Lidt skamløs selvpromovering Her er hvad Peter Vesti Frendrup og undertegnede har brugt det sidste stykke tid på:
\tom
Re: Quantum of Solace (PS2)
Posted: 04 Nov 2008, 01:31
by Chrono
Blæret! Hvad adskiller PS2-udgaven fra de andre? Hvilke opgaver har I haft under udviklingen?
Re: Quantum of Solace (PS2)
Posted: 04 Nov 2008, 02:12
by one-niner
Chrono wrote:Blæret! Hvad adskiller PS2-udgaven fra de andre? Hvilke opgaver har I haft under udviklingen?
Peter er level designer og jeg er project coordinator (en slags assisterende projektleder).
Treyarch har stået for lead SKU'en til next-gen konsollerne, Vicarious Visions og Beenox Studios har ported til henholdsvis PC og Wii. PS2-versionen adskiller sig væsentligt fra de andre, idet den er udviklet fra scratch. Vi har selvfølgelig haft adgang til deres assets, men ofte var det ikke til den store gavn. De mest åbenlyse forskelle, udover grafikken selvfølgelig, er, at PS2-versionen er fuldstændig 3rd person og selvom de fleste af vores levels kan minde om next-gen banerne, så er de rent faktisk forskellige.
\tom
Re: Quantum of Solace (PS2)
Posted: 04 Nov 2008, 10:16
by Zee
Det virker faktisk som et ret solidt spil ift. hvad der ellers kommer af spilmatiseringer... Der udkommer jo godt nok mange fæle flop på den front!
Det lyder som om I har haft travlt, tillykke med det (næsten?) færdige projekt
Re: Quantum of Solace (PS2)
Posted: 04 Nov 2008, 12:56
by one-niner
Zee wrote:Det virker faktisk som et ret solidt spil ift. hvad der ellers kommer af spilmatiseringer... Der udkommer jo godt nok mange fæle flop på den front!
Det lyder som om I har haft travlt, tillykke med det (næsten?) færdige projekt
Takker.
Nej, det er skam helt færdigt og kom på gaden i Europa i fredags. Nordamerika, Korea og Japan må vist vente lidt endnu.
\tom
Re: Quantum of Solace (PS2)
Posted: 04 Nov 2008, 19:36
by EKnudsen
Du er da også totalt uden skam Tom.
Men fedt med Quantum håber i får/har holdt jer en ordentlig release party - er vist røget en del timer i det så vidt jeg har hørt =)
/Eske
Re: Quantum of Solace (PS2)
Posted: 04 Nov 2008, 20:31
by one-niner
EKnudsen wrote:Du er da også totalt uden skam Tom.
Men fedt med Quantum håber i får/har holdt jer en ordentlig release party - er vist røget en del timer i det så vidt jeg har hørt =)
/Eske
Tak E
Vi skal et smut ud at spise med teamet på torsdag (som kompensation for en Summer BBQ, der måtte ofres), i biffen fredag og så kommer der vist et "rigtigt" release party senere - ah yir...
Skulle hilse fra Vesti.
\tom
Re: Quantum of Solace (PS2)
Posted: 04 Nov 2008, 21:33
by petervesti
En skam at folk endnu ikke helt har forstået at PS2-versionen, i modsætning til de andre versioner, ikke er en port - men det kommer nok!
Synes selv at vores version er bedre i forhold til PS2 titler, end next-gen versionen er i forhold til PS3/360 spil =)
Re: Quantum of Solace (PS2)
Posted: 04 Nov 2008, 22:54
by beyond
Det ser godt ud!
Har I virkelig lavet det hele fra scratch? Der er virkelig ikke dele af koden, som er delt med de andre versioner?
Re: Quantum of Solace (PS2)
Posted: 04 Nov 2008, 23:29
by one-niner
beyond wrote:Det ser godt ud!
Har I virkelig lavet det hele fra scratch? Der er virkelig ikke dele af koden, som er delt med de andre versioner?
Der er ikke noget, der er delt mellem de andre (next-gen/PC/Wii-versionerne) og så PS2-versionen udover nogle texturer og props, der er er blevet reduceret voldsomt, noget lyd og noget video.
Men helt fra scratch er det så alligevel ikke helt. Vi har brugt noget eksisterende gamecode til at komme i gang, men der er blevet arbejdet rigtig meget med det (især AI). Og så selvfølgelig en in-house current-gen engine - jeg tvivler på, at COD4-enginen, der er blevet brugt til de andre, ville kunne køre på en PS2.
\tom
Re: Quantum of Solace (PS2)
Posted: 05 Nov 2008, 17:25
by beyond
Imponerende, det må jeg sige
Re: Quantum of Solace (PS2)
Posted: 10 Nov 2008, 12:31
by Zacker
Det ser sq godt ud! Det kan I vist godt være stolte af:)
Så er der endelig et review af vores spil..og det har en god start hehe
"It's extremely rare to see a multi-SKU game that shines the brightest on PlayStation 2 as opposed to PlayStation 3, Xbox 360 or PC. Quantum of Solace is one of those rarities."
Re: Quantum of Solace (PS2)
Posted: 24 Nov 2008, 00:29
by smukfyre85
Vi har naturligvis haft adgang til deres formue, men ofte var det ikke til stor nytte. Den mest åbenlyse forskelle, udover grafikken er naturligvis, at PS2-versionen er helt 3. person, og selv om de fleste af vores niveauer kan huske.
Re: Quantum of Solace (PS2)
Posted: 24 Nov 2008, 01:52
by one-niner
smukfyre85 wrote:Vi har naturligvis haft adgang til deres formue, men ofte var det ikke til stor nytte.
?
smukfyre85 wrote:Den mest åbenlyse forskelle, udover grafikken er naturligvis, at PS2-versionen er helt 3. person...
Korrekt. Men derudover er banerne også anderledes, selv om de på nogle punkter har visse ligheder med next-gen spillet. Der er også en anden AI og andre våben, så det er i bund og grund et andet spil, dog med den samme overordnede storyline.
smukfyre85 wrote:... og selv om de fleste af vores niveauer kan huske.
?
\tom
Re: Quantum of Solace (PS2)
Posted: 24 Nov 2008, 08:07
by jonaz.dk
smukfyre85 er suspenderet under mistanke for at være spambot.
kontakt admin fra den registrede mailadresse hvis du kan sansynliggøre din reelle eksistens.
Re: Quantum of Solace (PS2)
Posted: 24 Nov 2008, 09:53
by Zee
jonaz.dk: Ja de posts den fik lavet var godt nok suspekte Jeg gad godt vide hvad man får ud af at lave sådan noget.
Re: Quantum of Solace (PS2)
Posted: 24 Nov 2008, 10:23
by jonaz.dk
@Zee
der var et link i signaturen. (nu fjernet)
hvilket også optrådte på en del andre forums med samme brugernavn.
hvor alle indlæg også kun gav 30% mening.
desuden er IP adressen i den mere suspekte ende af skalaen.
alt sammen noget der i høj grad ikke just indikerer de mest hæderlige intentioner.
Re: Quantum of Solace (PS2)
Posted: 24 Nov 2008, 14:41
by petervesti
Ja der kan man bare se, en spambot, der naesten 'nailede' mandrillens vaesen =)
Re: Quantum of Solace (PS2)
Posted: 24 Nov 2008, 16:05
by one-niner
Rimelig syret bot, idet den giver delvis mening.
LinkedIn profil for Michael Khodos: http://www.linkedin.com/ppl/webprofile? ... w_pprofile (Greater Milwaukee Area passer meget godt med postnummeret fra domæneregistreringen, men kan selvfølgelig også være, at hans identitet er "lånt").
Der står i hans profil, at han ejer MNP Enterprises, LLC. På http://mnpenterprisesllc.com/ kan man om firmaet læse: "an Internet Marketing Consulting company specializing in online branding and traffic generation" og "managing small grassroots online strategies as well as complex "Netvertising" campaigns"
Firmaet har så hjemme i Californien, hvilket stort set er i den anden ende af USA i forhold til Milwaukee.