Nyt spilkoncept

User avatar
Henrik LSP
Level 10 - Dark arts student
Posts: 105
Joined: 19 Apr 2011, 20:53

Nyt spilkoncept

Unread post by Henrik LSP » 12 Sep 2012, 21:47

Jeg har fundet på en spændende idé til et nyt spil.
Inden jeg går i gang, vil jeg lige høre, hvad folk herinde synes om konceptet.
Jeg har skrevet et udkast til et design dokument, som man kan læse her.

Hvad synes I? :roll:

User avatar
timgarbos
Level 23 - Spider demon
Posts: 239
Joined: 27 Feb 2009, 03:07
Location: Copenhagen

Re: Nyt spilkoncept

Unread post by timgarbos » 12 Sep 2012, 23:09

Genialt. Simpelthen!

JesperN
Level 10 - Dark arts student
Posts: 104
Joined: 07 Feb 2011, 11:28

Re: Nyt spilkoncept

Unread post by JesperN » 13 Sep 2012, 07:57

Game designers were just made redundant!

:sadface:

User avatar
Kevin Petersen
Level 3 - Infant
Posts: 39
Joined: 29 Jul 2012, 22:01

Re: Nyt spilkoncept

Unread post by Kevin Petersen » 13 Sep 2012, 09:29

Elite Adventure - the Infinite Force. Sjovt nok ;) Dog en lille "fail" hvis man kan kalde det.

Der står først følgende:
- Along the way, this fearless man will be pestered by robots.

Ergo, man spiller som mand, men senere hen står der:
- An important element in the game is character customization.

Så betyder det, at man kun kan customize en mand?
Kevin Petersen
Game Designer & Programmer. Currently unemployed.
kevinjp@outlook.com
http://kevinjp.dk/

User avatar
eMilk
Level 22 - Imp
Posts: 220
Joined: 16 Aug 2009, 22:21
Location: Aalborg
Contact:

Re: Nyt spilkoncept

Unread post by eMilk » 13 Sep 2012, 13:41

Kevin, det er autogenererede spilidéer.
Prøv at trykke på "new" knappen i bunden.

Og på tide at alle kan være spildesignere! :D

Det eneste der mangler er at hive titler ud herfra: http://videogamena.me/

User avatar
Henrik LSP
Level 10 - Dark arts student
Posts: 105
Joined: 19 Apr 2011, 20:53

Re: Nyt spilkoncept

Unread post by Henrik LSP » 13 Sep 2012, 21:11

Glad for at I kan lide den... Det var i hvert fald underholdende at skrive.

Kevin, det er ikke et tilfælde, at de fleste ideer, som generatoren spytter ud, har en mand i hovedrollen. Det er ment som en lille satirisk kommentar til de ofte meget stereotype actionhelte, der udgør hovedpersonerne i actionspil. Det er næsten altid en mand.

Jesper Kondrup
Level 27 - Drooling zombie
Posts: 274
Joined: 09 Nov 2009, 13:37
Location: Cph
Contact:

Re: Nyt spilkoncept

Unread post by Jesper Kondrup » 14 Sep 2012, 08:28

Haha, genialt! "Earth is attacked by ancient vampire aliens" Lyder som et fedt spil :D

User avatar
Tabu
Level 19 - Wario
Posts: 196
Joined: 28 Nov 2008, 12:13

Re: Nyt spilkoncept

Unread post by Tabu » 14 Sep 2012, 09:21

Det kunne være fedt hvis man (Og med "man" mener jeg selvfølgelig "os" herinde) kunne fylde ting på, så generatoren blev bedre til "originale" ideer over tid.. Dette er jo det perfekte værktøj til GameJams :D

User avatar
timgarbos
Level 23 - Spider demon
Posts: 239
Joined: 27 Feb 2009, 03:07
Location: Copenhagen

Re: Nyt spilkoncept

Unread post by timgarbos » 14 Sep 2012, 10:36

Vi lavede en lign. til forrige Exile game jam (exile.dk) hvor hver gruppe skulle generere deres spiltitel.

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3905
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Nyt spilkoncept

Unread post by jonaz.dk » 14 Sep 2012, 11:57

The universe is threatened by terrible dragon vampires. Only a simple farm boy can stop them.
Our hero must rescue his girlfriend and rescue his girlfriend.

En farm boy med 2 kærester. drama!

Så mangler vi bare at spillet bliver genereret ud fra konceptet.

User avatar
Henrik LSP
Level 10 - Dark arts student
Posts: 105
Joined: 19 Apr 2011, 20:53

Re: Nyt spilkoncept

Unread post by Henrik LSP » 16 Sep 2012, 11:05

Tabu wrote:Det kunne være fedt hvis man (Og med "man" mener jeg selvfølgelig "os" herinde) kunne fylde ting på, så generatoren blev bedre til "originale" ideer over tid.. Dette er jo det perfekte værktøj til GameJams :D
Det lyder som en virkelig fed ide. Og rimelig nemt at implementere. Jeg var liiige ved at kaste mig over tastaturet for at kode det, men kom så i tanke om, hvor svært det egentlig er at få tilfældige ord til at passe ind i skabelonen. Når man samtidig medregner bevidst sabotage (hvor der er brugergenereret indhold vil der altid være peniser), tror jeg at resultatet kommer til at ligne noget i retning af "Earth is huge penis by RPG aliens. The hero must fdfddfdffdfd while great graphics."
Men du skal være velkommen til at sende mig dine ideer og bedste spilclicheer (eller poste dem her) - så sætter jeg dem ind, hvor de passer.

I virkeligheden bliver konceptet her jo nok aldrig til mere end den gimmick, det var tænkt som. Omend jeg da godt kan se det potentielt underholdende og udfordrende i at samles til et gamejam for at arbejde på et fuldstændig tilfældigt og sandsynligvis håbløst spilkoncept. Og så håbe på, at man ikke trækker "Text-based FPS".

User avatar
Tabu
Level 19 - Wario
Posts: 196
Joined: 28 Nov 2008, 12:13

Re: Nyt spilkoncept

Unread post by Tabu » 16 Sep 2012, 23:04

Man kunne vel prøve, og se hvor mange "penis'er" der kommer med :) Der kunne jo ske det utrolige, at sabotagen udeblev ;)

User avatar
vonknut
Level 78 - Basher of noobs
Posts: 822
Joined: 14 Mar 2008, 16:34
Location: CPH

Re: Nyt spilkoncept

Unread post by vonknut » 20 Sep 2012, 01:34

Man kunne lave en speciel kategori til Gamejam, hvor grupper tog "the ultimate design challenge" og fik et random concept (eller det er jo kode, så helt tilfældigt er det ikke...) under overvågnign af en dommer (evt. med et re-roll). Grupperne skulle så skulle konkurrere om at lave det bedste spil, der stadigt var tro mod det "rullede" concept.

Det ville samtidigt kunne agere videnskabelig undersøgelse af om det er concept/ide eller udførsel der matter, da man jo har en kontrol gruppe (dem der selv laver deres ideer). Så måske kunne man få noget støtte fra en innovations pulje, til dette forskningsprojekt?
-bedre de går til sjov, øl og måske en PHD studerende på gamejam end konsulent timer...

Hvis gamejam for en gangs skyld ikke ligger på min føsdag, så ville jeg være frisk!
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning

User avatar
Henrik LSP
Level 10 - Dark arts student
Posts: 105
Joined: 19 Apr 2011, 20:53

Re: Nyt spilkoncept

Unread post by Henrik LSP » 20 Sep 2012, 22:15

vonknut wrote: Det ville samtidigt kunne agere videnskabelig undersøgelse af om det er concept/ide eller udførsel der matter, da man jo har en kontrol gruppe (dem der selv laver deres ideer).
Det lyder som et særdeles interessant eksperiment. Der er ikke mangel på fantastiske og originale ideer til game jams. Og ideer, som er pumpet ud af en tilfældig ide generator, må med rimelighed kunne antages at være håbløse, og er per definition ugennemtænkte, uoriginale og usammenhængende.
Jeg er klart tilbøjelig til at tro, at det er udførsel, der gør forskellen. Men vil hold med håbløse ideer kunne lave lige så gode spil, som dem med de gode ideer? Og vil spillere kunne kende forskel?
Jeg ville i hvert fald være klar på sådan et eksperiment.

User avatar
Henrik LSP
Level 10 - Dark arts student
Posts: 105
Joined: 19 Apr 2011, 20:53

Re: Nyt spilkoncept

Unread post by Henrik LSP » 20 Sep 2012, 22:24

Tabu wrote:Det kunne være fedt hvis man (Og med "man" mener jeg selvfølgelig "os" herinde) kunne fylde ting på
Tabu wrote:Man kunne vel prøve, og se hvor mange "penis'er" der kommer med :) Der kunne jo ske det utrolige, at sabotagen udeblev ;)
Ja, ok da. Det er svært at modstå fristelsen til nye features :geek:
Jeg har tilføjet en side her. Der er et også link i bunden af den oprindelige side. Indtastede ideer blivet lagt i en midlertidig tabel. Så kan jeg moderere dem (når jeg har tid) og prøve at passe dem ind i skabelonen.

Post Reply