Tur og Snail Trails

blaavogn
Level 3 - Infant
Posts: 39
Joined: 26 Jul 2013, 00:20
Contact:

Tur og Snail Trails

Unread post by blaavogn » 21 Apr 2014, 20:34

Hej

Jeg har i løbet af de sidste par måneder lavet to spil, som jeg gerne vil vise frem.
Det ene er Tur, hvor den oprindelige ide var at spilleren skulle programmere en robot, som så kunne programmere sig selv. Det blev lidt anderledes, men jeg er ret tilfreds med det.
http://gamejolt.com/games/puzzle/tur/25428/

Det andet er et spil er Snail Trails fra Global Game Jam, som jeg aldrig fik posted. Det er et spil om to snegle der samarbejder. Jeg synes det er en ret sjov mekanik, og jeg overvejer lidt at lave en større version af det.
http://gamejolt.com/games/puzzle/snail-trails/21682/

Jeg vil meget gerne høre hvad i synes om dem, og om der er noget jeg burde have gjort anderledes.

Hilsen Holger

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3905
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Tur og Snail Trails

Unread post by jonaz.dk » 21 Apr 2014, 20:52

Sådan Holger!
Tur - I like it! Pocoman meets robot programming games. God kombi. :D

Snail Trails virker også rigtigt fint.

Begge fortjener klart lidt art og noget mere kærlighed. :)

blaavogn
Level 3 - Infant
Posts: 39
Joined: 26 Jul 2013, 00:20
Contact:

Re: Tur og Snail Trails

Unread post by blaavogn » 21 Apr 2014, 20:58

Ja, det ville være fedt at være bedre grafisk. Jeg synes endda det er noget af mit mere vellykkede, men jeg synes det er uendeligt frustrerende at lave grafik.

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3905
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Tur og Snail Trails

Unread post by jonaz.dk » 21 Apr 2014, 21:22

Jo jo skam. Funktionel coderart. Det er set før. :)

Tænkte på til Tur. Nu har jeg ikke spillet så meget af begge spil endnu. Indrømmet.
Men map designet virker mange steder lidt for åbenlyst, om hvilke kasser der skal til hvilke targets. Måske arbejde lidt mere med det mere counter intuitive lidt længere henne.

Og ville det være en gode idé også at lade spilleren selv hitte ud af hvilken vej spiller kassen skal bevæge sig i første hug?
Så bliver opgaven lidt mere åben for fortolkning. Lige nu virker det som om der kun er en absolut måde at løse et map på. Eller er det for meget i din erfaring?

Men som sagt har ikke fået spillet det igennem.

Grafisk ville det også være en god ide at lige at lave en anden farve eller noget. I de maps hvor pilene vender, så spilleren bliver opmærksom på at pilene skifter behavior.

blaavogn
Level 3 - Infant
Posts: 39
Joined: 26 Jul 2013, 00:20
Contact:

Re: Tur og Snail Trails

Unread post by blaavogn » 21 Apr 2014, 21:48

Jeg tror det er meget 1 bane, 1 løsning, hvilket jeg egenligt synes er okay, men jeg savner måske en smule frihed på en eller anden måde. Det er nok en rigtigt god ide at lade spilleren bestemme startretningen, det kan godt være noget jeg skal lege med næste weekend.

Jeg har rimeligt bevist forsøgt at undgå at lægge fælder, da det irriterer mig i andre spil. For mig at se, virker det lidt som en måde at skjule dårlige spilmekanikker. En af mine venner foreslog også at skifte farve på tiles, oprindeligt havde jeg egenligt tænkt at spillet skulle være sort-hvid indtil pilene begyndte at dreje. Min kode endte med at være for grim til at jeg orkede at gøre det, man må jo skære nogen hjørner når det med ferieprojekter, måske jeg kan finde/lave en sort-hvid shader, som jeg kan smide ind over det hele :).

Christen
Level 13 - Portal opener
Posts: 138
Joined: 02 May 2008, 13:44
Location: København

Re: Tur og Snail Trails

Unread post by Christen » 05 May 2014, 10:32

Like it, graphics would help, but the base gameplay works. Like the snails the most.

Post Reply