Hex-grid math puzzler
Posted: 23 Nov 2014, 22:25
Hej,
Jeg har i min sparsomme fritid arbejdet lidt på en lille puzzler. Jeg har med vilje virkelig prøvet at holde det simpelt, så jeg rent faktisk kan nå i mål med det, og få udgivet mit første spil!
Når man trykker på en hex, vil alle naboer få lagt én til / trukket én fra, afhængigt af hvad man har valgt på de firkantede knapper. Jeg har lavet spillet så alle levels bliver auto-genereret ud fra to tal: et seed til random, samt et tal der fortæller antal actions der skal foretages for at klare banen. Jeg har lavet 35 levels, men kan nemt udvide dette - tager 10 sekunder at tilføje en ny level.
I starten er levels MEGET nemme, men det bliver lidt svære senere - så jeg håber I vil tager jer tiden til at spille alle baner igennem - burde ikke tage så lang tid (http://dl.dropboxusercontent.com/u/8225 ... hGrid.html).
Jeg ved der mangler lyd - og "art" har jeg selv stået for - typisk programmør prototype ;o) En lille mini-tutorial i de første levels er nok også en god idé.
Planen er at udgive det på Wooglie, for at få input fra flere spillere, men ellers er det lavet med touch-input for øje - så iOS er nok næste target.
Alt input er meget velkommen! Jeg har tænkt lidt frem og tilbage omkring monetization, uden at finde en idé der virkelig giver mening - så input/idéer her er også meget velkommen!
Takker - Sune.
Jeg har i min sparsomme fritid arbejdet lidt på en lille puzzler. Jeg har med vilje virkelig prøvet at holde det simpelt, så jeg rent faktisk kan nå i mål med det, og få udgivet mit første spil!
Når man trykker på en hex, vil alle naboer få lagt én til / trukket én fra, afhængigt af hvad man har valgt på de firkantede knapper. Jeg har lavet spillet så alle levels bliver auto-genereret ud fra to tal: et seed til random, samt et tal der fortæller antal actions der skal foretages for at klare banen. Jeg har lavet 35 levels, men kan nemt udvide dette - tager 10 sekunder at tilføje en ny level.
I starten er levels MEGET nemme, men det bliver lidt svære senere - så jeg håber I vil tager jer tiden til at spille alle baner igennem - burde ikke tage så lang tid (http://dl.dropboxusercontent.com/u/8225 ... hGrid.html).
Jeg ved der mangler lyd - og "art" har jeg selv stået for - typisk programmør prototype ;o) En lille mini-tutorial i de første levels er nok også en god idé.
Planen er at udgive det på Wooglie, for at få input fra flere spillere, men ellers er det lavet med touch-input for øje - så iOS er nok næste target.
Alt input er meget velkommen! Jeg har tænkt lidt frem og tilbage omkring monetization, uden at finde en idé der virkelig giver mening - så input/idéer her er også meget velkommen!
Takker - Sune.