Hej Spil udvikling.
Her over weekenden der var jeg en del af Game Jam'et her i Viborg. Jeg fik lavet et lille spil så tænkte jeg ville dele det her.
Der var nogle udfordringer, men selve game mechanic delen var ret lige til og nem da jeg først gik igang. Emnet var Clickbait hvor jeg så tog bait delen. Jeg prøvede at lave et spil der ville forvirre en og forsøge at få en til at tage de forkerte valg. Grafikken er lavet primært med 123D Catch som 3d scannings program, som jeg så tog ind i maya bagefter. Så de fleste ting er nogle jeg har fundet omkring mig og så scannet ind.
Jeg vil gerne høre hvad i synes, det kan spilles her:
http://gamejolt.com/games/puzzle/haley- ... zle/58175/
Haley - First person puzzle
-
- Level 9 - Conjurer
- Posts: 96
- Joined: 19 Mar 2013, 16:31
Haley - First person puzzle
Dennis Jensen - Freelance technical animator
Game animation production as a subscription
Game animation production as a subscription
Re: Haley - First person puzzle
Det ser fint ud af at være udviklet på gamejam tid.
Skal da lige lege lidt med 123D Catch. Og god 90'er stemning.
Til spillet.. syntes bare man klikker rundt i ring på de forskellige clues uden at komme videre. Man får fornemmelsen af at strukturen er meget trial and error og så starter man forfra (cirka) hvis man klikke på noget der ikke var korrekt.
Har ikke formået at komme videre.. døren.. telepatisk.. vinduet.. intet ser ud til at virke?
Ret frustrerende oplevelse.
Skal da lige lege lidt med 123D Catch. Og god 90'er stemning.
Til spillet.. syntes bare man klikker rundt i ring på de forskellige clues uden at komme videre. Man får fornemmelsen af at strukturen er meget trial and error og så starter man forfra (cirka) hvis man klikke på noget der ikke var korrekt.
Har ikke formået at komme videre.. døren.. telepatisk.. vinduet.. intet ser ud til at virke?
Ret frustrerende oplevelse.
-
- Level 9 - Conjurer
- Posts: 96
- Joined: 19 Mar 2013, 16:31
Re: Haley - First person puzzle
Tak Jonaz.
Det hele blev streamet på min channel, hvor viewers kom med foreslag til plakater osv. Det var ret sjovt Der kom os et logo ind fra en viewer.
3d scanning var en del mere arbejde en jeg lige havde regnet med. Så det er faktisk ikke så nemt, men man kan sikkert optimere sit workflow en del, det fik jeg os gjort faktisk. Men desværre nåede jeg ikke at få alle tingene ind. Jeg havde ellers også scannet en Playstation 1, NES, en pizza og Yoshi figur I kan se dem her: http://www.123dapp.com/MyCorner/DennisJ ... 375/models
Ja det er et ret svært spil, det kan godt være der er nogle ting som man kunne lave anderledes. Tænker der er en del ting som forvirre mere end det gavner. Men sådan er det jo. Det kan være jeg arbejder videre på det og ændre det. Nu må vi se.
Det hele blev streamet på min channel, hvor viewers kom med foreslag til plakater osv. Det var ret sjovt Der kom os et logo ind fra en viewer.
3d scanning var en del mere arbejde en jeg lige havde regnet med. Så det er faktisk ikke så nemt, men man kan sikkert optimere sit workflow en del, det fik jeg os gjort faktisk. Men desværre nåede jeg ikke at få alle tingene ind. Jeg havde ellers også scannet en Playstation 1, NES, en pizza og Yoshi figur I kan se dem her: http://www.123dapp.com/MyCorner/DennisJ ... 375/models
Ja det er et ret svært spil, det kan godt være der er nogle ting som man kunne lave anderledes. Tænker der er en del ting som forvirre mere end det gavner. Men sådan er det jo. Det kan være jeg arbejder videre på det og ændre det. Nu må vi se.
Dennis Jensen - Freelance technical animator
Game animation production as a subscription
Game animation production as a subscription
Re: Haley - First person puzzle
Ja det er ikke bare lige knips og så har man en model. Der går super lang tid med at uploade og processere.
Det går måske hurtigere med en premium account til processeringsdelen?
Sammenlignet med så meget andet får det nu ret hurtigt set som process. Mesh cleanup og optimering kører fint her. Multires i Max gør et absolut hæderligt job til at få polycount ned uden de store genvordigheder.
Nu er det meget nyt for mig. Der kommer jo VILDT meget useless texture space med fra omgivelserne. Kan man optimere det på en nem måde?
Skød denne her i går aftes af et gammelt LEGO byg jeg slettede nogle af billederne som var blevet blurry så den ene side er lidt broken. Men meget sjovt at rode med.
http://www.123dapp.com/catch/Test/3771271
Det går måske hurtigere med en premium account til processeringsdelen?
Sammenlignet med så meget andet får det nu ret hurtigt set som process. Mesh cleanup og optimering kører fint her. Multires i Max gør et absolut hæderligt job til at få polycount ned uden de store genvordigheder.
Nu er det meget nyt for mig. Der kommer jo VILDT meget useless texture space med fra omgivelserne. Kan man optimere det på en nem måde?
Skød denne her i går aftes af et gammelt LEGO byg jeg slettede nogle af billederne som var blevet blurry så den ene side er lidt broken. Men meget sjovt at rode med.
http://www.123dapp.com/catch/Test/3771271
Re: Haley - First person puzzle
Kan i få 123d catch til at virke for tiden?
-synes at den bare står og siger "waiting for server"/disconnecter når man submitter nogle billeder.
-synes at den bare står og siger "waiting for server"/disconnecter når man submitter nogle billeder.
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning
-
- Level 9 - Conjurer
- Posts: 96
- Joined: 19 Mar 2013, 16:31
Re: Haley - First person puzzle
@jonaz.dk
Mit workflow var ca. sådan her:
3D Scan > Maya import/retopology > UV Map > Transfer Maps
Så jeg laver bare selv et UV map på min low poly og så overføre jeg diffuse og Normal map. I virkeligheden behøver jeg nok ikke retopology hvis jeg gik igennem mudbox eller zbrush. Det kan være en ting jeg skal prøve næste gang
@vonknut:
Ja det kan vist godt drille. Jeg kan ikke uploade via min telefon, af en eller anden grund virker det kun på min Ipad. Og jeg skal så være på Wifi.
Mit workflow var ca. sådan her:
3D Scan > Maya import/retopology > UV Map > Transfer Maps
Så jeg laver bare selv et UV map på min low poly og så overføre jeg diffuse og Normal map. I virkeligheden behøver jeg nok ikke retopology hvis jeg gik igennem mudbox eller zbrush. Det kan være en ting jeg skal prøve næste gang
@vonknut:
Ja det kan vist godt drille. Jeg kan ikke uploade via min telefon, af en eller anden grund virker det kun på min Ipad. Og jeg skal så være på Wifi.
Dennis Jensen - Freelance technical animator
Game animation production as a subscription
Game animation production as a subscription
Re: Haley - First person puzzle
Takker.
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning