Stars! Out on App Store and Google Play

User avatar
HallbergFaigh
Level 2 - Grain of sand
Posts: 29
Joined: 17 Oct 2014, 10:19
Location: Denmark
Contact:

Stars! Out on App Store and Google Play

Unread post by HallbergFaigh » 17 Oct 2014, 10:57

Hej alle!
Jeg og to venner, har langt om længe (med sommerfugle i maven), fået udgivet vores første spil ”Stars” på App-Store og Google Play!
Vi har brugt et år af vores fritid på at udvikle vores lille 2D projekt, som både har været en fantastisk og meget lærerig proces.

STARS er et 2D adventure/action game for børn og barnlige sjæle, med et strategisk strejfs og en simpel styring. I spillet skal du hjælpe den lille stjerne, Star der er kommet væk fra sit hjem efter, at været blevet ramt af en kæmpe meteor. Igennem spillets indtil videre 18 levels, skal du navigere Star rundt gennem udfordrende og tempo fyldte baner, fyldt med sjove power-ups og skøre fjender der vil gøre alt for at stoppe dig!

Vi regner løbende med, at opdatere Stars med nye verdener og levels, samt power-ups og fjender.
Spillet er gratis og kan hentes på App-store og GooglePlay.

Apple App-store:https://appsto.re/dk/KO6x0.i
Google Play: https://play.google.com/store/apps/deta ... bits.stars


Det er første gang vi udgiver et spil, så vi er rimelig grønne og meget spændte på hvordan vores spil bliver modtaget. Vi håber, at et par stykker af jer vil prøve Stars af, og i er mere end velkomne til at komme med feedback :-)

Vi har lavet en lille trailer for spillet, som kan findes her: http://youtu.be/6z-mNpi2MF0

Jeg håber i alle vil give Stars en varm modtagelse!

Kenneth

Image
Image
Image
Image

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 4158
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Stars! Out on App Store and Google Play

Unread post by jonaz.dk » 17 Oct 2014, 12:23

Hej Kenneth
Og tillykke med første udgivelse. :)
(Fixede lige jeres billedelinks)

Lidt hurtig feedback efter en kort test.
Meget sødt lille univers i har. Musikalsk og grafisk hænger det fint sammen.

De største issues jeg løber ind i er noget som må være en bug på iOS.
Lige pludselig mister jeg kontrollen over stjernen. Den nægter simplethen at respondere på input fra spilleren.
Et enkelt crash til homescreen. Tror det var første eller andet med med de store fulge med kløerne.

Og så er der et grundlæggende designproblem som skaber en konflikt. Eller i hvertfald et exploit.
I vælger 'path drag' som control. Men som spiller oplever jeg at det giver langt mere mening at tappe helt vildt rundt på skærmen for at få en bedste kontrol med karakteren.
Som undergraver tanken om 'path drag' til at starte med.

Jeg ville kigge på noget redisign af projektet med hvad i allerede har. Og kigge et spil som Axe in Face over skulderen.
https://www.youtube.com/watch?v=3U3FwRZLHak
Det er vidst ikke live mere på AppStoren mere.
Edit: Kan se de også have lavet noget der hedder Timbers Axe.. samme koncept tror jeg
https://itunes.apple.com/us/app/timbers ... &ls=1&mt=8

Eller fx. Max Axe Epic Adventure
https://itunes.apple.com/us/app/max-axe ... 49812?mt=8

Hvis i gerne vil lave noget med drag path mechanics.

Ellers ville overveje helt at droppe drag path og lave noget mere simpelt. Hvor stjerne heletiden søger mod spilleren finger hvor man trykker. Tilt controls eller whatever works.
Målgruppen er i den yngre ende så det skal naturligvis være noget simpelt.

Andre tanker der ude?

User avatar
Code
Level 39 - Hitman
Posts: 394
Joined: 13 Feb 2013, 14:56
Location: Aalborg
Contact:

Re: Stars! Out on App Store and Google Play

Unread post by Code » 17 Oct 2014, 12:37

Spillet ser super cute ud, good job :) Lavet med Unity3D eller noget lignende?
Spiludvikling og undervisning i Unity3D
http://www.code.dk

Danmarksmesterskabet i spiludvikling.
http://www.dmspil.dk

User avatar
HallbergFaigh
Level 2 - Grain of sand
Posts: 29
Joined: 17 Oct 2014, 10:19
Location: Denmark
Contact:

Re: Stars! Out on App Store and Google Play

Unread post by HallbergFaigh » 24 Oct 2014, 10:16

Tusind tak for de rosende ord! (Dejligt du lige gad ordne billedelinks)
Stars er lavet med Marmalade SDK, men vi overvejer at tage springet over til Unity, til vores kommende projekter.

Da vi valgte egentlig, at implementere drag path controllen, fordi vi gerne ville have, at den som spillede spillet, skulle have mulighed for enten, at tappe eller bruge drag path-controllen og på den måde gøre navigeringen af Star mere nuanceret. Men du er bestemt ikke den eneste, som har nævnt det problem overfor os og nogle syntes faktisk mere om, at bruge tappe metoden end drag path controllen og ja så ryger fidusen jo med at have dem begge implementeret :-)

Men tak for alt den gode feedback Jonas, det er møg fedt at få noget konstruktivt man kan arbejde videre med!

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 4158
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Stars! Out on App Store and Google Play

Unread post by jonaz.dk » 24 Oct 2014, 11:29

Cool godt at høre :)

Post Reply