Software Inc.
Software Inc.
Hej folkens!
Jeg har luret herinde ret længe og tænkte det var på tide at oprette en profil, da jeg skal til at udgive mit første spil.
Spillet er et simulations/tycoon spil hvor man skal administrere sit eget software firma. Det er i pre-alpha fasen lige nu og jeg regner med det kommer i early access.
Hjemmeside: http://www.swinc.net
Jeg også på Steam Greenlight og jeg ville være rigtig glad for, hvis I gad at stemme på mig, men selvfølgelig kun hvis I stemmer ja
Link til Greenlight direkte i Steam
Link til Greenlight i browser
Jeg har også lavet en teaser trailer:
Jeg har luret herinde ret længe og tænkte det var på tide at oprette en profil, da jeg skal til at udgive mit første spil.
Spillet er et simulations/tycoon spil hvor man skal administrere sit eget software firma. Det er i pre-alpha fasen lige nu og jeg regner med det kommer i early access.
Hjemmeside: http://www.swinc.net
Jeg også på Steam Greenlight og jeg ville være rigtig glad for, hvis I gad at stemme på mig, men selvfølgelig kun hvis I stemmer ja
Link til Greenlight direkte i Steam
Link til Greenlight i browser
Jeg har også lavet en teaser trailer:
Re: Software Inc.
Ah havde selv sådan en idé i tankerne en gang, eller noget lignende i hvert fald. Ser rigtig avanceret og cool ud. Jeg vil prøve :P
(dog kunne menneske modellen nok trænge til en tur under kniven).
(dog kunne menneske modellen nok trænge til en tur under kniven).
Spiludvikling og undervisning i Unity3D
http://www.code.dk
Danmarksmesterskabet i spiludvikling.
http://www.dmspil.dk
http://www.code.dk
Danmarksmesterskabet i spiludvikling.
http://www.dmspil.dk
-
- Level 16 - Hellghast
- Posts: 164
- Joined: 17 Jul 2013, 22:51
Re: Software Inc.
Tak!
Jeg har også haft idéen i lang tid. Jeg tror jeg er gået igang med projektet 3 gange før den virkelig sad.
Den har været under kniven 5 gange nu! Jeg håber virkelig jeg kan få skrabet penge sammen, så jeg kan få en professionel til at lave det.
Jeg har også haft idéen i lang tid. Jeg tror jeg er gået igang med projektet 3 gange før den virkelig sad.
Den har været under kniven 5 gange nu! Jeg håber virkelig jeg kan få skrabet penge sammen, så jeg kan få en professionel til at lave det.
-
- Level 16 - Hellghast
- Posts: 164
- Joined: 17 Jul 2013, 22:51
Re: Software Inc.
Det er nok en god idé. Jeg slipper dog ikke for at skulle lave hår, tøj og ansigt separat :/ Jeg tænker det er meget arbejde for en amatør som mig, oven i den tid jeg allerede har brugt på det, hvis det hele skal laves om igen på et tidspunkt.
Re: Software Inc.
Så er mit spil kommet igennem Greenlight! Ret overraskende siden jeg stadig kun var 80% fra top 100, men min ja/nej ratio så ret pæn ud
Derudover er det også kommet i Early Access, efter en lang kamp med at få Nordea til at åbne en erhvervskonto til mig.
Jeg har fået skiftet min derpy menneske-model ud med noget mere passende:
Og så fik jeg trykket på den der "Deferred Rendering" knap efter jeg ramte point-light grænsen i Unity. Jeg havde frygtet det ville deaktivere alle gennemsigtige shadere, men det lader til Unity selv kan finde ud af at slå over i forward rendering her. Det resulterede i at alle lys kan have skygger, givet man har en kraftig computer:
Og hologram computere, why not:
Derudover er det også kommet i Early Access, efter en lang kamp med at få Nordea til at åbne en erhvervskonto til mig.
Jeg har fået skiftet min derpy menneske-model ud med noget mere passende:
Og så fik jeg trykket på den der "Deferred Rendering" knap efter jeg ramte point-light grænsen i Unity. Jeg havde frygtet det ville deaktivere alle gennemsigtige shadere, men det lader til Unity selv kan finde ud af at slå over i forward rendering her. Det resulterede i at alle lys kan have skygger, givet man har en kraftig computer:
Og hologram computere, why not:
Re: Software Inc.
Så er jeg blevet fuldtidsspiludvikler i mit eget firma!
Jeg blev færdig med min bachelor i datalogi ved Københavns Universitet i April og udgav Software Inc. på Steam i maj. Det har klaret sig utrolig godt, meget bedre end jeg havde forventet i hvert fald. Jeg så muligheden for at sige mit job op i PFA Pension, selvom det ellers har været super nice, så jeg kan leve drømmen. I hvert fald i et par år endnu.
Jeg synes der går mange rygter omkring hvordan der er et "indiepocalypse" på vej og at man ikke længere kan tjene penge på Steam ved bare at få sit spil op. Men det lader det altså til, at man stadig kan, så det har været en kæmpe lettelse.
Jeg kan især anbefale Early Access, da man får utrolig meget eksponering hos Steam og jeg tjente meget mere end jeg ville turde spørge efter med en Kickstarter. Det skal dog siges at man bliver nødt til at tage sig lidt sammen, hvis man går Early Access vejen. Rigtig mange udviklere har ødelagt rygtet for Early Access spil, ved at være langsomme, meget stille og i det hele taget bare give op midt i et projekt. Det er ærgerligt, da der ellers kan komme nogle utrolig fede spil ud af det.
I forhold til spillet har jeg, af store features, siden min sidste opdatering (undskyld stilheden) fået tilføjet et traffik system, og ved hjælp af et kort kursus i computational geometry, som jeg dumpede, fik jeg skrabet et Sims-agtigt bygge system sammen, hvor det ellers før var begrænset til rektangler.
Jeg blev færdig med min bachelor i datalogi ved Københavns Universitet i April og udgav Software Inc. på Steam i maj. Det har klaret sig utrolig godt, meget bedre end jeg havde forventet i hvert fald. Jeg så muligheden for at sige mit job op i PFA Pension, selvom det ellers har været super nice, så jeg kan leve drømmen. I hvert fald i et par år endnu.
Jeg synes der går mange rygter omkring hvordan der er et "indiepocalypse" på vej og at man ikke længere kan tjene penge på Steam ved bare at få sit spil op. Men det lader det altså til, at man stadig kan, så det har været en kæmpe lettelse.
Jeg kan især anbefale Early Access, da man får utrolig meget eksponering hos Steam og jeg tjente meget mere end jeg ville turde spørge efter med en Kickstarter. Det skal dog siges at man bliver nødt til at tage sig lidt sammen, hvis man går Early Access vejen. Rigtig mange udviklere har ødelagt rygtet for Early Access spil, ved at være langsomme, meget stille og i det hele taget bare give op midt i et projekt. Det er ærgerligt, da der ellers kan komme nogle utrolig fede spil ud af det.
I forhold til spillet har jeg, af store features, siden min sidste opdatering (undskyld stilheden) fået tilføjet et traffik system, og ved hjælp af et kort kursus i computational geometry, som jeg dumpede, fik jeg skrabet et Sims-agtigt bygge system sammen, hvor det ellers før var begrænset til rektangler.
Re: Software Inc.
Stort tillykke, rigtigt flot klaret.
Jeg har ikke proevet spillet endnu men det ser spaendende ud.
Held og lykke.
Søren
Jeg har ikke proevet spillet endnu men det ser spaendende ud.
Held og lykke.
Søren
Re: Software Inc.
Sejt, og stort tillykke. Jeg har heller ikke prøvet det endnu, men gør det helt sikkert endnu. Omkring karakterer, så har jeg har stort held med at outsource arbejde når det har været nødvendigt. Nogle gange har det været lokalt, nogle gange off-shore, men i alle tilfælde har det endt lykkeligt med lidt hit og miss i starten.
Re: Software Inc.
Tusind tak!ZeroHero wrote:Stort tillykke, rigtigt flot klaret.
Jeg har ikke proevet spillet endnu men det ser spaendende ud.
Held og lykke.
Søren
Tak! Jeg tror heller ikke budgettet rækker til at fastansætte nogle. Men jeg tænker, at jeg får brug for en kreativ all-around person, når der skal så meget customizability indover. Det bliver nok et længere samarbejde, men lige nu er der så mange opgaver, at jeg ikke kan overskue at gå igang med det.Gorm wrote:Sejt, og stort tillykke. Jeg har heller ikke prøvet det endnu, men gør det helt sikkert endnu. Omkring karakterer, så har jeg har stort held med at outsource arbejde når det har været nødvendigt. Nogle gange har det været lokalt, nogle gange off-shore, men i alle tilfælde har det endt lykkeligt med lidt hit og miss i starten.
-
- Level 17 - Jade Raymond
- Posts: 171
- Joined: 30 Apr 2015, 09:28
- Location: Copenhagen
- Contact:
Re: Software Inc.
Det er godt gået! Respekt herfra!
Rasmus Ravnsbjerg Byriel
Game Director - GameMasterz
You miss 100% of the shots you don't take.
The difference between master and beginner - The master has failed more times than the beginner has even tried!
Game Director - GameMasterz
You miss 100% of the shots you don't take.
The difference between master and beginner - The master has failed more times than the beginner has even tried!
Re: Software Inc.
Jeg vil tilslutte mig koret og sige, at det ser pissegodt ud. Jeg elsker at der kommer etter og nuller ud af koderne
-
- Level 16 - Hellghast
- Posts: 164
- Joined: 17 Jul 2013, 22:51
Re: Software Inc.
Instawin wrote:Det er godt gået! Respekt herfra!
Tusind tak!Pegepinden wrote:Stort tillykke!
Kunne ikke finde på noget bedre Måske skulle der komme $ ud af marketingmedarbejderne?Fjahgo wrote:Jeg vil tilslutte mig koret og sige, at det ser pissegodt ud. Jeg elsker at der kommer etter og nuller ud af koderne
Re: Software Inc.
haha.. det er sjovt. Det gik vidst meget godt alligevel.Ved hjælp af et kort kursus i computational geometry, som jeg dumpede, fik jeg skrabet et Sims-agtigt bygge system sammen
Og tillykke med at have fundet en niche der virker for dig som en lysende rytter her i indiepocalypsens mørke.
Re: Software Inc.
Det tog også utrolig lang tid at debugge :Pjonaz.dk wrote:haha.. det er sjovt. Det gik vidst meget godt alligevel.Ved hjælp af et kort kursus i computational geometry, som jeg dumpede, fik jeg skrabet et Sims-agtigt bygge system sammen
Og tillykke med at have fundet en niche der virker for dig som en lysende rytter her i indiepocalypsens mørke.
Tak! Men successen kan nok også skyldes at mit budget har været 15k til en Unity licens og at jeg kun er én person. Det havde nok ikke helt været en succes endnu hvis man er mere end én og havde brugt Unreal Engine fx.
Re: Software Inc.
Ja klart. Solo development har nogle fordele. Men selvfølgelig også en ekstra hård disciplin.
Unreal Engine er nu ikke sååå slemt igen. 5% af overskuddet efter de første $3000 per kvartal.
https://www.unrealengine.com/release
Det ville måske ikke virke i dit tilfælde?
Unreal Engine er nu ikke sååå slemt igen. 5% af overskuddet efter de første $3000 per kvartal.
https://www.unrealengine.com/release
Det ville måske ikke virke i dit tilfælde?
Re: Software Inc.
Jeg ville have tabt en ret stor sum penge allerede. De 5% er jo før alle gebyrer, så vidt jeg husker.jonaz.dk wrote:Ja klart. Solo development har nogle fordele. Men selvfølgelig også en ekstra hård disciplin.
Unreal Engine er nu ikke sååå slemt igen. 5% af overskuddet efter de første $3000 per kvartal.
https://www.unrealengine.com/release
Det ville måske ikke virke i dit tilfælde?
Re: Software Inc.
Helt fair. Unreal Engine's >potentielle< maksimale 3D visuelle output ville nok have ligget ubenyttet hen alligevel.
Hvad er planen fremadrettet? Nyt projekt eller fuld fokus på support af spillet i overskuelig fremtid?
Hvad er planen fremadrettet? Nyt projekt eller fuld fokus på support af spillet i overskuelig fremtid?
Re: Software Inc.
Det er nok meget rigtigt. Man skal dog heller ikke undervurdere Unitys potentiale. Hvis man er villig til at lege med deres default indstillinger og kaste nogle penge efter Unity Asset Store. Jeg har allerede brugt penge på SSAO og SSAA, jeg var også ved at købe SSR, indtil jeg så det skulle være standard i næste version af Unity. Problemet med meget af det der gør Unreal og Unity flot, er at det kræver meget baking, som er svært i et spil hvor det meste af geometrien bliver genereret on the fly.jonaz.dk wrote:Helt fair. Unreal Engine's >potentielle< maksimale 3D visuelle output ville nok have ligget ubenyttet hen alligevel.
Hvad er planen fremadrettet? Nyt projekt eller fuld fokus på support af spillet i overskuelig fremtid?
Jeg regner med at udvikle på det i et par år endnu, da det stadig er alpha. Jeg følger Introversions eksempel med Prison Architect, med at prioritere kvalitet over hurtig release. Nu har jeg jo skrabet penge sammen til 2-3 år på fuldtid, så kan jeg lige så godt give folk det bedste jeg har at byde på.
-
- Level 2 - Grain of sand
- Posts: 29
- Joined: 11 Oct 2010, 22:50
Re: Software Inc.
Gode råd til spiludviklere, hvis flere fulgte dem ville det måske ikke se så sort ud med de flops mm. man til tider hører om. 8-)Jeg synes der går mange rygter omkring hvordan der er et "indiepocalypse" på vej og at man ikke længere kan tjene penge på Steam ved bare at få sit spil op. Men det lader det altså til, at man stadig kan, så det har været en kæmpe lettelse.
Jeg kan især anbefale Early Access, da man får utrolig meget eksponering hos Steam og jeg tjente meget mere end jeg ville turde spørge efter med en Kickstarter. Det skal dog siges at man bliver nødt til at tage sig lidt sammen, hvis man går Early Access vejen. Rigtig mange udviklere har ødelagt rygtet for Early Access spil, ved at være langsomme, meget stille og i det hele taget bare give op midt i et projekt. Det er ærgerligt, da der ellers kan komme nogle utrolig fede spil ud af det.
-
- Level 17 - Jade Raymond
- Posts: 171
- Joined: 30 Apr 2015, 09:28
- Location: Copenhagen
- Contact:
Re: Software Inc.
Jeg tænker om det er værd at prøve og samle nogle af alle de tips og tricks op, som bliver postet i tråde rundt omkring i en kategori for sig selv - Jonaz?
Det kan jo ende med at blive et leksikon, der er guld værd!
Og jeg mener branchen er i et stadie, hvor vi alle har en fælles interesse i at dele ud af alle guldkorn, erfaringer og knowhow for at rejse os, og være med til at skabe en ny epoke i dansk økonomi og samfund.
Det kan jo ende med at blive et leksikon, der er guld værd!
Og jeg mener branchen er i et stadie, hvor vi alle har en fælles interesse i at dele ud af alle guldkorn, erfaringer og knowhow for at rejse os, og være med til at skabe en ny epoke i dansk økonomi og samfund.
Rasmus Ravnsbjerg Byriel
Game Director - GameMasterz
You miss 100% of the shots you don't take.
The difference between master and beginner - The master has failed more times than the beginner has even tried!
Game Director - GameMasterz
You miss 100% of the shots you don't take.
The difference between master and beginner - The master has failed more times than the beginner has even tried!
Re: Software Inc.
Hey! Jeg har fulgt dit projekt i et par måneder.
Overvejede at skrive til dig angående karakter design for et par måneder siden og lavede et par mockups, fik dog en masse opgaver over hovedet, og fik kolde fødder..
Men nu så jeg lige din post og tænkte jeg ville poste det jeg lavede i sin tid, her er nogle koncepter og 3d modeller. Hvis det er noget du kan bruge, så skriv! Jeg er sikker på at vi kan finde en løsning..
Overvejede at skrive til dig angående karakter design for et par måneder siden og lavede et par mockups, fik dog en masse opgaver over hovedet, og fik kolde fødder..
Men nu så jeg lige din post og tænkte jeg ville poste det jeg lavede i sin tid, her er nogle koncepter og 3d modeller. Hvis det er noget du kan bruge, så skriv! Jeg er sikker på at vi kan finde en løsning..
Re: Software Inc.
Hey, det ser rigtig fedt ud! Har du en mail, twitter eller steam konto jeg kan kontakte dig på? Ellers kan du skrive til kenneth@coredumping.com eller @SoftwareincGame på twitter.rnbw wrote:Hey! Jeg har fulgt dit projekt i et par måneder.
Overvejede at skrive til dig angående karakter design for et par måneder siden og lavede et par mockups, fik dog en masse opgaver over hovedet, og fik kolde fødder..
Men nu så jeg lige din post og tænkte jeg ville poste det jeg lavede i sin tid, her er nogle koncepter og 3d modeller. Hvis det er noget du kan bruge, så skriv! Jeg er sikker på at vi kan finde en løsning..