Hej alle sammen, tænkte det var på tide vi fik vist Gunjitsu frem herinde.
For dem der ikke er støt på det før, så er Gunjitsu et fast-paced side-scrolling online multiplayer platform shooter .... Ja lige præcis
Gunjitsu er sat i et fuldt ud voxel univers hvor alt kan smadres, og eventuelt bygges op igen.
Har allerede en tråd der handler om vores voxel engine her på fora'et, så ikke mere snak om den lige nu.
Her er et lille sneak peak (lidt ældre version end hvad vi er på nu, se i 720p+).
Spillet er et 2-6 players online spil med diverse games modes, både versus og co-op.
Spillet har player customization og spillerene kan upgrade stats via levels osv.
Og så er der selvfølgelig ranking systemer, friend-lists og alt det pjat der følger med et online spil nu til dags.
Vi er dybt inspireret af ældre klassiker som Liero og Soldat, og vores mål er at bringe denne type spil til en moderne online platform.
Decent Machine som laver spillet består af 6 kandidat studerende fra ITU's spil linje. Vi har arbejdet på det i snart 1 år nu.
Der sker en masse spændende med og omkring spillet pt, så vil holde tråden opdaterede med info om spillet, videoer screenshots osv.
PS. Hvis der findes nogle awesome pixel artists herinde som kunne tænke sig at arbejde på projektet for hyggens skyld (og cv) så kontakt mig gerne.
Re: Gunjitsu
Posted: 02 Dec 2013, 11:53
by sniller
Ser fedt ud, glæder mig til at prøve det.
Re: Gunjitsu
Posted: 03 Dec 2013, 17:40
by Pegepinden
Lidt omkring player art style.
Pt. bruger vi nogle utrolig firkantet modeller som passer ok ind i vores univers - men vi vil gerne bevæge os hen mod
et lidt mere spændende design, i sær i forhold til character customization. Så vi har lavet noget koncept art som vi vil
bevæge os hen mod, men stadig tilpasse det vores voxel univers. Heldigvis har vi fået en super dygtig artist ind på holdet
der kan hjælpe til med det.
Skulle gerne blive et mix af det her og hvad vi har nu. Men kræver nok et par iterationer før vi finder det helt rigtige.
Re: Gunjitsu
Posted: 03 Dec 2013, 23:02
by jonaz.dk
super fint projekt i har gang i.
Ja meget over i Liero og Soldat.
Hvad gør i med netkoden (Photon, SmartFox, uLink.. jeres eget?) og distributionen af selve spillet?
Re: Gunjitsu
Posted: 04 Dec 2013, 01:05
by Pegepinden
Distribution holder jeg lige ind til kroppen pt. da der sker en masse på den front jeg ikke kan sige så meget om, da intet et sikkert lige nu :lol:
Vi bruger Photon til at håndtere netværket.
Faktisk bruger vi et lidt crazy setup der involvere både Photon Cloud og Photon Server. Vil ikke gå i detaljer her, men at håndtere en voxel verden over serveren ville blive ret dyrt! Og vi er trodsalt kun et indie firma uden penge på lommen
Vi havde helt sikkert gået med uLink hvis pengene var til det, men vores setup spiller ret godt efterhånden.
Re: Gunjitsu
Posted: 04 Dec 2013, 01:26
by Pegepinden
I mens vi er i gang kan i jo tjekke vores hjemmeside, som er i gang med at blive lavet.
Vi er hoppet på Steam Greenlight og ville give det et par dage uden at fortælle folk om det.
På den måde kunne vi se vores faktiske tal fra 'average joe" som kom forbi og så spillet uden selv at påvirke det.
Men efter 24 timer har vi allerede fået så sindsygt mange votes of views at vi har de tal vi skal bruge.
Og de ser heldigvis fremragende ud!
Så hvis i har lyst så giv det et 'YES' vote eller del linket:
Det ser sjovt ud Jeg har spillet meget Soldat, så glæder mig til at se hvad jeres spil har at byde på i den genre.
Re: Gunjitsu
Posted: 06 Dec 2013, 17:06
by Pegepinden
Tak skal i have!
Vi burde gerne lave et mere alsidigt spil end soldat. Flere varierende game modes, våben, grenades osv osv. Udover det er der jo player level system, våben upgrades, ranking systems mm. Bland mulighederne i nyere spil som League of Legends med denne genre så er vi over mod Gunjitsu. Vi sigter måske lidt højt for første spil. Men ellers er det jo ikke sjovt :lol:
Men som det er nu synes jeg allerede vores grappling hook gør en kæmpe forskel. Man kan virkelig blive god til til spillet!
I forhold til Steam Greenlight vil jeg lige nævne at vi allerede har fået en del 1000'ende stemmer og at vores % antal er bedre end average Top 50, så håber vi kan blive greenilt inde for få mdr! Så mange tak til alle der har været inde og stemme.
Re: Gunjitsu
Posted: 07 Jan 2014, 00:33
by Pegepinden
Pathfinding til vores horde mode er ved at være done.
Og den updater dynamically vores grid så snart man ødelægger dele af en level:
Er også i gang med at skrive AI delen til vores horde mode pt. Er dog et helvede med vores netværks setup, men vi skal nok nå der hen :roll: .
Udover det har vi gang i en masse pixel art til nye levels.
Edit: Ahh ja glemte lige vores nye voxel physics system (postede også denne del i vores engine thread):
Re: Gunjitsu
Posted: 15 Jan 2014, 14:17
by RetroPixelGames
Ser super fedt ud! Godt arbejde
Re: Gunjitsu
Posted: 15 Jan 2014, 16:16
by DonSonz
Hej Lasse
Synes det ser fedt ud og har en ret god stil.
Men har lige et par spørgsmål:
Hvilke platforme forventer i at udvikle til? og I givet fald hvem er så målgruppen (er den stor nok til at der kan tjenes penge på det, eller er målet noget andet)?
Synes at Jeres hjemmeside er ved at tage form, men i kunne måske godt udnytte de svævende bygninger i siderne som menupunkter?
I henviser til at man skal støtte Jer på Kickstarter, men kan ikke finde noget der - hvorfor ikke?
Re: Gunjitsu
Posted: 21 Jan 2014, 18:55
by Pegepinden
DonSonz wrote:Hej Lasse
Synes det ser fedt ud og har en ret god stil.
Men har lige et par spørgsmål:
Hvilke platforme forventer i at udvikle til? og I givet fald hvem er så målgruppen (er den stor nok til at der kan tjenes penge på det, eller er målet noget andet)?
Synes at Jeres hjemmeside er ved at tage form, men i kunne måske godt udnytte de svævende bygninger i siderne som menupunkter?
I henviser til at man skal støtte Jer på Kickstarter, men kan ikke finde noget der - hvorfor ikke?
Lige et forsinket svar hehe.
1. PC, MAC og Linux er første prioritet. Der bliver også arbejdet på Xbox One fra vores partners side pt. og vi har allerede testet spillet med en controller for at se om det gav mening, hvilket jeg mener det godt kan.
Vores målgruppe er udover det segment som har nydt spil som Soldat og Liero, folk med hang til hurtig fast-paced action (Shooters fx). Tror Gunjitsu er et sjovt og anderledes indie alternativ til folk i denne gruppe. Men målgruppen viser sig jo først rigtigt når man tester spillet. For eksempel fik vi overraskende god feedback fra børn i alderen 10-15 år som prøvede det, hvilket vi ikke havde forventet.
Men overordnede laver vi også spillet fordi vi selv synes det er sjovt, og fordi vi som studerende har en unik chance for at satse på et produkt uden de store omkostninger. Så snart vi er færdige og står med et fuldtids job så er det ikke så nemt mere.
2. Hjemmesiden er slet ikke færdig og der skal laves en del om på den. Men da fokus er på spillet, er vores hjemmeside designer/programmør sat til at lave nye baner
3. Ideen var at vi skulle have kørt en kickstarter i november/december. Men vi var ikke tilfredse med hvad vi havde i forhold til video. Så den er udskudt og noget vi arbejder på for tiden. Men vi har ikke travlt, så vi venter til vi synes det er i orden.
Re: Gunjitsu
Posted: 21 Jan 2014, 18:56
by Pegepinden
RetroPixelGames wrote:Ser super fedt ud! Godt arbejde
Mange tak. Kan se vi deler en forkærlighed for pixels
Re: Gunjitsu
Posted: 27 Feb 2014, 21:23
by Pegepinden
Gunjitsu nyheder snart! :roll:
Re: Gunjitsu
Posted: 27 Feb 2014, 21:47
by DonSonz
Spændende
Re: Gunjitsu
Posted: 01 Mar 2014, 01:32
by Pegepinden
Kan godt løfte lidt af sløret nu.
Decent Machine (det os) har opsagt vores samarbejde med vores gamle partner og underskrevet en samarbejd og Publishing deal med det
London baseret spil firma BEATNIK games.
Gunjitsu vil i første omgang udkomme på Steam til diverse platforme, og vi har eventuel mulighed for senere at udgive på et par af de nye konsoller.
Udover det har den talentfulde concept artist Flemming Schmidt, joinet vores team. Han skal være med til at strømline vores grafiske udtryk
og hjælpe til med texturing osv. I kan se hans portfolio her: https://sites.google.com/site/flemmingd ... julegrisen.
Mens det grafiske udtryk får en overhaling, arbejder vi med at kode vores client del, sætte vores database stuktur op og integrere Steamworks
så vi kan begynde at køre tests via Steam inde for kort tid. Disse test skal lede hen til vores Alpha.
Så der sker en masse spændende ting, og nu da Gunjitsu vil blive udgivet på minimum en stor platform er vi meget lykkelige!
Re: Gunjitsu
Posted: 01 Mar 2014, 01:49
by Watson
Smukt arbejde og tillykke med Beatnik games
Re: Gunjitsu
Posted: 01 Mar 2014, 04:28
by Pegepinden
Watson wrote:Smukt arbejde og tillykke med Beatnik games
Tak!
Re: Gunjitsu
Posted: 04 Mar 2014, 15:39
by nils
Ja det ser spændende ud. Held og lykke med det! Jeg glæder mig til at prøve det.
Re: Gunjitsu
Posted: 31 Mar 2014, 15:06
by Pegepinden
Well så er det lidt mere officielt end før :lol:
Vi burde også snart kunne vise vores nye character design frem. En nye basis 3D model er igang med at blive færdiggjort i London hos Beatnik Games ud fra vores nye concept art.
Udover det burde vi snart kunne køre de første tests på steam med vores nye server kode og begynde at lukke et par stykker ind til tests af hele systemet.
Re: Gunjitsu
Posted: 09 Apr 2014, 07:26
by Code
Ser så cool ud, virker til at være noget nice voxel stuff I har lavet
Re: Gunjitsu
Posted: 11 Apr 2014, 15:12
by Pegepinden
Code wrote:Ser så cool ud, virker til at være noget nice voxel stuff I har lavet
Det fungere sgu også ret godt efterhånden. Og får en ekstra gang polish her i weekenden da vi fandet et par bugs
Re: Gunjitsu
Posted: 21 May 2014, 13:06
by Pegepinden
Blog update med lidt info om spillet, hvor vi startede og hvor vi er nu: