Sidste weekend lavede jeg spillet Goods til Ludum Dare 25 Game Jam, hvor temaet var You Are the Villain. Spillet handler om at sælge hælervarer til forbipasserende folk på gaden og samtidig undgå at blive spottet af to civile betjente der er på konstant patrulje i området. Spillet tager udgangspunkt i TV-serien Miami-patruljen som blev vist i fjernsynet i slutningen af firserne, men i stedet for at holde med de to civilbetjente Sonny og Ricardo, følger vi i stedet en af de utallige forbrydere der lever i evig frygt for de polyester-klædte civilbetjente. Jeg lavede spillet i Gamemaker, grafikken i Photoshop og musikken i Reason.
Download spillet til PC her:
http://www.camillaapps.dk/thomas/Goods.exe
Læs om spillet her:
http://www.ludumdare.com/compo/ludum-da ... &uid=17353
Post-mortem:
http://www.ludumdare.com/compo/category ... homasryder
Vores navnløse helt er godt gang med at afsætte et Armani suit, som han efter eget udsagn har fundet i en kasse der er faldet af en lastbil.
Pas på! Playboy-panserne Sonny og Ricardo er på evig jagt efter kriminalitet. Nu gælder det om at holde lav profil!
Den anerkendte independent-filminstruktør Jim Jarmush har en ikke ubetydelig cameo-rolle som en af de faste kunder.
Pixel-betjente i aktion!
Thomas
http://thomasryder.wordpress.com/
Goods (Ludum Dare 25 game jam entry)
-
- Level 7 - Spellcaster
Re: Goods (Ludum Dare 25 game jam entry)
Sweet! Thomas du er så indie hipster så det gør ondt. På den gode måde.
Sød lille game mechanic hvor der er et system der kan udnyttes. Helt i tråd med temaet. For ikke at kaste gloser efter dig som Smukt! Simpelt! Genialt!
RANK $1650 Rod Steward
Du bør lige fikse den der vildt irriterende bug når man bevæger sig og trykker space for at trade. Så svæver din main character bare videre i retningen man var på vej og man kan ikke trade.
Godt så!
$3000 Rod Steward
Sød lille game mechanic hvor der er et system der kan udnyttes. Helt i tråd med temaet. For ikke at kaste gloser efter dig som Smukt! Simpelt! Genialt!
RANK $1650 Rod Steward
Du bør lige fikse den der vildt irriterende bug når man bevæger sig og trykker space for at trade. Så svæver din main character bare videre i retningen man var på vej og man kan ikke trade.
Godt så!
$3000 Rod Steward
-
- Level 7 - Spellcaster
Tak smukke mand. Jeg tror nok jeg spenderer alt for lidt tid sammen med Copenhagen Game Collective til retmæssigt at kunne kalde mig indie hipster. Mimimumskravet er visnok at man skal være Facebook-ven med Niklas Nygreen og have doneret mindst 5 dollars til Sportsfriends' kickstarter-kampagne.
'Rod Stewart' er den højeste rank man kan få. Jeg regnede ikke med at nogen ville få mere end 1600, men jeg bliver vist nødt til at lave et par højere ranks: Umiddelbart tænker jeg at tilføje en "Adam Colby" til dem der får over 2000 og "Nancy Reagan" til de hardcore typer der får over 3000. Forslag til ranks er velkomne!
Og ja, skideirriterende bug. Tak, I'll fix it!
'Rod Stewart' er den højeste rank man kan få. Jeg regnede ikke med at nogen ville få mere end 1600, men jeg bliver vist nødt til at lave et par højere ranks: Umiddelbart tænker jeg at tilføje en "Adam Colby" til dem der får over 2000 og "Nancy Reagan" til de hardcore typer der får over 3000. Forslag til ranks er velkomne!
Og ja, skideirriterende bug. Tak, I'll fix it!
haha!.. hermed er den officielle definition af indie-hipster vedtaget.
jeg har langt igen. indie har jeg lige taget hul på. måske en dag.
hvad er din egen rekord?
der er selvfølgelig rig mulighed for at lave gameplayet lidt dybere med en shop, upgrades, special abilities og unlocking af nye locations.
alt tager tid.
jeg har langt igen. indie har jeg lige taget hul på. måske en dag.
hvad er din egen rekord?
der er selvfølgelig rig mulighed for at lave gameplayet lidt dybere med en shop, upgrades, special abilities og unlocking af nye locations.
alt tager tid.
-
- Level 7 - Spellcaster
Min rekord er 2150. Jeg er elendig til at spille det!
Jeg kunne sagtens udvide gameplayet, men så ville det ikke længere være et spil som er lavet på en weekend på et game jam. Jeg synes der er lidt svendeprøve over at holde sig indenfor en tidsramme. Hvis jeg tilføjer mere gameplay synes jeg projektet bliver til et hobbyprojekt, og hobbyprojekter bliver som bekendt aldrig færdige.
Det lyder spændende med det der indie du lige har taget hul på. Glæder mig til at høre mere!
Jeg kunne sagtens udvide gameplayet, men så ville det ikke længere være et spil som er lavet på en weekend på et game jam. Jeg synes der er lidt svendeprøve over at holde sig indenfor en tidsramme. Hvis jeg tilføjer mere gameplay synes jeg projektet bliver til et hobbyprojekt, og hobbyprojekter bliver som bekendt aldrig færdige.
Det lyder spændende med det der indie du lige har taget hul på. Glæder mig til at høre mere!
-
- Level 25 - John Carmack