Page 1 of 1

Would you Change Your Life?

Posted: 16 Apr 2012, 10:21
by Lau Korsgaard
Hej alle

Vi har lige released et lille flash spil som vi har arbejdet på i de sidste par dage. Check det ud:

http://www.wouldyouchangeyourlife.com/

Re: Would you Change Your Life?

Posted: 16 Apr 2012, 11:00
by mikesk
Minder meget om Canabalt

Bare med en funktion at man kan se hvor langt man nåede sidst, og så at banen er den samme

Mike

Re: Would you Change Your Life?

Posted: 16 Apr 2012, 11:41
by Lau Korsgaard
Det er sådan at både dine og alle andres døde kroppe bliver gemt på banen. Så banen ændrer sig hele tiden når folk spiller. Spillet bliver faktisk sværere og sværere jo mere folk dør.

/Lau

Re: Would you Change Your Life?

Posted: 18 Apr 2012, 15:33
by Awia
Ret fed ide, har dog lige to ting.
Nogle steder vil det med tiden blive umuligt at komme forbi, ved ikke om i har tænkt på dette. til dels er der også steder hvor man derefter vil blive tvunget til at føle en sti hvor i ellers level design messigt har gjort man kunne tage to veje.
Noget andet er at denne mekanik gør lidt sjov, fx med lavaen, hvis man er død nok gange dette sted vil man til sidst lave en bro over så man ikke ender med at blive frustreret over ikke at kunne komme forbi det sted.
dog synes jeg level designet er sådan lidt, da det lidt for tidligt bliver svært, jeg vil personligt hellere komme lidt længere før det bliver svært og så evt med nogle checkpoints.

Re: Would you Change Your Life?

Posted: 19 Apr 2012, 01:54
by Gorm
Jeg kan rigtigt godt lide ideen med ligene som bliver liggende. Det kom også en del af den type spil ud af Global Game Jam i år, mest pågrund af Ouroboros temaet tror jeg. Om det er bevist eller ubevist skal jeg ikke kunne sige. I Honolulu lavede et hold bla. en 2d platformer, hvor man skulle bruge sine gamle lig til at komme videre i banen. F.eks som det nævnes tidligere i denne tråd, kunne man dø på en forhindring (lava/spikes/etc), og så senere bruger sit gamle lig til at lande sikkert på.

Jeg kan godt lide idéen med at lægge beskeder, men jeg synes spillet prøver at sætte mig i to modstridende modus'er. En aktion orienteret, hvor jeg skal være hurtig og tænke taktisk fremad , og så når jeg er død, en mere tænksom tilstand. Det afspller vel meget godt virkelighed, men jeg får mest lyst til hurtigt at genstarte, så jeg kan prøve igen og se jeg kan komme forbi forhindringen næste gang :-).

Re: Would you Change Your Life?

Posted: 19 Apr 2012, 16:32
by buchardt
@Awia: Men steder som er umulige at komme forbi vil jo med tiden blive mulige at komme forbi =)
Plus at hvis 100 mennesker samarbejde om at spille det, ville kunne koordinerer at bygge fx. en bro af lig... Nice...

- Peter

Re: Would you Change Your Life?

Posted: 24 Apr 2012, 09:28
by Awia
Ja det kan jeg godt se, men der vil så være perioder hvor man ikke kan komme forbi vel? Det ville være fedt hvis 100 mennesker spillede sammen for at komme forbi et sted, men hvor ofte ville det ske?
Jeg vil ikke lyde negativ for jeg synes det er en smart idé, desuden kunne man også bruge den til at spilteste i det hele taget da man så kan se hvor ens level design failer og er for svært fx. (ved ikke lige om det er en normal metode)

Re: Would you Change Your Life?

Posted: 24 Apr 2012, 10:48
by buchardt

Re: Would you Change Your Life?

Posted: 01 May 2012, 14:38
by Lau Korsgaard
UPDATE: http://www.wouldyouchangeyourlife.com er nu blevet opdateret med det rigtige soundtrack.

Spillet er lavet i samarbejde mellem bandet The Blue Van og os i forbindelse med deres nye single Would You Change Your Life?.

Check det ud! Der er præmier til dem som gennemfører.

mvh Lau

Re: Would you Change Your Life?

Posted: 08 May 2012, 19:44
by Tabu
Vildt nok, jeg har været med til at bygge en mur :) Jeg har en fornemmelse af at den mur bliver svær at komme forbi.