Beta af endless racer i Unity 3d (Web player) 3x3

User avatar
hmortensen
Level 2 - Grain of sand
Posts: 27
Joined: 19 Feb 2013, 08:39
Location: Ringsted, Danmark
Contact:

Beta af endless racer i Unity 3d (Web player) 3x3

Unread post by hmortensen » 21 Jun 2013, 22:02

Hej Allesammen :)

Jeg er ved at ligge sidste hånd på endnu en lille endless racer i Unity 3d (Web player), og selvfølgelig gerne have lidt feedback på resultatet. Spillet kan findes på http://incd021.com/Games_POC/3x3v008.html

Da jeg lavede mit sidste spil, skulle jeg skrive alt for meget instruktion da dele af spillet ikke var særlig intuitivt, og det var ikke noget som spillerne gad at læse så spillet virkede meget svært, og så gad ingen at spille det. så denne gang har jeg prøvet at lave spillet så intuitivt, at instruktionerne næsten er unødvendige, håber jeg. :)

Håber der er nogen der vil kaste sig over det, og måske komme med lidt feed back.

Progress screenshots.
29/5-2013
Image
29/5-2013
Image
4/6-2013
Image
7/6-2013
Image
17/6-2013
Image
20/6-2013
Image
Image

Mere information om udviklings forløbet kan findes på http://incd021.com/.

På forhånd tak for hjælpen :)
- Henning
Henning Mortensen - C# programmer.
Personal Blog - http://incd021.com

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3942
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Beta af endless racer i Unity 3d (Web player) 3x3

Unread post by jonaz.dk » 21 Jun 2013, 23:29

Ja spillet er super nemt at hoppe ind og komme igang med.

Jeg syntes faktisk det grundlæggende gameplay virker egenligt ganske fint.
Man får lyst til liiiige at prøve en gang til. Op til en vis grænse.

Min mangel på gaming skills lander mig dog kun på omkring level 12-13 stykker hvorefter jeg føler lidt jeg rammen en mur. Bogstaveligt. ;)
Hvorefter man ikke rigtigt føler man kommer videre rent skillmæssigt (uden måske at smide x antal timer i det). Og hurtigt kan droppe ud af spillet. Der er ingen reward eller hooks for spilleren i at fortsætte med spillet.

Unødvendigt at nævne at spillet kunne trænge til en gevaldig omgang art og polish. Men fokus på at lave et godt gameplay i første omgang er selvfølgelig det der skal til. Det er så klart et enkeltmands programmør hobbyprojekt vi er ude i med de begrænsninger der følger.

Forslag til forbedringer. Incoming feature creep!

-I stedet for det meget klaustrofobiske univers kunne du åbne op for siderne og spilleren fik et vue ud over en form for verden. Det skal naturligvis balanceres visuelt så det ikke er et kæmpe distraktions moment.
-Selve baneforløbet kunne derefter også begynde at sno sig af en spline. I stedet for at rotere lige med det første.
-Coin og point pickups i længere streaks.
-Overvej at bruge farver på brikkerne i kombination med former.
-Pickups du kan aktivere der smadrer en bestemt farve.
-Pickups du kan aktivere der smadrer alle brikker.
-Pick ups der booster eller laver slowdown.
-Point super boost kunne blive aktiveret når man rammer et givent niveau i point. Hvorefter man booster helt crazy gennem alle blocks for en tid og prøver at samle så mange point som muligt.
-Banerne kunne godt bruge et element af randomness.
-Coins akkumulerer ved hvert spil på en spiller konto som ville kunne bruges til at købe div. boosts og color smashers i en lille shop. Det vil give langt bedre hooks for at fortsætte når man rammer muren.
-Hardcore mode hvor du skal løse en sudoku ved hver mur. Det gas! ;)

WASD movement må godt være en tand mere snappy. Jeg finder mig tit selv i en situation hvor jeg knalder ind i en blok selvom jeg som spiller har lagt mig i den rigtige bane. Lidt et irritations moment.

Har du nogle tanker omkring controls på mobile?

User avatar
hmortensen
Level 2 - Grain of sand
Posts: 27
Joined: 19 Feb 2013, 08:39
Location: Ringsted, Danmark
Contact:

Re: Beta af endless racer i Unity 3d (Web player) 3x3

Unread post by hmortensen » 22 Jun 2013, 10:34

Tak for feedback jonazdk,

Rigtig gode idéer, især det at bruge forskellige former, for at gøre det nemmere at se forskel på kasserne, havde jeg slet ikke tænkt på..

Nogle andre testere har nævnt at det bliver svært lidt for hurtigt, men jeg synes netop at det er sådan det skal være, det er jo ikke et spil som man vil komme til at bruge timer på, og det er heller ikke meningen. Så det skal være hurtigt at gå til og fra.

Det er et POC som er blevet til et spil, som jeg ikke vil bruge rigtig meget tid på at få op på et højere niveau. Men lidt polering kan man jo altid lave :)
Havde derfor heller ikke tænkt at det skulle forbi en mobil platform, men det kan da godt være, hvis jeg får brugt nogle af alle dine ideer :)

Jeg er dog noget begrænset i hvad jeg kan gøre med den kode som jeg har fået lavet, det jo ikke var meningen fra start at det skulle ende i et spil. :) Så nogle af ideerne vil blive en udfordring at få klemt ind i koden, om ikke et helt nyt projekt.

Jeg vil kigge på dine ideer igennem og se om der er nogle af den som ligger lige til højre benet.

Styringen har jeg også måtte konstatere har en fejl et sted efter en større opdatering. Skal jeg nok få rettet!

Endnu en gang tak for din tid og feedback.
Henning Mortensen - C# programmer.
Personal Blog - http://incd021.com

Jesper Kondrup
Level 27 - Drooling zombie
Posts: 274
Joined: 09 Nov 2009, 13:37
Location: Cph
Contact:

Re: Beta af endless racer i Unity 3d (Web player) 3x3

Unread post by Jesper Kondrup » 22 Jun 2013, 12:43

Gav det også lige en tester. kom til lvl 14 efter 4-6 forsøg.
Synes egentligt at ideen er sjov nok, men blev lidt irriteret på styringen til sidst, når man begynder at rotere :)
Jeg er nok enig i, at det bliver svært for hurtigt.

User avatar
hmortensen
Level 2 - Grain of sand
Posts: 27
Joined: 19 Feb 2013, 08:39
Location: Ringsted, Danmark
Contact:

Re: Beta af endless racer i Unity 3d (Web player) 3x3

Unread post by hmortensen » 22 Jun 2013, 12:56

Styringen skulle nu gerne være rettet :) Manglede lige at tage højde for ændring af bevægelses retningen og tilbageværende afstand :)

Mht. sværhedsgraden, skal rotationen starte senere, og/eller skal der være 2 levels for hver level? Skal hastigheden ikke stige så hurtig? Hvad ville virke for jer? Måske ville det bliver meget nemmere når jeg får former/symboler på kasserne og ikke kun forskellig farve.

Tak igen :)
Henning Mortensen - C# programmer.
Personal Blog - http://incd021.com

User avatar
hmortensen
Level 2 - Grain of sand
Posts: 27
Joined: 19 Feb 2013, 08:39
Location: Ringsted, Danmark
Contact:

Re: Beta af endless racer i Unity 3d (Web player) 3x3

Unread post by hmortensen » 26 Jun 2013, 18:13

Med udgangspunkt i feed back fra Jonaz, Jesper Kondrup og andre testere, har jeg valgt at åbne for siderne og tilføjet stjerner så det hele ikke er så klaustrofobiske. Jeg vil senere også tilføje planeter/tåger eller ligende for at give noget dybte.
Image
Ideen med en pickup som kunne smadre alle boxes tiltalte mig meget, så det måtte jeg da have med. Ofte når man når lidt langt kommer man til en kombination hvor man ikke synes at der er to matchende farver, og så er en "destroy everything" en god ting.

En tinge som jeg gerne ville tilføje men som desværre ikke lader sig gøre er at få banen til at sno sig. Måden banen er opbygget på, tillader det desværre ikke, så det er udelukket i denne udgave.

At spillet er så svært som det er, har jeg valgt at biholde. Spillet er ikke ment som noget man skal bruge ret meget tid på, så det at man kan tage et på et par minutter er helt som jeg ønsker det.

Link til version 10 : http://incd021.com/Games_POC/3x3v010.html
Henning Mortensen - C# programmer.
Personal Blog - http://incd021.com

Post Reply