Alex - puzzle spil
Alex - puzzle spil
Hej allesammen
Jeg har brugt en stor del af min efterårsferie på at lave et lille puzzle spil.
Det hedder Alex, og det findes på http://blaavogn.dk/alex_play.html
Hooket er, at det er 4d puzzles i en 2d verden.
Hvis der er nogen, som orker, vil jeg meget gerne høre kritik.
Venlig hilsen
Holger
Jeg har brugt en stor del af min efterårsferie på at lave et lille puzzle spil.
Det hedder Alex, og det findes på http://blaavogn.dk/alex_play.html
Hooket er, at det er 4d puzzles i en 2d verden.
Hvis der er nogen, som orker, vil jeg meget gerne høre kritik.
Venlig hilsen
Holger
Re: Alex - puzzle spil
Det virker godt som en puzzler, stilen holder også igennem. Ikke et spil der fanger mig i længere tid, men på højde med gode web puzzel games (jeg er heller ikke den store puzzler). Sjovt at du har valgt unity og ikke flash. Meget cool at se 2d i Unity. Minder lidt om "onemorelevel".
Re: Alex - puzzle spil
Tak for feedback.
Jeg har brugt Unity fordi, at det virker som om, at det er det som stort set alle danske spilfirmaer bruger(?). Så det vil jeg gerne blive skarp til.
Jeg har brugt Unity fordi, at det virker som om, at det er det som stort set alle danske spilfirmaer bruger(?). Så det vil jeg gerne blive skarp til.
Re: Alex - puzzle spil
Interessant mechanic!
Nu er min lille svamp af en hjerne ikke skruet sammen til helt at forstå 4D i 2D.
Så jeg kommer meget hurtigt ud i at sidde og hakke løs på tasterne i de lidt senere baner for at prøve alle muligheder af og man mister glæden ved at egentligt at løse en puzzle.
Nu er min lille svamp af en hjerne ikke skruet sammen til helt at forstå 4D i 2D.
Så jeg kommer meget hurtigt ud i at sidde og hakke løs på tasterne i de lidt senere baner for at prøve alle muligheder af og man mister glæden ved at egentligt at løse en puzzle.
Re: Alex - puzzle spil
@Jonaz: Det er netop det, som jeg synes er det største problem med spillet. Udfordringen ligger i høj grad i hvordan man bevæger sig og egentligt ikke så meget i det, som jeg vil kalde puzzles.
Reelt set er der vel kun 4-5 deciderede puzzles i spillet. Jeg overvejede helt at fjerne det ene view, så tror jeg det vil værre nemmere at finde rundt. Jeg tror, at den oprindelige ide om de to views har sat sig for fast for mig.
Reelt set er der vel kun 4-5 deciderede puzzles i spillet. Jeg overvejede helt at fjerne det ene view, så tror jeg det vil værre nemmere at finde rundt. Jeg tror, at den oprindelige ide om de to views har sat sig for fast for mig.
Re: Alex - puzzle spil
Ja prøv at skru ned for dual view. Det forvirrer mere end det gavner syntes jeg.
Hvad syntes i der ude?
Hvad syntes i der ude?
-
- Level 11 - Dark arts intermediate
- Posts: 119
- Joined: 25 Aug 2013, 11:39
- Location: Denmark, Copenhagen
Re: Alex - puzzle spil
Hej Alex
Først og fremmest synes jeg at stilen er god. Fedt at se brug af Unity til 2D og til minimal grafik.
Jeg forstår godt du benytter Unity, da du hurtigt kan opnå gode resultater med dette værktøj. De har annonceret i en nyere version at de vil integrere 2D langt bedre, så det ikke er nødvendigt at benytte andre third party produkter. Det jeg har set indtil videre ser meget fornuftigt ud.
Selve spillet er for svært allerede i de inledende faser. Om dette skyldes jeg render rundt med en svamp på niveau med Jonaz ved jeg ikke
Men tror også det skyldes dual view. Ikke noget den menneskelige hjerne er så god til.
Om den grafiske stil holder i længden tvivler jeg lidt på. Måske du kan arbejde på at grafikken bliver bedre og bedre som du kommer frem i spillet. Eventuelt kan du lade dine levels afpejle tidsperioder - så den du er i gang med nu er 80'erne.
du kan også arbejde med andre objecter som enten kan være til hjælp eller imod selve opgaveløsningen med at finde frem til udgangen.
Håber dette kan være til lidt inspiration, men ihvertfald fedt at se du er i gang og allerede nu har noget der ligner en funktionel prototype.
Har du en beskrivelse af gamedesign for det fremadrettede i spillet, eller arbejder du adhoc?
Hvor meget har du kodet/scriptet?
og i hvad (C# eller)?
/DonSonz
Først og fremmest synes jeg at stilen er god. Fedt at se brug af Unity til 2D og til minimal grafik.
Jeg forstår godt du benytter Unity, da du hurtigt kan opnå gode resultater med dette værktøj. De har annonceret i en nyere version at de vil integrere 2D langt bedre, så det ikke er nødvendigt at benytte andre third party produkter. Det jeg har set indtil videre ser meget fornuftigt ud.
Selve spillet er for svært allerede i de inledende faser. Om dette skyldes jeg render rundt med en svamp på niveau med Jonaz ved jeg ikke
Men tror også det skyldes dual view. Ikke noget den menneskelige hjerne er så god til.
Om den grafiske stil holder i længden tvivler jeg lidt på. Måske du kan arbejde på at grafikken bliver bedre og bedre som du kommer frem i spillet. Eventuelt kan du lade dine levels afpejle tidsperioder - så den du er i gang med nu er 80'erne.
du kan også arbejde med andre objecter som enten kan være til hjælp eller imod selve opgaveløsningen med at finde frem til udgangen.
Håber dette kan være til lidt inspiration, men ihvertfald fedt at se du er i gang og allerede nu har noget der ligner en funktionel prototype.
Har du en beskrivelse af gamedesign for det fremadrettede i spillet, eller arbejder du adhoc?
Hvor meget har du kodet/scriptet?
og i hvad (C# eller)?
/DonSonz
-
- Level 11 - Dark arts intermediate
- Posts: 119
- Joined: 25 Aug 2013, 11:39
- Location: Denmark, Copenhagen
Re: Alex - puzzle spil
Hej Holger (... skulle der have stået)
Tror ikke Alex endnu har overtaget din personlighed
/DonSonz
Tror ikke Alex endnu har overtaget din personlighed
/DonSonz
Re: Alex - puzzle spil
Jeg betragter spillet som færdigt, så jeg kommer ikke til at lave mere på det, med mindre at der er åbenlyse fejl.
Jeg arbejder ikke super struktureret. Jeg har en ide om, hvor jeg gerne vil hen, og når jeg går i stå et sted, forsøger jeg at begynde et andet, mens jeg tænker på en løsning. Det er svært at sige, hvor lang tid jeg har kodet, ca 1 års tid seriøst, 8 år hvis folkeskole projekter i php tæller med
Jeg arbejder ikke super struktureret. Jeg har en ide om, hvor jeg gerne vil hen, og når jeg går i stå et sted, forsøger jeg at begynde et andet, mens jeg tænker på en løsning. Det er svært at sige, hvor lang tid jeg har kodet, ca 1 års tid seriøst, 8 år hvis folkeskole projekter i php tæller med
Re: Alex - puzzle spil
Det er rigtig nok temmelig svært, men det er i orden for det var oprigtigt interessant at prøve.
Fortsæt du bare med at lave spil.
Fortsæt du bare med at lave spil.
Re: Alex - puzzle spil
Woa, der skal tænkes her.. det skal du helt sikkert fortsætte med, meget anerledes på en god måde
Spiludvikling og undervisning i Unity3D
http://www.code.dk
Danmarksmesterskabet i spiludvikling.
http://www.dmspil.dk
http://www.code.dk
Danmarksmesterskabet i spiludvikling.
http://www.dmspil.dk
-
- Level 11 - Dark arts intermediate
- Posts: 119
- Joined: 25 Aug 2013, 11:39
- Location: Denmark, Copenhagen
Re: Alex - puzzle spil
ja der er helt klart muligheder i dette spil
Relations er faktisk også ret fedt. Hvis ikke I har set det så besøg blåvogns hjemmeside.
Ærgeligt at spillene betragtes som færdige, men måske man skulle stjæle ideen
Relations er faktisk også ret fedt. Hvis ikke I har set det så besøg blåvogns hjemmeside.
Ærgeligt at spillene betragtes som færdige, men måske man skulle stjæle ideen
Re: Alex - puzzle spil
Sjov ide. Jeg havde nogle gode aha-momenter i flere af de første baner.
Tror også jeg synes det bliver lidt for svært at regne den ud senere, og at man derfor går glip af noget af tilfredsstillelsen ved at løse puzzlet. Sad fast i levellet "the corridor" og endte med at lægge spillet fra mig følgende. Men synes det fungerede godt som en lille puzzler og man fanger den grundlæggende ide hurtigt. Skal da have tjekket flere af dine spil ud
Tror også jeg synes det bliver lidt for svært at regne den ud senere, og at man derfor går glip af noget af tilfredsstillelsen ved at løse puzzlet. Sad fast i levellet "the corridor" og endte med at lægge spillet fra mig følgende. Men synes det fungerede godt som en lille puzzler og man fanger den grundlæggende ide hurtigt. Skal da have tjekket flere af dine spil ud