Hej folkens.
Vi, Muton Softworks, lancerer i morgen vores første spil, både på iOS og Android!
Vi er tre studerende fra Grenå der har lagt en del tid i det efterhånden. Spillet hedder Sky Agent og det går ud på at man skal swipe i en retning og så bliver man ved med at bevæge sig, indtil man bliver stoppet af noget, og på den præmis skal man så finde vej igennem de 70+ baner der er lige nu!
Vi håber i kan lide det!
watch?v=gBK2LY5qSJI&feature=youtu.be
Sky Agent!
-
- Level 9 - Conjurer
Re: Sky Agent!
Ser interessant ud. Er i fuld gang med at hente det til android.
Lige angående jeres trailer: Jeg synes ikke linket virkede ordentligt. Jeg klikkede i hvert fald flere gange på Google Play iconet uden at der skete noget.
I må forresten også gerne give lidt længere tid til at kunne nå at klikke på jeres links - det er langt fra alle der er lige så hurtig med musen som jer
Lige angående jeres trailer: Jeg synes ikke linket virkede ordentligt. Jeg klikkede i hvert fald flere gange på Google Play iconet uden at der skete noget.
I må forresten også gerne give lidt længere tid til at kunne nå at klikke på jeres links - det er langt fra alle der er lige så hurtig med musen som jer
Kristian Hedeholm
Game Programmer at Tripledesign
Twitter: @KristianHede
LinkedIn: Kristian Hedeholm
Game Programmer at Tripledesign
Twitter: @KristianHede
LinkedIn: Kristian Hedeholm
Har spillet det en smule. Næsten gennem hele første world.
Meget fint lille puzzle gameplay faktisk. Der findes vidst en del simplere varianter der ude af det. Har ikke lige spillet noget jeg kan huske hvor der er de der magneter og flames. Har ikke kigget dybt i genren. Men det virker meget godt.
Er ikke kommet til de der lasere, lyn osv. enddnu.
Det største design-kritik punkt jeg har. Er egentligt at realtime 3D grafikken har hæmmet jeres interaktion.
Man skal hold fingeren nede på zoom knappen for at få et overblik over banen. Hvilket man gør hele tiden i de lidt større baner. Men det medfører at swipe mechanics er mindre responsive syntes jeg at have oplevet i nogle få tilfælde. Og man får en dårligere spiloplevelse.
Det ville jeg lige kigge på at få ordnet på en smartere måde. Banen kunne godt starte med at kameraet er zoomet ind på karakteren. Hvorefter det auto zoomede ud så man kan få et overblik over banen.
Small easily fixed stuff.
Meget fint lille puzzle gameplay faktisk. Der findes vidst en del simplere varianter der ude af det. Har ikke lige spillet noget jeg kan huske hvor der er de der magneter og flames. Har ikke kigget dybt i genren. Men det virker meget godt.
Er ikke kommet til de der lasere, lyn osv. enddnu.
Det største design-kritik punkt jeg har. Er egentligt at realtime 3D grafikken har hæmmet jeres interaktion.
Man skal hold fingeren nede på zoom knappen for at få et overblik over banen. Hvilket man gør hele tiden i de lidt større baner. Men det medfører at swipe mechanics er mindre responsive syntes jeg at have oplevet i nogle få tilfælde. Og man får en dårligere spiloplevelse.
Det ville jeg lige kigge på at få ordnet på en smartere måde. Banen kunne godt starte med at kameraet er zoomet ind på karakteren. Hvorefter det auto zoomede ud så man kan få et overblik over banen.
Small easily fixed stuff.
Fik lige spillet lidt mere. Meget hyggeligt puzzler stadig. Gennemført forholdsvist hurtigt. 1 time eller noget? Det er så ikke til gold i alle maps. Den kan der nok ligge lidt tid i at lure helt.
Fandt en bug. Map 16 i "lava planet world" kan løses i 2 moves.
Fint med introductionen af switches og lasers. Og forced directions.
Lige til den med overblikket. Der er momenter på nogle maps hvor man IKKE kan se at man hopper blindt ind i sin egen død. Should be fixed.
Måske med nogle triggers der udløser et waypoint til kameraet så det flytter sig til en position der viser mere af det pågældende område man er på vej ind i.
Eller manuel zoom mulighed. Når i nu selvfølgelig fjerner hold to zoom knappen.
Fandt en bug. Map 16 i "lava planet world" kan løses i 2 moves.
Fint med introductionen af switches og lasers. Og forced directions.
Lige til den med overblikket. Der er momenter på nogle maps hvor man IKKE kan se at man hopper blindt ind i sin egen død. Should be fixed.
Måske med nogle triggers der udløser et waypoint til kameraet så det flytter sig til en position der viser mere af det pågældende område man er på vej ind i.
Eller manuel zoom mulighed. Når i nu selvfølgelig fjerner hold to zoom knappen.
Dynamisk zoom-ind-zoom ud alt efter bevægelse måske?
Starter zoomed ind - så man kan se jeres grafik - zoomer automatisk ud, så snart man starter med at bevæge sig e.l.
Men ja, ellers som Jonas siger, er splines + lidt level-scripting altid en god hjælper, f.eks. interpolering/gennemsnit mellem spiller position (jeres nuværende kamera) og splinen, det giver dejlige kamera gange og er ret let at sætte op. Eller et simpelt "zoom ind zoom ud" script, der bliver aktiveret a div. trigger bokse (kan dog hurtigt blive noget gris, hvis banerne er for åbne).
Køb f.eks. "SUPER Spile" på assetstore.
Om ikke andet så fordi den har et cool navn
Starter zoomed ind - så man kan se jeres grafik - zoomer automatisk ud, så snart man starter med at bevæge sig e.l.
Men ja, ellers som Jonas siger, er splines + lidt level-scripting altid en god hjælper, f.eks. interpolering/gennemsnit mellem spiller position (jeres nuværende kamera) og splinen, det giver dejlige kamera gange og er ret let at sætte op. Eller et simpelt "zoom ind zoom ud" script, der bliver aktiveret a div. trigger bokse (kan dog hurtigt blive noget gris, hvis banerne er for åbne).
Køb f.eks. "SUPER Spile" på assetstore.
Om ikke andet så fordi den har et cool navn
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning