Hellere for sent end aldrig! NGJ 2015 spil

projectolle
Level 3 - Infant
Posts: 37
Joined: 03 Sep 2013, 12:51
Location: Denmark
Contact:

Hellere for sent end aldrig! NGJ 2015 spil

Unread post by projectolle » 15 Apr 2015, 11:40

Hey Guys!

Jeg kom lige i tanke om at jeg helt glemte at blære mig med min deltagelse af Nordic Game Jam 2015 i feb. Så selvom det old news så synes jeg stadig folk skulle prøve at spille og se det spil jeg var med til min (og hele gruppens) første game jam ever.

http://daluur.itch.io/o-negative

Til dem som ikke ved det så var temaet "Obvious", så vi prøvede at lave et spil hvor the obvious choice is not always the right one. Vi vandt ikke noget, men fik et par stemmer til nominering.

Om det lykkes os at få budskabet igennem er nok til diskution, men vi havde en fed oplevelse som kan anbefales, og vi fik lavet et spil som faktisk virker :)
Freelance game developer for hire:
http://dannylanghoffnielsen.blogspot.dk/
dk.linkedin.com/in/dannyln/

WishPotato
Level 1 - Speck of dust
Posts: 11
Joined: 10 Jan 2015, 01:35
Location: Slagelse

Re: Hellere for sent end aldrig! NGJ 2015 spil

Unread post by WishPotato » 17 Apr 2015, 21:56

Ja, jeg ser ikke rigtig tema'et gå igennem dette spil, som nogle af de andre fra NGJ15. Rigtig nice platformer, hvor I har alligevel noget en del grafisk, men kunne godt have brugt nogle checkpoints af hvad jeg har prøvet.

projectolle
Level 3 - Infant
Posts: 37
Joined: 03 Sep 2013, 12:51
Location: Denmark
Contact:

Re: Hellere for sent end aldrig! NGJ 2015 spil

Unread post by projectolle » 18 Apr 2015, 22:46

WishPotato wrote:Ja, jeg ser ikke rigtig tema'et gå igennem dette spil, som nogle af de andre fra NGJ15. Rigtig nice platformer, hvor I har alligevel noget en del grafisk, men kunne godt have brugt nogle checkpoints af hvad jeg har prøvet.
Ja, som sagt så er ideen nok ikke kommet helt til fuldbyrdelse - Men af et første jam, så blev vi ret stolte af stemningen og følelsen i spillet, og at det faktisk virker.

Med Checkpoints, så tror jeg faktisk debatten var oppe, og i stedet for valgte vi at vise ens path fra ens sidste run, man bevæger sig betydelig hurtigere hvis man bevæger sig i den 'tåge' som bliver efterladt - men helt sikkert en masse ting, så som bedre level osv. som kunne arbejdes med :)
Freelance game developer for hire:
http://dannylanghoffnielsen.blogspot.dk/
dk.linkedin.com/in/dannyln/

Post Reply