Orc Arena - Mangel på bedre navn.

MadsFN
Level 0 - Null
Posts: 6
Joined: 11 Feb 2014, 08:22

Orc Arena - Mangel på bedre navn.

Unread post by MadsFN » 11 Feb 2014, 08:26

Hej Alle sammen.

Jeg poser lidt rundt omkring da jeg har meget travlt og skal bruge noget feedback på hvad jeg lave på en dag til dag basis.

Jeg er på et studie forløb i USA hvor jeg har 4 uger til at lave et spil. Opgaven er ment til grupper men jeg ville teste mig selv og har taget det hele selv. På nuværende tidspunkt er det her mit projekt efter 1 uge og kan meget godt bruge feedback så jeg kan arbejde det i den rigtige retning, jeg vil løbende pose nye opdates.

http://darkink.dk/UnityBuilds/Arena/PcB ... TestV2.rar
*NOTE*
Det er en rar fil og skal derfor unzippes og køres gennem .exe.

Målet med spillet er at få så høj en score som muligt uden at dø.
High Scores kan ses på: http://dreamlo.com/lb/52f9571a6e51b41340f2009f/pipe

Controlls:
Aim - Musen
Move - WASD
Shoot - Mouse 1
Spells - 1 33% energy , 2 66% energy , 3 99%% energy.
Teleport - Space
Zoom - Mouse wheel.

På forhånd tak.

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3942
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Orc Arena - Mangel på bedre navn.

Unread post by jonaz.dk » 11 Feb 2014, 13:12

Hmm det er ingen hemmelighed at der går max circle strafe i den mens man spammer løs med skud, hvilket begrænser underholdningsværdigen en del.

Der mangler indikation på hvornår energy har ramt et givent spell niveau.

En lille bitte ting du kunne gøre er at fjerne eller minimere auto energy recharge. Og indføre små energy loot drops på fjenderne.
Så man samler energy op når en fjende dør i stedet for bare at vente.
Det tror jeg ville virke lidt bedre for gameplayet.

Men generelt er udfordringen at finde på nogle andre gameplay mechanics det gør at det bliver en mere interessant oplevelse.

Hvis du lige checker din hi score liste, indikerer det at jeg har fundet et hul i gameplayet. Noget med skydekoden. ;)
Men fin start ellers!

User avatar
Pegepinden
Level 16 - Hellghast
Posts: 164
Joined: 17 Jul 2013, 22:51

Re: Orc Arena - Mangel på bedre navn.

Unread post by Pegepinden » 11 Feb 2014, 13:14

Fint lille spil. Og det meste virker som sådan helt ok. Fandt det dog lidt irriterende at jeg kunne falde ud af banen, så måske skulle du overveje at om-grænse den med nogle objekter af en art.
I code stuff, it is true!

User avatar
buchardt
Level 17 - Jade Raymond
Posts: 174
Joined: 09 Apr 2010, 11:25

Re: Orc Arena - Mangel på bedre navn.

Unread post by buchardt » 11 Feb 2014, 13:50

Husk at smide en tråd med lidt om dig selv og den uddannelse du er i gang med... Kunne være spændende at høre om!

MadsFN
Level 0 - Null
Posts: 6
Joined: 11 Feb 2014, 08:22

Re: Orc Arena - Mangel på bedre navn.

Unread post by MadsFN » 11 Feb 2014, 18:50

jonaz.dk:
Tak for detallieret feedback! jeg prøver at lave noget med energy drops i stedet for re charge og får det testet ud.

Der er stadig mange bugs da det kun er en uges arbejde, ville bare teste det så hurtigt som muligt ;) Men congrats med high scoren ;)

Pegepinden:
At kunne falde ud over kanten er også højt på min to do liste, men det kommer sammen med bygningen af arenaen når jeg får sat mig fast på en størrelse.

MadsFN
Level 0 - Null
Posts: 6
Joined: 11 Feb 2014, 08:22

Re: Orc Arena - Mangel på bedre navn.

Unread post by MadsFN » 11 Feb 2014, 18:53

buchardt:
Jeg er ikke helt sikker på hvor jeg skal smide den tråd så det bliver lige her, håber det er ok (worst case kan jeg flytte den).

Jeg heder Mads Fog Nielsen, jeg er 3D intern på Cape Copenhagen, jeg laver meget andet end 3D da jeg prøver at blive en tec artist / all around guy, jeg har gået på 3D college i Grenaa, som også er der jeg har fået mit internship fra.

Lige nu er jeg på en skole periode i Seattle hvor jeg studere spil udvikling, projektet er sådan set lavet til artist men da jeg vil udfordre mig med kode også har jeg valgt at lave et fuldt spil projekt.

LinkedIn: http://www.linkedin.com/profile/view?id ... rofile_pic

DonSonz
Level 11 - Dark arts intermediate
Posts: 119
Joined: 25 Aug 2013, 11:39
Location: Denmark, Copenhagen

Re: Orc Arena - Mangel på bedre navn.

Unread post by DonSonz » 11 Feb 2014, 21:01

Du kan allerede nu lave restrictioner, bare sørg for at gøre dem dynamiske så de ændrer sig i takt med du ændrer størelse.

Du kan selvfølgelig benytte kontrol af tranform.position, men en anden hurtig måde er at benytte Colliders/triggers ved kanten af din verden.

Mht. til selve spillet har jeg nok ikke så meget at byde ind med desværre :-(

MadsFN
Level 0 - Null
Posts: 6
Joined: 11 Feb 2014, 08:22

Re: Orc Arena - Mangel på bedre navn.

Unread post by MadsFN » 11 Feb 2014, 23:19

Hey DonSonz

Tak for din post :) Ja min plan var at lave en trigger exit på spilområdet, men da jeg konstant har ting at se til er jeg ikke lige kommet til det i nu :)
Tager det som en positiv ting du ikke har noget at byde ind med ;)

MadsFN
Level 0 - Null
Posts: 6
Joined: 11 Feb 2014, 08:22

Re: Orc Arena - Mangel på bedre navn.

Unread post by MadsFN » 13 Feb 2014, 02:28

http://darkink.dk/UnityBuilds/Arena/PcB ... TestV3.rar

Her er det nyere build. Controlls er også skiftet fra:
1 - Mouse 2
2 - Q
3 - E

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3942
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Orc Arena - Mangel på bedre navn.

Unread post by jonaz.dk » 13 Feb 2014, 12:45

Good work! :)

Et par ekstra kommentarer på basics.

-Det ville bliver bedre med mere definerede waves af fjender. Wave 1 spawner.. med tekst på skærmen. Hvorefter der er en lille pause før næste wave.
-I kombination med waves ville det være en god ide tror jeg. At lave lidt om i level designet. Så fjende waves kan spawne fra retninger helevejen rundt. For at undgå spilleren bliver statisk i et mindre område. Loot drops hjælper selvfølgelig på incitamentet til at komme ud.
Lige nu bliver man presset ned i bunden af banen hvor banen dækker for karakteren. Måske noget med transparancy på arena elementerne eller noget.
-Og ved en level ombygning ville det også være gavnligt at få spawn waves meget i definerede klumper fra de forskellige retninger. Lige nu føles det som en lidt udefinerede horde man bliver swamet af.
-Måske en lille partikkel effekt på energy loot drops ville være en god ide så de er mere tydelige.
-Tænker at der mangler en heal spell! Det ville da være rart at man kunne heale sig selv. Så enten fjerne en af de eksisterende eller tilføje en ny nr. 4 spell. Tænker at den skal være den med det højeste energy krav.
-Melee orcs kunne måske godt lige have en tand mindre hitpoints. Så de kun kræver 3 skud. Det er lidt en balance mellem spawn rate, hastighed osv. Men i nuværende setting kunne de godt mindskes lidt. Måske helt ned til 2HPs? Hvis der også bliver introduceret en ny heavy class.
-Heavy. Sådan en stor langsom orc med som relativt sjældent spawner med en god sjat HPs og en godt kraftigt angreb.
-Man kunne introducere at orcs kan stoppe op og blocke for dine skud.
-Ranged enemies skal der også gøres noget ved før det bliver federe. Måske kaster de også en slags granat agtig spell. Som lige ligger lidt på jorden et stykke tid inden den går af og giver area damage. Tydeligt defineret på art siden hvor stort området er. Og ranged enemies virker også som om at de spawner lige an sjat for tit. De virker ikke som noget specielt. Men så skal de også være lidt farligere hvis de har lavere spawn rate.
-Kameraet kunne nok også godt tåle at kunne komme længere ud.
-Banen kunne også være en tand størrere. 20-40% mere plads. Den føles en smule cramped.

Controls
Der er opstået lidt dissonans mellem knappernes placering på keyboardet og fordelingen mellem skærm og mus. Kan løses med enten lige at opdatere ikonerne med et forsynet Q E RMB tekst.
Ellers alternativt. RMB fyrer den der nu er aktuelt max charget. 1,2,3 skyder selektivt den pågældende spell.

Nå der er lidt ideer at pusle med hvis du har tid til det. :)

MadsFN
Level 0 - Null
Posts: 6
Joined: 11 Feb 2014, 08:22

Re: Orc Arena - Mangel på bedre navn.

Unread post by MadsFN » 13 Feb 2014, 23:14

WOW ! Tusinde tak for alt feedbacken ! Du giver nogle rigtig gode points på meget af det, nogle af tingene er faktisk lavet controllsne er bare ikke kommunikeret ordenligt, du kan bestemme afstanden på kameraet med scroll wheel ;)

Det er så meget jeg ikke kommer til at kommentere på det individuelt, men stort set alle tingene er kommet på min nice to have liste da du bringer nogle rigtig godt punkter på banen !

Igen tusinde tak fordi du tager dig tiden til at skrive din mening og give ris og ros :)

Post Reply