@Zee:
Beklager det håbløst forsinkede svar, men ville gerne have haft noget at tilføje. Jeg har endnu ikke fundet nogen løsning til den måde man vælger skills på.
Jeg har generelt været mod det at købe udstyr for de point man får, da det ofte giver et stort skel mellem de gode og dårlige spillere som gør at dårligere spillere får meget mindre ud af spillet end de bedre. Ved ikke om det er en forkert måde at anskuet det på. Jeg synes i hvert fald at det ser ud til at mine yndligsspil benytter sig af netop dette XD
@ankel:
Takker mange gange.

Det er min egen engine jeg bruger. Jeg synes det er fedt selv at have lavet det hele fra bunden og sådan. Men hvis man skal være produktiv kan man sagtens bruge en af de engines der findes derude. Jeg har absolut ingen erfaring med dem dog.
I Beyond Negotiation bruger jeg et eksternt bibliotek til dekomprimering af musikken og har lige kort kigget på JOGL, men ellers har jeg heller ikke brugt andre libraries. Java2D kan lige akkurat følge med hvad angår performance hvis man cacher en masse grafik og sådan (hvilket så igen ses på ram-forbrug). Ellers er det JOGL eller LWJGL man skal bruge.
Som jussing bemærker har jeg haft en del problemer med JavaSound (og specielt det virtuelle device "Java Sound Audio Engine", da det ikke følger api'et :P). Så vidt jeg forstår findes der også gode biblioteker til dette.
Det har været rimligt svært at komme igang da det for det første var min første game-engine, og fordi de tutorials man finder på nettet som regel er meget gamle (Og java er et sprog i udvikling). Jeg kan derfor ikke rigtigt anbefale nogen tutorials eller lignende, men hvis folk har spørgsmål til hvordan jeg har gjort forskellige ting, vil jeg meget gerne give en forklaring.

Mht. værktøjer kan jeg sige at jeg bruger textpad i windows, hvilket egentlig bare er en text-editor med et par simple ting som makroer og simpel syntax-highlight. Igen, hvis man ville være produktiv skulle man nok sætte sig ind i netbeans eller eclipse da disse også er gratis.
Lyd-effekterne stammer fra SoundSnap.com som desværre lige har fået forringet kvaliteten af den ellers udemærkede og gratis service.
Musikken er lavet af en der hedder Levan Lordanishivil.
Alt grafik er enten genereret af Java2D, eller er noget jeg har tegnet i Paint Shop Pro X2.
Nå, sikke en sludder for en sladder, håber du kan bruge det
@jussing:
Tak, er glad for at du kan lide det.

Mht. til lyden så lyder det meget sandsynligt da jeg som beskrævet ovenfor har haft en hel masse problemer med Java Sound og Java Sound Audio Engine. Det må jeg lige prøvet at kigge på. Hvis du er på Windows kan du prøve uden lyd (Audio Mixer: No Sound) eller med standard audio device (Audio Mixer: Primary Sound Driver, eller noget lignende). Jeg forstår ikke at spillet hang efter du valgte Laser Defense, men mistænker igen at det er relateret til lyden. Jeg må vidst til at kigge på fejlhåndtering i fremtiden, så jeg bedre ved hvorfor spillet crasher for nogen.
- Scarzzurs