gravity platformer - ideer ønskes :)
Posted: 23 Sep 2015, 13:15
Halløjsa Spil-folk
Jeg er PT i gang med et nyt lille spilprojekt og har sådan nogenlunde fået de helt grundlæggende gameplay elementer på plads.
Nu sidder jeg så og skal og skal hitte på hvordan den egentlige spil progression skal være… og den har jeg sgi lidt svært ved at beslutte mig for – og her tænkte jeg så at I gode mennesker kunne komme ind i billedet
kort fortalt så er gameplay indtil videre at man hopper rundt mellem forskellige små planeter og samler point… en slags platformer med alternativ og skiftende tyngdekraft – er du inden for en planets atmosfære fyldes din ilt beholdning op. Er du udenfor falder den … og der går ikke længe inden du møder en kold iltfattig død
Så langt så godt – men hvad skal målet være? som jeg ser det kan jeg gå to veje:
1: lave det til en slags action puzzler med bane inddelinger hvor man i hver bane skal navigere fra A til B og undgå forskellige prædefinerede hazzards…
eller
2: gå endlessrunner vejen med proceduralt genererede galaxer hvor man bare skal give den max gas og besøge flest mulige planeter/samle flest mulige point pr session …
eller noget helt trejde selvfølgelig – alle ideer er velkomne
i ka prøve en meget lille demo her – virker både på desktop browser og mobil
http://www.papio.nu/games/Gravity
(tag lige forbehold for at intet er balanceret endnu og grafik er ren placeholder )
tab/klik for at hoppe
tab og klik noget mere for double jump
tab/klik + swipe for at dashe i swipe retningen
løb tør for O2 … game over (bare reload siden for at resette)
Jeg er PT i gang med et nyt lille spilprojekt og har sådan nogenlunde fået de helt grundlæggende gameplay elementer på plads.
Nu sidder jeg så og skal og skal hitte på hvordan den egentlige spil progression skal være… og den har jeg sgi lidt svært ved at beslutte mig for – og her tænkte jeg så at I gode mennesker kunne komme ind i billedet
kort fortalt så er gameplay indtil videre at man hopper rundt mellem forskellige små planeter og samler point… en slags platformer med alternativ og skiftende tyngdekraft – er du inden for en planets atmosfære fyldes din ilt beholdning op. Er du udenfor falder den … og der går ikke længe inden du møder en kold iltfattig død
Så langt så godt – men hvad skal målet være? som jeg ser det kan jeg gå to veje:
1: lave det til en slags action puzzler med bane inddelinger hvor man i hver bane skal navigere fra A til B og undgå forskellige prædefinerede hazzards…
eller
2: gå endlessrunner vejen med proceduralt genererede galaxer hvor man bare skal give den max gas og besøge flest mulige planeter/samle flest mulige point pr session …
eller noget helt trejde selvfølgelig – alle ideer er velkomne
i ka prøve en meget lille demo her – virker både på desktop browser og mobil
http://www.papio.nu/games/Gravity
(tag lige forbehold for at intet er balanceret endnu og grafik er ren placeholder )
tab/klik for at hoppe
tab og klik noget mere for double jump
tab/klik + swipe for at dashe i swipe retningen
løb tør for O2 … game over (bare reload siden for at resette)