Tiles - Android spil - Og mit første spil udgivet! :)
Posted: 20 Mar 2014, 17:38
by NecrosDk
Gik for en måned siden i gang med at lave et Puzzle game. Har tidligere lavet spil, men aldrig udgivet et, og følte at idéen til dette spil var god, og et projekt jeg kunne fuldføre.
Så efter en måned med mange søvnløse nætter og stort koffeinindtag står jeg så med en ret solid app på Google Play
Det er lavet i Unity by the way.
Håber i har lyst til at komme med noget feedback, og hvis nogle af jer har kontakt til nogle bloggers der reviewer android apps må i endelig sige til, da jeg selvfølgelig vildt gerne vil sprede appen så meget som muligt
Appens fremtid ligger i flere puzzles. Evt. flere typer Tiles, og så har jeg en Time trial mode i tankerne. Kæmper med at lave det sidste optimering til iPhone 4 inden det kommer på App Store, men ellers ser jeg spillet som et næsten overstået kapitel, og går nu videre til et større og mere ambitiøst projekt som i nok skal komme til at høre mere om senere
God dag til jer!
//Necros
Re: Tiles - Android spil - Og mit første spil udgivet! :)
Posted: 21 Mar 2014, 08:53
by Jesper Kondrup
Tillykke med udgivelsen, synes det ser solidt ud, både gameplaymæssigt og grafisk.
Kom også lige til at tænke på det gamle sokoban, som jeg var stor fan af engang
Re: Tiles - Android spil - Og mit første spil udgivet! :)
Posted: 21 Mar 2014, 12:14
by jonaz.dk
Cool! tillykke med udgivlesen.
Hjalp lige med en video embedding som jeg plejer.
Absolut en velfungerende lille brain teaser du har fået lavet der. Fik spillet gennem de første 30 levels. Syntes balanceringen i sværhedsgraden virker fin.
Som en lille kommentar. Nogen grund til ikke at lave det i portrait mode? Det virker mest naturligt at holde mobilen på den måde.
Kunne i nogle situationer være rart med en undo knap. Hvis man lige får trykket forkert. Men det er langt fra kritisk. Man er hurtigt oppe at køre igen med et level reset. Og en ekstra knap koster plads i UI'et.
Re: Tiles - Android spil - Og mit første spil udgivet! :)
Posted: 21 Mar 2014, 13:30
by NecrosDk
jonaz.dk wrote:
Som en lille kommentar. Nogen grund til ikke at lave det i portrait mode? Det virker mest naturligt at holde mobilen på den måde.
Der ville simpelthen ikke være plad til de helt store baner(9x6) i portrait. Har haft leget med det, men hvis brugeren skulle vænne sig til at skifte orientation hver gang banen bliver stor ville det blive noget rod
Re: Tiles - Android spil - Og mit første spil udgivet! :)
Posted: 21 Mar 2014, 14:30
by jonaz.dk
Sikker?
Der må være nogle underlæggende problematikker jeg ikke forstår?
Og nej det ville være fjollet et skifte rundt. Det burde helt kunne undgås.
Re: Tiles - Android spil - Og mit første spil udgivet! :)
Posted: 21 Mar 2014, 14:49
by DonSonz
Tillykke med din første udgivelse - flere af dem
Har du selv stået for det hele? - tænker specielt på det visuelle udtryk og har du selv lavet grafikken?
Synes det ser godt ud og god sammenhængskraft med spiltype og platform.
Re: Tiles - Android spil - Og mit første spil udgivet! :)
Posted: 21 Mar 2014, 22:05
by NecrosDk
jonaz.dk wrote:Sikker?
Der må være nogle underlæggende problematikker jeg ikke forstår?
Og nej det ville være fjollet et skifte rundt. Det burde helt kunne undgås.
Det er fordi der er så mange forskellige aspect ratios til Android. Og så fandt jeg ud af at det var nemmere at scale til landscape end portrait, men set i bakspejlet burde jeg måske have prøvet hårdere
Uanset hvad tror jeg det bedste feel ligger i landscape alligevel. Men det ved jeg selvfølgelig ikke med sikkerhed
DonSonz wrote:Tillykke med din første udgivelse - flere af dem
Har du selv stået for det hele? - tænker specielt på det visuelle udtryk og har du selv lavet grafikken?
Synes det ser godt ud og god sammenhængskraft med spiltype og platform.
Det er lavet i Unity.
Og jeg har næsten selv stået for det hele.
Der er et par particle effects der er fra en pakke som var stærkt nedsat på asset store som jeg simpelthen ikke kunne lade være at købe. Den har så mange effects som jeg også kommer til at bruge til mit næste spil
Trærammen er en free wood texture som jeg har modificeret. Musikken er CC licensed fra Opengameart.org
Resten er lavet med basic photoshop skills. Ikke så svært som man skulle tro
Alt koden har jeg selvfølgelig selv skrevet Lidt over 3k linjer i alt tror jeg.
Re: Tiles - Android spil - Og mit første spil udgivet! :)
Posted: 30 Mar 2014, 09:47
by NecrosDk
Så er der leaderboards!
Til dem der allerede har progress i spillet, skal i blot update og indtaste et nickname når i går ind i level select!
Have fun competing!
Re: Tiles - Android spil - Og mit første spil udgivet! :)
Posted: 09 Apr 2014, 07:19
by Code
Ser godt ud og folk ser ud til at rate det højt på google play