Hjemmelavet 3D animation software

User avatar
ZeroHero
Level 36 - Tron
Posts: 362
Joined: 21 Jul 2009, 19:03
Location: England
Contact:

Hjemmelavet 3D animation software

Unread post by ZeroHero » 06 Aug 2013, 00:56

... "Som vores moder lavede den!!!"... :)

Jeg er ved at kompilere nogle instruktions videoer til et animations software som jeg har haft liggende i stoebeformen i et stykke tid efter haanden.
Indtil videre har jeg faet lavet videoer der daekker de mest basale funktioner - det tager laengere tid end jeg havde regnet med at lave instruktions videoer.
Indtil videre ser det maaske ikke ud af saa meget, men bare vent til modellering, bones, skinning, rendering og animations videoerne bliver fabrikeret.
Hvis I har kommentar, ris/ros saa sig endelig til.

her er et link:
http://www.pixie3d.com/web/tutorials.php

Ja..ja, jeg ved at web designet et paa meget tyndt is pt. men det bliver bedre med tiden ;-)

Hilsen
Soren
Last edited by ZeroHero on 04 Sep 2013, 00:01, edited 1 time in total.

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3934
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Hjemmelavet 3D animation software

Unread post by jonaz.dk » 06 Aug 2013, 01:25

Umiddelbart virker det meget nemt og tilgængeligt. Hvis man har lidt 3dsmax kendskab i forvejen. Selvfølgeligt også meget simpelt og rudimentær funktionalitet.

Hvad tænker du omkring strategien på projektet?
Hvordan skal det passe ind i det store landskab af allerede veletablerede 3D pakker. Kommercielle som open source.
Er det rent hyggeprojekt eller er der store planer?

Er det kun dig der er på projektet? Og i så fald.. ret vildt projekt at kaste sig ud i! :)

Download link?

User avatar
ZeroHero
Level 36 - Tron
Posts: 362
Joined: 21 Jul 2009, 19:03
Location: England
Contact:

Re: Hjemmelavet 3D animation software

Unread post by ZeroHero » 06 Aug 2013, 09:50

Jeg er stolt af at kunne sige jeg har skrevet alt kode for dette software. Set er et enmands projekt som jeg gaar og hygger lidt omkring. Indtil videre har jeg brugt softwaret til at vise firmaer som jeg gerne vil arbejde for. Det er en super god maade at vise hvad man kan som programmoer og software design. Nu er jeg ved at vaere kommet saa langt at jeg godt kunne taenke mig at skabe en bruger base. Paa laengere sigt er den store droem at kunne licensere softwaret og leve af det. Industrien indenfor dette omraade er meget haard og naadesloes. Men det kan lade sig goere at overleve. Jeg har nogle ideer som vil goere dette software unik og skills sig ud Fra maengden men foer jeg kan implementere disse features kraever det at jeg har et fuldt funktionel software. Jeg er endnu ikke parat til at levere et officielt download link endnu. Jeg har en Lang liste af bugs som skal udryddes inden jeg er klar til at blive bombaderet med nye bugs fra brugere. Men jeg kunne godt bruge en haandfuld dedikerede testere til at fortaelle hvad de syntes om softwaret. Hvis nogle fra dette forum er interesseret saa giv mig en pm og jeg vil lave en download link til jer.

User avatar
BubbleWrapBoy
Level 8 - Summoner
Posts: 81
Joined: 26 Nov 2010, 12:44

Re: Hjemmelavet 3D animation software

Unread post by BubbleWrapBoy » 06 Aug 2013, 16:54

:superlike:

Dog ville jeg undersøge om Autodesk har Trademark eller Copyright på deres 3D Max design, hvis jeg var dig. Medmindre det er der du søger job :D

Edit: Altså ikke 3d Max Design programmet, men designet på layoutet...

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3934
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Hjemmelavet 3D animation software

Unread post by jonaz.dk » 06 Aug 2013, 17:16

@ZeroHero
Ja det er gigantiske og erfarne spillere man er oppe imod lige gyldigt hvor man kigger sig omkring. 1 mand vs. verden er en unfair kamp. Men som toolprogrammer jobsøgnings portofolie projekt er det SUPER sejt og giver rigtig god mening.

Men måske et open source Blender alternativ? Er det bedste jeg kan komme på. Det ville faktisk være rart med et stykke software der er lidt mere brugervenligt end Blender på open source siden.
Generelt et svær nød at knække lige at spotte hvor der er et hul i markedet for din slags projekt. Alt er ret godt dækket ind.

Måske vælge et fokusområde til at start og lave den del Kickass. Lige nu er det meget bredt. Og der er ikke noget der springer i øjnene som været den stærke side sammenlignet med alternativerne.
Modo er en af de nye spillere på banen der startede med at være et kickass polymodeling tool. Og har herefter udviklet til en bredere all around 3D pakke. Det var så også en gammel flok Lightwave hajer der lavede en udbrydergruppe.
Men bliver spænende at høre om hvad dine unikkel sales points er du går og tænker på. :)

User avatar
JonathanTheDev
Level 2 - Grain of sand
Posts: 21
Joined: 12 Jan 2013, 19:14
Location: Grenaa, Denmark
Contact:

Re: Hjemmelavet 3D animation software

Unread post by JonathanTheDev » 11 Aug 2013, 17:29

Mega fedt projekt! :D
Software developer student at Dania Games in Grenaa
Follow me on Twitter or visit my website

User avatar
ZeroHero
Level 36 - Tron
Posts: 362
Joined: 21 Jul 2009, 19:03
Location: England
Contact:

Re: Hjemmelavet 3D animation software

Unread post by ZeroHero » 04 Sep 2013, 00:02

Mange tak for rosen.
Saa er der en lille opdatering af videoer :)

http://www.pixie3d.com/web/tutorials.php

Post Reply