7 dags platformer prototype - Leder efter ris/ros

dbe
Level 0 - Null
Posts: 2
Joined: 01 Jun 2013, 18:36

7 dags platformer prototype - Leder efter ris/ros

Unread post by dbe » 02 Jun 2013, 00:34

Hej Folkens.

Vi er et par drenge (og en fantastisk audio guy) der over de sidste 7 dage har arbejdet på at få et projekt lavet fra start til slut, og vi leder nu efter en lille smule feedback.

Spillet kan kort beskrives som en high-speed first person platformer, hvor udfordringen ligger i at prøve på at få den hurtigste tid på en level og være på toppen af spillets online scoreboard.

Det ville være super fedt med noget feedback fra folk her fra forummet.

Windows Build (18mb)

Controls:
WASD - Movement
Spacebar - Jump
Left Click - Shoot
B - Reset
Esc - Back to Menu

Screenshots

Jonas hjælper lige med et enkelt screenshot. :)
Image

User avatar
timgarbos
Level 23 - Spider demon
Posts: 239
Joined: 27 Feb 2009, 03:07
Location: Copenhagen

Re: 7 dags platformer prototype - Leder efter ris/ros

Unread post by timgarbos » 02 Jun 2013, 12:33

It looks like a Unity game. Why not make a web build or at least a mac build?

User avatar
Wikzo
Level 19 - Wario
Posts: 196
Joined: 25 Oct 2008, 14:17
Location: Aalborg
Contact:

Re: 7 dags platformer prototype - Leder efter ris/ros

Unread post by Wikzo » 02 Jun 2013, 13:23

http://www.spiludvikling.dk/viewtopic.p ... 739#p12739

Parkour

Virkelig fedt spil!

Jeg elsker at rocket jumpe med Soldier i Team Fortress 2, og det her spil virker rigtig godt! Synes helt klart I skal arbejder videre med konceptet; jeg tror, det har stort potentiale :)

Her er lidt feedback:
- Kunne godt tænke mig at se mine fødder. Vil gøre det nemmere at lande rigtigt. Tænk Mirror's Edge
- Tutorial skulle måske være lidt nemmere. Hvis man ikke er FPS-spiller, kan det måske være forvirrende. Foreslår et slags ghost, som man skal følge efter og lære de forskellige moves af.
- Slow-motion: Kunne være fedt, hvis man kunne slowe tiden ned, fx med den anden museknap. Mirror's Edge har også slow-motion, som kan hjælpe, når man skal være mere præcis.
- Show-off moves: Tænk Tony Hawk. Kunne være fedt med nogle slags blæretricks, man kan lave i luften for at score bonuspoint. Generelt set ville jeg overveje at have fokus på det med at score point igennem show-off, bare for at gøre spillet endnu mere interessant. Man får point ved at gennemføre hurtigt, men man kan også udføre tricks for at opnå højere score. Tag et kig på Zineth for at få inspiration (det er et slags skateboard/parkour-spil med høj fart og en sindssyg grafisk stil - prøv det!): http://arcanekids.com/
- Checkpoints ... spillet er måske lidt for svært, og det er irriterende at dø og skulle starte helt forfra.
- Kan man crouch-hoppe som i Team Fortress 2? Måske overveje "advanced techniques".

dbe
Level 0 - Null
Posts: 2
Joined: 01 Jun 2013, 18:36

Re: 7 dags platformer prototype - Leder efter ris/ros

Unread post by dbe » 03 Jun 2013, 07:32

Tusinde tak for feedback - Det er super fedt at få konstruktiv kritik på noget vi har lagt en uge med meget lange dage i, og især fordi vi næsten kun har fået ekstremt positive beskeder.

Der er ingen tvivl om at vores tutorial er super lacking da vi faktisk først opdagede meget sent (omkring dag 6) at spillet var meget sværere for andre end vi regnede med, hvilket er en skam da jeg på vores stats kan se at en stor del faktisk giver op i vores tutorial.

Regarding the mac and webplayer builds, we unfortunately ran into some problems with those builds very late on day 7, and we simply had other gamebreaking bugs that I had to fix before the deadline.

Igen, tusinde tak til alle der har prøvet spillet - det er overraskende positivt at vågne op og se vores lille prototype ha fået over 500 forsøg på levels henover en nat.

Mads_FN
Level 0 - Null
Posts: 4
Joined: 21 May 2013, 22:46

Re: 7 dags platformer prototype - Leder efter ris/ros

Unread post by Mads_FN » 06 Jun 2013, 10:16

Virker super fedt, og har meget potentiale.

Der mangler lidt en måde at se på, hvor man lander.
Det virker lidt som om man er fuld når man løber ikke nødvendigvis en dårlig ting.
Syntes cooldownen på skudet er for lang til rigtig at føle man kan flyve gennem levelt.
Syntes måske Acceleration på ens løb i støre omfang kunne være fedt, så hvis man kan blive ved med at løbe ender du med sindsygt meget fart.

Mads_FN
Level 0 - Null
Posts: 4
Joined: 21 May 2013, 22:46

Re: 7 dags platformer prototype - Leder efter ris/ros

Unread post by Mads_FN » 06 Jun 2013, 14:54

Er specielt kæmpe fan af level 1 :) Og har også taget 1. pladsen der nu ;)

Har så meget sjov med det her spil :) Virkelig godt arbejde :)

User avatar
vonknut
Level 78 - Basher of noobs
Posts: 822
Joined: 14 Mar 2008, 16:34
Location: CPH

Re: 7 dags platformer prototype - Leder efter ris/ros

Unread post by vonknut » 10 Jun 2013, 12:03

Og fin grafisk stil forresten :)
-minder mig om en ultra dullet version af nogle af de første vektor-baserede 3D spil.
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning

Post Reply