Gyro Lander - Lunar Lander nostalgi

harbop
Level 0 - Null
Posts: 3
Joined: 09 Apr 2014, 11:06

Gyro Lander - Lunar Lander nostalgi

Unread post by harbop » 09 Apr 2014, 11:31

Lunar Lander til den mobile generation.

Jeg har lavet et remake af det klassiske Lunar Lander (også kendt som Moon Lander og Mars Lander på Amigaen) til iPhone. I denne version styrer man rakettens vinkel ved at dreje telefonen og starter motoren ved at trykke på skærmen.

Spillets look-and-feel går efter en afslappet og rolig tone, med artwork der er inspireret af 60er science fiction, mens selve spillet er svært at lære og svært og mestre.

Jeg håber I synes om spillet!

Spillet er gratis til iPhone.

https://itunes.apple.com/us/app/gyro-la ... ?ls=1&mt=8
http://www.harbop.eu/gyro%20lander.html

Image

Beskrivelse fra AppStore

In Gyro Lander you navigate your spaceship's descent on a foreign world. You operate the spaceship with the phone's gyroscope, turning your phone to set the angle of the ship and touching the screen to engage the thrusters. Carefully weigh your use of your thruster, use too little and you will crash, use too much and you have no fuel left for your next landing. As you proceed through the levels the terrain gets rougher and you will start further from the landing pad.

Gyro Lander is faithful recreation of the classic Lunar Lander game, but introduces a novel way of controlling, where the phone's gyroscope is used as a direct and intuitive control for the angle of the spaceship. Using the gyro directly gives a superior mode of control, allowing the user intuitive and fast maneuverability.

I hope you will enjoy this little game.

Go land on them moons, you!

nils
Level 12 - Master of the dark arts
Posts: 129
Joined: 10 Mar 2008, 12:07
Contact:

Re: Gyro Lander - Lunar Lander nostalgi

Unread post by nils » 10 Apr 2014, 10:00

Tillykke med launch :)

Jeg syntes det er ærgerligt du ikke går fuld Limbo stil og lyser den måne op. Det vil se flot ud når skibet flyver over. Bare en personlig mening
Nils - Nisl Games
Creator of Kid vs Dog, Space Heads, co-creator of illi. Working on Sprout Quest.
Blog.Nislgames.com & my Twitter

harbop
Level 0 - Null
Posts: 3
Joined: 09 Apr 2014, 11:06

Re: Gyro Lander - Lunar Lander nostalgi

Unread post by harbop » 10 Apr 2014, 11:03

Tak for ideen.

Det kunne faktisk være en god ide!. Apros pos Limbo, kunne jeg godt tænke mig at tilføje en "mellemgrund", med nogle hyggelige partikeleffekter til at skabe ekstra stemning, og måske noget parallax-effekt på jorden når man flyver rundt.

/harbop

Karsten
Level 6 - Apprentice
Posts: 63
Joined: 25 Nov 2010, 18:29
Location: Valby

Re: Gyro Lander - Lunar Lander nostalgi

Unread post by Karsten » 10 Apr 2014, 11:21

Det ser godt ud men jeg undre mig over at man kan se månen i baggrunden i et spil der foregår på månen...

harbop
Level 0 - Null
Posts: 3
Joined: 09 Apr 2014, 11:06

Re: Gyro Lander - Lunar Lander nostalgi

Unread post by harbop » 10 Apr 2014, 14:21

@Karsten: Du har ret, man kan ikke se månen i baggrunden når man er ved at lande på den... sjovt nok havde jeg ikke tænkt på det før Nils skrev ;)

@sodandk: Til dagligt udvikler jeg til både Android og iOS, så en Android version kan bestemt sagtens komme på tale. Jeg har udviklet direkte i Objective-C og Sprite Kit, så der er ikke nogen nem måde at porte til Android andet end at kode forfra. Hvis jeg formår at få et fornuftigt antal downloads på iOS så laver jeg Androidudgaven!

Post Reply