Nu håber jeg vitterligt ikke i bliver kede af lidt hård faglig kritik.
Jeg ved ikke rigtigt hvor jeg skal begynde. Der er mange steder at tage fat.
Men grundessensen er at i ikke har lavet et særligt vellykket spil.
Grafisk er det på Flash shovelware niveau. Fuldstændigt uden polish, sammenhæng og feel.
Musikken skaber en ligegyldigheds/downer stemning
Johnny Hero.. en mand med et hjul i stedet for et ben.. come ooon. Han sucks bare.
Gameplayet. Virker ret skidt. At hoppe over nogle huller og nogle gange misse fordi man lige var optaget af at samle nogle point og skud op. Det er bare ikke særligt sjovt.
Man bliver straffet mega hårdt bare fordi man misser noget så trivielt som timingen i et hop. (Det kan i nogle spil virke fint. Men her gør det ikke)
Der er desuden komplet mangel på upbeat tempo og fart. Som måske kunne have reddet lidt af det. Men hele tanken omkring leveldesign og hastighed. Og måske hele grundkonceptet i spillet ville skulle retænkes.
Det er en ommer. Sorry!
Men super fint i bliver ved med jeres små spil. Selvom de ikke er så gode (Rescue 17 og GazShock tænker jeg tilbage på). Så lær en masse af jeres fejltagelser. Og prøv at vise dem lidt tidligere i forløbet til andre og få noget kvalificeret feedback så det kan blive bedre det hele.
Evt. hooke op med en person der har lidt stærkere indsigt i game design.
Og tag et kig på fx. spil som Jetpack Joyride
http://www.youtube.com/watch?v=dS99Uw5Ul8g
Eller Tiny Wings for at få lidt inspiration til hvordan den slags simple spil skal eksekveres.
http://www.youtube.com/watch?v=VUnlE4cGgz0