Page 1 of 1

minecraft clone / voxel engine

Posted: 27 Feb 2013, 01:44
by hewofactowy
Jeg er ved at lave en klon af minecraft. En øvelse I at lære 3d og spil-programmering. Jeg er nået hertil:

qzOK9Sh7UFM

...nogen der har noget input/feedback ? - måske ideer til alternativt game-play :o

Re: minecraft clone / voxel engine

Posted: 27 Feb 2013, 13:20
by Code
Det ser godt ud. Hvad er det lavet i? Egen engine?
Jeg har idéer, men jeg gemmer dem selv da jeg selv vil lave et spil med blokke i på et tidspunkt ;)

Re: minecraft clone / voxel engine

Posted: 27 Feb 2013, 22:00
by Scurvy Lobster
Jeg tænker at du kunne lave et destroyer spil. Altså et twist på alt det bygge-gøjl folk har gang i med Minecraft... Giv spillerne supervåben, og lad dem smadre løs, så man til sidst efterlader verden øde og gold. Muahahahaaa :)

Re: minecraft clone / voxel engine

Posted: 27 Feb 2013, 23:48
by hewofactowy
@code: ja det er "egen" engine. C# og directx. Regner også med at lave det med opengl, det er egentlig mest for øvelsens skyld. mit første 3d spil. men når nu jeg er kommet så langt, tror jeg at jeg vil lave det til et rigtigt spil... evt. lave tutorials på hvordan det er lavet.

@scurvy: hahah, ja det er skægt "at smadre" aldrig bliver kedeligt :D

Re: minecraft clone / voxel engine

Posted: 28 Feb 2013, 11:41
by fehaar
Minecraft møder Arkanoid....

Re: minecraft clone / voxel engine

Posted: 28 Feb 2013, 21:59
by Code
Der er rigtig mange ting man kan lave som er sjovt når man smadrer blokke. Bare tænk red vs blue multiplayer etc.. Minecraft mangler den der pvp ting. Ace of Spades prøver at bruge den gode idé, men de har dog ikke fået så godt et spil i sidste ende...

Re: minecraft clone / voxel engine

Posted: 01 Mar 2013, 19:56
by sbn
Prøv at slå spillet Rampage op, i 80'er arkade/64'er-versionen. Det var måske gameplay man kunne hugge, selv om det kræver en procedural by eller to...