Siden da har jeg forsøgt at re-boote projektet et utal af gange i i forskellige udformninger. Første forsøg hed Holonox og var et teknologisk ambitiøst projekt med en 2.5D software rendering engine skrevet i Java. Det døde efter et års tid (formentlig) af samme årsag. Det var en fin engine, men tiden var løbet fra Java applets.
Herefter forsøgte jeg mig med et lidt andet spil design (turn based tactics) og en OpenGL engine - her var ambitionerne nok for store på content siden - jeg magtede ikke at skrive både kode og lave baner/modeller osv. Så igen havde jeg noget fin kode, men intet spil.
De seneste par år har jeg taget tilløb til at lave noget i Unity flere gange, men er aldrig rigtigt kommet fra start, indtil nu.
De seneste 3-4 uger har jeg fundet gamle kode stumper, PSD filer og andet brugbart frem, smidt mindst lige så meget ud, og er nu ved at være der hvor man kan begynde at spil teste. Belært af tidligere erfaringer har jeg designet spillet på en måde som jeg tror på jeg kan nå i mål med, det betyder også at der er taget beslutninger som ofrer lidt på gameplay konto'en til fordel for enkelthed. Om det så holder i længden må tiden vise

Anyways, Hexadome 2 er som 1'eren et persistent multiplayer strategi spil hvor man flytter sine tropper rundt på et kort i jagt på ressourcer og territorie. Min plan er at have både "blitz" spil der kører over en time eller to, og langtids spil der kører over måneder. Om en uges tid eller to vil jeg få brug for en håndfuld testere der har lyst til at spille et "blitz" spil en halv time en gang imellem.
Jeg forestiller mig de første sessions bliver meget korte pga. bugs, crashes o.a. sjov, så hvis du har lyst til at blive frustreret over at spille et nyt ubalanceret spil fyldt med fejl så må du meget gerne sende en PM

Her er et screenshot: