Page 1 of 1
Prøv vores sjove spil
Posted: 04 Sep 2012, 13:56
by Blobbelob
...og kritiser det gerne
http://www.kongregate.com/games/Blobbel ... t_comments
Det er et hobby projekt og vi arbejder videre på det, men synes det var på tide at få nogle til at spille det og få noget feedback.
Enjoy
Re: Prøv vores sjove spil
Posted: 04 Sep 2012, 14:46
by Kevin Petersen
Idéen er rigtig god, men jeg kunne sku' ikke komme videre end første bane :/
Det med at man hænger fast til ting, er super cool men det tog mig lidt tid at finde ud af, så et tutorial level ville helt sikkert sætte prikken over i'et!
Efter jeg havde søgt hele level 1 igennem, så fandt jeg virkelig ikke noget mål :O
Er jeg blind, eller er det bare virkelig svær at finde?
Også, så synes jeg banen er svær af den årsag at der er så mange monstre man skal undgå, og ingen måde at dræbe dem på.
I kunne eventuelt implementere nogle powerups, som kunne give mere liv, skjold eller et våben.
På hvilken platform har i tænkt jer at publisere spillet? Holder i jer til Webplayer, eller bliver det noget Xbox eller Playstation?
Re: Prøv vores sjove spil
Posted: 04 Sep 2012, 16:03
by Blobbelob
Ja en tutorial ville nok være en god idé
Du kan skyde med tasterne JKLI. Jeg kopierer lige instruktionerne ind her (de kan også ses ved at scrolle ned på spil siden):
------------
ASDW to move around.
JKLI to shoot.
Q to stop/start time. You can only stop time until your time stopping power is depleted. Killing enemies will add to your power.
Space to drop a bomb. Press while moving to throw in a specific direction. Bombs use your time stopping power. Killing enemies with bombs will only add a small amount of power.
M to get an overview of the map.
F and J does “something” when you are close to barrels or boxes!
-------------
Indtil videre er planen bare webplayer.
Re: Prøv vores sjove spil
Posted: 05 Sep 2012, 09:13
by jonaz.dk
Cute! Jeg kan rigtigt godt lide jeres vægkravle-navigation! Den virker rigtigt godt!
*plot twist*
Jeg tænker at i burde droppe jeres skydefunktion på JKIL. Det får spillet til virke lidt uinteressant når det har potentiale til mere.
Og så istedet fokusere på at lave bomberne spillerens eneste våben.
De er meget mere interessante at bruge. Og kræver mere taktik og finesse af spilleren. Samt du heletiden udsætter dig selv for fare ved at bruge dem.
Som addition burde de kollidere med spilleren så man kan skubbe bomberne afsted. (spillerkollision bliver enablet på bomben når spilleren ikke længere har kontant med den)
Samt lave det tydeligt for spilleren hvornår de eksploderer i både lyd og grafik.
Og selvfølgelig have uendeligt antal bomber.
Det kræver nok noget omfattende tweaking af alle levels. Men forslaget er gratis.
Leg med ideen.
Tænker også måske at leveldesignet kunne gøres mere interessant. De 4 levels jeg har spillet virker ret generiske.
Som alternativ til nuværende level design og mål med spillet. Kunne man selvfølgelig også overveje at lave levels længere og mere channeld og målet at komme fra A til B. Og mere udfordrende for spilleren at navigere. Men det er et lidt større projekt at kaste sig ud i.
Fokus bør være det førstnævnte til at starte på.
Godt arbejde!
Re: Prøv vores sjove spil
Posted: 05 Sep 2012, 10:09
by Blobbelob
Vi er faktisk enige i at bomberne er sjovest
Det er værd at overveje om det skulle være eneste våben...
Tak for dine overvejelser!
Re: Prøv vores sjove spil
Posted: 05 Sep 2012, 13:17
by timgarbos
Enig med Jonaz. Det ville vaere en rigtig god ide at fokusere paa jeres core ide om at kunne kravle paa vaegge og bomben som er meget sjvot. Skyde delen finder man jo i mange andre spil ogsaa.
Har i forresten spillet Gish? Hvis ikke saa tag lige et kig:
http://www.youtube.com/watch?v=5WzGQQOIcp8
Re: Prøv vores sjove spil
Posted: 05 Sep 2012, 20:57
by Henrik LSP
Det er ganske sjovt. Godt lavet. Styring og vægkravle ideen virker ret godt.
Enig i at bomben er sjovere end standard skuddene. Men den burde måske være mere slimagtig for at passe i biohazard temaet?
Re: Prøv vores sjove spil
Posted: 05 Sep 2012, 21:21
by VictorB
Hey super fedt spil. Måske som nævnt før hav bomberne som main weapon, men jeg synes også at I skal beholde de "normale" skud. Måske give bomberne "cooldown" så man skal time brugen af dem.
Kun også være fedt, hvis bomberne kune udvikles så man kunne tilpasse sig banen. f. eks lægge slim der gjorde edderkopperne langsommere, eller at den lavede en slim væg der standsede flagermusene.
Hvis i gør mere ud af bomberne og giver dem forskellige abilities så tror jeg ikke i behøver den der time-stop funktion. (den er også lidt ude af temaet efter min mening)
alt i alt følte jeg mig underholdt
held og lykke med det!