hvis de øverste block sover, kan man risikere at de kommer til at svæve i luften hvis søjlerne under den
bliver skudt væk.
Derudover hvis selve top blocken ikke sover så bliver påvirkningen fra den nok til at overskride sleep i alle de underliggende søjler.
Til sidst kan du kigge på om du påvirke transform på din ridigbody, det giver underlig physics.
Det her må du gerne forklare lidt nærmere.

Derudover så tak for dine forslag og tanker, rart nok at spare med nogen omkring iphone delen.

oliverdb
Level 9 - Conjurer
Posts: 91
Joined: 11 Mar 2008, 18:46

Re: What The Block trailer og demo

Unread post by oliverdb » 29 Mar 2012, 21:26

[quote="Neogy"
Til sidst kan du kigge på om du påvirke transform på din ridigbody, det giver underlig physics.
Det her må du gerne forklare lidt nærmere.
[/quote]

Jeg lavede drag&drop på mine ridigbodies. Her påvirkede jeg gameobject.transform.position.
Hvilket gav super underlig opførelse, så løsningen var at pille ved selve ridigbody objectet og ikke gameobjectet. Men aner ikke om det er dit problem

Code: Select all

rigidbody.MovePosition(rigidbody.position + move);	

Neogy
Level 11 - Dark arts intermediate
Posts: 114
Joined: 19 May 2008, 09:10

Re: What The Block trailer og demo

Unread post by Neogy » 30 Mar 2012, 22:54

Ah den form for påvirkning er der ingen af.

Jeg tænker på evt at lave strukturene med joints og så lade fysikken blive slået til
i forhold til om jointsne bliver ødelagt. Dog er dette pt. blot en tanke så jeg må lege lidt rundt med det.

User avatar
timgarbos
Level 23 - Spider demon
Posts: 239
Joined: 27 Feb 2009, 03:07
Location: Copenhagen

Re: What The Block trailer og demo

Unread post by timgarbos » 26 Apr 2012, 16:57

Hvis du bare lader fysikken haandtere sig selv og ikke har nogle scripts der roder med den er de vigtigste ting du kan pille ved: Solver iteration count under fysik settings, samt collision detection option paa dine rigidbodies. Derudover kan du jo koerer en profiler og se om det er fysikken der er haard eller maaske noget helt uventet.

Proev forresten at spille Kumoon. Det minder lidt om det og jeg husker det som mega fedt. Det er lidt aeldre. http://mayoneez.1g.fi/kumoon/

Post Reply