Jazon and the Dead
-
- Level 9 - Conjurer
- Posts: 96
- Joined: 19 Mar 2013, 16:31
Jazon and the Dead
Hej,
Vi har efterhånden haft gang i vores projekt Jazon and the Dead noget tid nu. Hvad der helt præcist kommer til at ske med det er uvist, men vi leder aktivt efter funding og var i San Francisco her i marts hvor vi pitchede det til forskellige udgivere. Der er sket rigtig meget med det sidste år, og det er en skam vi ikke har vist så meget af det. Så det råder vi bod på nu. Denne tråd er til tænkt lidt nyheder fra det og en masse billeder Feedback er selvfølgelig velkommen.
Concept art fra en lokation i første del af spillet:
http://i.imgur.com/xfsGLql.jpg
Vi har også et nyhedsbrev i kan tilmelde jer på vores side:
http://jazonandthedead.com
Vi har efterhånden haft gang i vores projekt Jazon and the Dead noget tid nu. Hvad der helt præcist kommer til at ske med det er uvist, men vi leder aktivt efter funding og var i San Francisco her i marts hvor vi pitchede det til forskellige udgivere. Der er sket rigtig meget med det sidste år, og det er en skam vi ikke har vist så meget af det. Så det råder vi bod på nu. Denne tråd er til tænkt lidt nyheder fra det og en masse billeder Feedback er selvfølgelig velkommen.
Concept art fra en lokation i første del af spillet:
http://i.imgur.com/xfsGLql.jpg
Vi har også et nyhedsbrev i kan tilmelde jer på vores side:
http://jazonandthedead.com
Dennis Jensen - Freelance technical animator
Game animation production as a subscription
Game animation production as a subscription
-
- Level 9 - Conjurer
- Posts: 96
- Joined: 19 Mar 2013, 16:31
Re: Jazon and the Dead
Så blev det endelig tid til at vise lidt gameplay.
Lad feedback'en flyde !
Lad feedback'en flyde !
Dennis Jensen - Freelance technical animator
Game animation production as a subscription
Game animation production as a subscription
Re: Jazon and the Dead
Ser godt ud drenge!
Visuals virker rigtigt godt.
Gameplay er selvfølgeligt svært at vurdere.
Prøvede det kort engang på Nordic Game tror jeg det var. Eller andetsteds. Laaaang tid siden så det ville ikke være repræsentativt og svagt i hukommelsen. Husker det som en ret kort oplevelse. Ikke helt skarpt i kanten. Der er sikkert sket meget siden.
Hvordan håndterer i jeres combat gameplay. Er det med "manuel" reload af sixshooter på begrænset ammo?
Har i nogle former for stealth eller survival mechanics. Eller er det ren shooter?
Og husker der var nogle adventure elementer..
Visuals virker rigtigt godt.
Gameplay er selvfølgeligt svært at vurdere.
Prøvede det kort engang på Nordic Game tror jeg det var. Eller andetsteds. Laaaang tid siden så det ville ikke være repræsentativt og svagt i hukommelsen. Husker det som en ret kort oplevelse. Ikke helt skarpt i kanten. Der er sikkert sket meget siden.
Hvordan håndterer i jeres combat gameplay. Er det med "manuel" reload af sixshooter på begrænset ammo?
Har i nogle former for stealth eller survival mechanics. Eller er det ren shooter?
Og husker der var nogle adventure elementer..
-
- Level 9 - Conjurer
- Posts: 96
- Joined: 19 Mar 2013, 16:31
Re: Jazon and the Dead
Ja, det kræver man prøver det for at føle om det nu også føltes rigtigt.
Men fedt du har prøvet det, det vidste jeg faktisk ikke. Vi har sidste år siddet rigtig meget med styring af spillet. Det er blevet så meget bedre. Vi prøvede for nyligt et build med de gamle controls, og der var det helt off. Så det er selvfølgelig fedt man kan mærke forbedringen, men det tog godt nok os noget tid.
Kernen gameplay'et er en kombination af puzzle's og så selvfølgelig action. Vi har som i ser en seksløber, og en shotgun. Vi vil gerne have spiller tænker taktisk med sine skud, og vurdere situationen selvom det er action heavy. Vores shotgun har fx. kun to skud og lang reload time. Så ofte er det svært at klare alle zombierne kun med den. Vi vil gerne have nærkontakt elementer med, hvor man kan skubbe dem væk, dashe ind i dem osv, så man har muligheder når man bliver omringet, det er dog ikke med i vores demo nu. Vi har også et simpelt stealth system, der gør zombierne kun kan se fremaf, og inden for en vis radius.
Spillet er en blanding at ting. Så vi har også et inventory hvor man samler ting og kan så bruge dem. Puzzle kan være hvor du skal bruge ting i dit inventory på ting i miljøet, eller ren og skær opdage ting i miljøet. Man kan også udnytte zombier på forskellige måder ved at lokke dem hen et sted, eller bære rundt på lig og placere dem som fx. en vægt et sted.
Vores demo er blevet betydeligt længere også. Vi glæder os til at dele en masse fra den
Men fedt du har prøvet det, det vidste jeg faktisk ikke. Vi har sidste år siddet rigtig meget med styring af spillet. Det er blevet så meget bedre. Vi prøvede for nyligt et build med de gamle controls, og der var det helt off. Så det er selvfølgelig fedt man kan mærke forbedringen, men det tog godt nok os noget tid.
Kernen gameplay'et er en kombination af puzzle's og så selvfølgelig action. Vi har som i ser en seksløber, og en shotgun. Vi vil gerne have spiller tænker taktisk med sine skud, og vurdere situationen selvom det er action heavy. Vores shotgun har fx. kun to skud og lang reload time. Så ofte er det svært at klare alle zombierne kun med den. Vi vil gerne have nærkontakt elementer med, hvor man kan skubbe dem væk, dashe ind i dem osv, så man har muligheder når man bliver omringet, det er dog ikke med i vores demo nu. Vi har også et simpelt stealth system, der gør zombierne kun kan se fremaf, og inden for en vis radius.
Spillet er en blanding at ting. Så vi har også et inventory hvor man samler ting og kan så bruge dem. Puzzle kan være hvor du skal bruge ting i dit inventory på ting i miljøet, eller ren og skær opdage ting i miljøet. Man kan også udnytte zombier på forskellige måder ved at lokke dem hen et sted, eller bære rundt på lig og placere dem som fx. en vægt et sted.
Vores demo er blevet betydeligt længere også. Vi glæder os til at dele en masse fra den
Dennis Jensen - Freelance technical animator
Game animation production as a subscription
Game animation production as a subscription
Re: Jazon and the Dead
Cool! Lyder lovende.
Er i fully funded? Eller har bare en masse publishersnak kørende?
Og held og lykke med projektet!
Er i fully funded? Eller har bare en masse publishersnak kørende?
Og held og lykke med projektet!
-
- Level 9 - Conjurer
- Posts: 96
- Joined: 19 Mar 2013, 16:31
Re: Jazon and the Dead
Hov, jeg glemte at svare ang. reloading. Den reloader automatisk når der ikke er flere skud. Ellers kan man også gøre det manuelt. Stealth vil vi gerne tilføje lidt, så man faktisk har mulighed for at liste sig igennem en bane. Og måske tage zombier lydløst ud, men vores første fokus er at få de kerne mechanics til virke rigtig godt.
Projektet er selvfinansieret indtil videre, vi fik rigtig god response på Game connection, så vi snakker med nogle udgivere. Hvad der kommer til at ske er lidt uvist. Men vi mangler penge som vi gerne skulle have skaffet på en eller anden måde Vi har siden starten gerne ville lave en kickstarter, og det tænker vi stadig meget på, det er bare så risky.
Projektet er selvfinansieret indtil videre, vi fik rigtig god response på Game connection, så vi snakker med nogle udgivere. Hvad der kommer til at ske er lidt uvist. Men vi mangler penge som vi gerne skulle have skaffet på en eller anden måde Vi har siden starten gerne ville lave en kickstarter, og det tænker vi stadig meget på, det er bare så risky.
Dennis Jensen - Freelance technical animator
Game animation production as a subscription
Game animation production as a subscription
-
- Level 9 - Conjurer
- Posts: 96
- Joined: 19 Mar 2013, 16:31
Re: Jazon and the Dead
Så er der teaser trailer. Det er første gang vi poster gameplay footage så feedback er meget velkommen.
Dennis Jensen - Freelance technical animator
Game animation production as a subscription
Game animation production as a subscription
Re: Jazon and the Dead
Den er fin! Good job! Ser meget godt ud.
Men hmm det er lidt svært lige at sætte fingeren på hvad det er.
Men det er som om at på en eller anden måde mangler der en rød tråd.
Lidt random shots at ting der sker uden videre kontekst.
Man bliver som seer ikke ledt ind i historien/universet. Der er en fin stigning mod intensitet i slutningen. Men hvis det er målet skal hele traileren være bygget op omkring den præmisse 100% syntes jeg.
Man mangler mere klar definition af hvem, hvad, hvor, hvorfor!? hvis den skal sælge universet bedre.
Spillet vil selvfølgeligt også mange ting. Action, puzzle, adventure. Det bliver en lang formel der er en udfordring at præsentere optimalt og fokuseret.
Find kernen i jeres spil og sælg den bedst muligt.
Forstår at det selvfølgelig er en teaser. Og ikke den fulde trailer.
Ser frem til mere!
Men hmm det er lidt svært lige at sætte fingeren på hvad det er.
Men det er som om at på en eller anden måde mangler der en rød tråd.
Lidt random shots at ting der sker uden videre kontekst.
Man bliver som seer ikke ledt ind i historien/universet. Der er en fin stigning mod intensitet i slutningen. Men hvis det er målet skal hele traileren være bygget op omkring den præmisse 100% syntes jeg.
Man mangler mere klar definition af hvem, hvad, hvor, hvorfor!? hvis den skal sælge universet bedre.
Spillet vil selvfølgeligt også mange ting. Action, puzzle, adventure. Det bliver en lang formel der er en udfordring at præsentere optimalt og fokuseret.
Find kernen i jeres spil og sælg den bedst muligt.
Forstår at det selvfølgelig er en teaser. Og ikke den fulde trailer.
Ser frem til mere!
-
- Level 9 - Conjurer
- Posts: 96
- Joined: 19 Mar 2013, 16:31
Re: Jazon and the Dead
Hey Jonaz,
Tak for feedback'en.
Vi havde en ide om at den skulle vise noget gameplay ret hurtigt, så den ikke behøvede fortælle noget historie og på den måde kunne lede op til vores næste trailer. Men jeg tror måske vi skulle have haft bare lidt med. Fordi som du selv skriver er det bare random shots nu.
Men jeg tror også det er godt til vores næste trailer, så kan vi overveje hvordan vi skal vise de forskellige elementer bedre. Altså vores main mechanics. Det vil helt sikkert komme mere historie ind, jeg glæder mig til at vise den. Vi sidder lige nu og arbejder hårdt på den.
Tak for feedback'en.
Vi havde en ide om at den skulle vise noget gameplay ret hurtigt, så den ikke behøvede fortælle noget historie og på den måde kunne lede op til vores næste trailer. Men jeg tror måske vi skulle have haft bare lidt med. Fordi som du selv skriver er det bare random shots nu.
Men jeg tror også det er godt til vores næste trailer, så kan vi overveje hvordan vi skal vise de forskellige elementer bedre. Altså vores main mechanics. Det vil helt sikkert komme mere historie ind, jeg glæder mig til at vise den. Vi sidder lige nu og arbejder hårdt på den.
Dennis Jensen - Freelance technical animator
Game animation production as a subscription
Game animation production as a subscription
Re: Jazon and the Dead
Det ser super godt ud!
Hvilke tanker har I gjort jer omkring replayability og generelt bare længden på spiloplevelsen?
Det er jo et lille team, og virker som om I skal bruge rigtig lang tid på produktionen, hvis I f.eks. skal give folk en 6 timers spiloplevelse.
Hvilke tanker har I gjort jer omkring replayability og generelt bare længden på spiloplevelsen?
Det er jo et lille team, og virker som om I skal bruge rigtig lang tid på produktionen, hvis I f.eks. skal give folk en 6 timers spiloplevelse.
-
- Level 9 - Conjurer
- Posts: 96
- Joined: 19 Mar 2013, 16:31
Re: Jazon and the Dead
Tak,
Spil længden kommer meget an på hvor meget finansiering vi kan finde. Lige nu har vi et godt momentum kørende. Men spillet features valg for spilleren, som så vil ændre historien, derudover så har vi collectibles og hemmeligheder som man kan finde hvis man bruger lidt ekstra tid på det
Men ja, altså hvis spillet blev 6 timer, så ville vi skulle bruge flere mennesker, det kunne da være fedt. Men siden det også er vores første spil, så når det nok ikke helt derop.
Vi er blevet udvalgt til at vise spillet frem til Unite Europe i Amsterdam i deres Made With Unity showcase, det er vi super glade for, og glæder os til. Så hvis i er dernede så kan i prøve spillet og sige hej
Spil længden kommer meget an på hvor meget finansiering vi kan finde. Lige nu har vi et godt momentum kørende. Men spillet features valg for spilleren, som så vil ændre historien, derudover så har vi collectibles og hemmeligheder som man kan finde hvis man bruger lidt ekstra tid på det
Men ja, altså hvis spillet blev 6 timer, så ville vi skulle bruge flere mennesker, det kunne da være fedt. Men siden det også er vores første spil, så når det nok ikke helt derop.
Vi er blevet udvalgt til at vise spillet frem til Unite Europe i Amsterdam i deres Made With Unity showcase, det er vi super glade for, og glæder os til. Så hvis i er dernede så kan i prøve spillet og sige hej
Dennis Jensen - Freelance technical animator
Game animation production as a subscription
Game animation production as a subscription
-
- Level 9 - Conjurer
- Posts: 96
- Joined: 19 Mar 2013, 16:31
Re: Jazon and the Dead
Der er sket lidt siden jeg skrev sidst.
Vi er ret aktive på Indie DB og TIGSource, der opdatere vi løbende vores dev log. Derudover forsøger vi også at få opbygget følgere igennem vores nyhedsbrev, som i kan skrive jer på på vores hjemmeside. Vores hjemmeside har også fået et lille løft. Tjek det ud hvis det har interesse: http://jazonandthedead.com/
Vi blev nomineret som finalist til en pris i Brighton, hvor vi også viste vores demo frem. Vi fik rigtig god feedback.
Dev log:
https://forums.tigsource.com/index.php?topic=38337.0
Lige nu knokler vi på at lave vores første rigtige trailer færdig, som er et stort led i vores kickstarter kampagne.
Vi er ret aktive på Indie DB og TIGSource, der opdatere vi løbende vores dev log. Derudover forsøger vi også at få opbygget følgere igennem vores nyhedsbrev, som i kan skrive jer på på vores hjemmeside. Vores hjemmeside har også fået et lille løft. Tjek det ud hvis det har interesse: http://jazonandthedead.com/
Vi blev nomineret som finalist til en pris i Brighton, hvor vi også viste vores demo frem. Vi fik rigtig god feedback.
Dev log:
https://forums.tigsource.com/index.php?topic=38337.0
Lige nu knokler vi på at lave vores første rigtige trailer færdig, som er et stort led i vores kickstarter kampagne.
Dennis Jensen - Freelance technical animator
Game animation production as a subscription
Game animation production as a subscription
-
- Level 9 - Conjurer
- Posts: 96
- Joined: 19 Mar 2013, 16:31
Re: Jazon and the Dead
Vi er stadig igang, men har dog haft lidt projekter ind imellem, det er derfor det tager lidt tid. Men her er et screen:
-
- Level 9 - Conjurer
- Posts: 96
- Joined: 19 Mar 2013, 16:31
Re: Jazon and the Dead
Vi arbejder rigtig meget og hårdt på Jazon.
Hvorfor?
Fordi vi snart skal til at kører en crowdfunding kampagne, det er ret spændende Vi har lavet en gif her for at vise lidt nyt.
Vi er også ved at have en god følgeskare på vores newsletter. Så hvis du synes det er spændende vil jeg anbefale du også skriver dig op på vores side:
www.jazonandthedead.com
Hvorfor?
Fordi vi snart skal til at kører en crowdfunding kampagne, det er ret spændende Vi har lavet en gif her for at vise lidt nyt.
Vi er også ved at have en god følgeskare på vores newsletter. Så hvis du synes det er spændende vil jeg anbefale du også skriver dig op på vores side:
www.jazonandthedead.com
Re: Jazon and the Dead
Sweet Dennis! ser godt ud.
Antager det er en kickstarter der er på vej? (Ikke at det er det eneste game in town. Men næsten)
Antager det er en kickstarter der er på vej? (Ikke at det er det eneste game in town. Men næsten)
-
- Level 9 - Conjurer
- Posts: 96
- Joined: 19 Mar 2013, 16:31
Re: Jazon and the Dead
Tak.
Jeg kan ikke afsløre hvilken platform det bliver endnu. Men der er ikke så længe til, så det håber jeg går
Jeg kan ikke afsløre hvilken platform det bliver endnu. Men der er ikke så længe til, så det håber jeg går
-
- Level 9 - Conjurer
- Posts: 96
- Joined: 19 Mar 2013, 16:31
Re: Jazon and the Dead
En gif mere:
Vi arbejder på hvordan vores combat skal fungere, det er stadig meget WIP.
Vi arbejder på hvordan vores combat skal fungere, det er stadig meget WIP.
-
- Level 1 - Speck of dust
- Posts: 16
- Joined: 29 Jun 2015, 22:02
Re: Jazon and the Dead
Ahh det ser fedt ud. Var ikke klar over der var karismatisk nærkamp med også, men det ser ud til I får det til at gå godt i hånd med Jazons karakter.
Har kigget lidt rundt på jeres materiale og det ser godt ud Jeg vil dog gerne støtte op om Jonaz' kommentar på det er noget fragmenteret og lidt svært at se nogle af de fede elementer der er i spillet.
Jeg prøvede det på Comic Con og var især fan af det pres der ligger på en til at "finde en løsninger før det er for sent" - det kunne være interessant at se om man kunne få kommunikeret den del af gameplayet ud, så det bliver mere end blot en shoot'em'up ting. Giver det mening?
Uanset hvad så god vind videre - glæder mig til at prøve det igen.
Har kigget lidt rundt på jeres materiale og det ser godt ud Jeg vil dog gerne støtte op om Jonaz' kommentar på det er noget fragmenteret og lidt svært at se nogle af de fede elementer der er i spillet.
Jeg prøvede det på Comic Con og var især fan af det pres der ligger på en til at "finde en løsninger før det er for sent" - det kunne være interessant at se om man kunne få kommunikeret den del af gameplayet ud, så det bliver mere end blot en shoot'em'up ting. Giver det mening?
Uanset hvad så god vind videre - glæder mig til at prøve det igen.
-
- Level 9 - Conjurer
- Posts: 96
- Joined: 19 Mar 2013, 16:31
Re: Jazon and the Dead
AndreasBech:
ja jeg er med på hvad du mener. Det er lidt svært for os at vise det faktisk. Det er noget vi har snakket om. Til gengæld er vores plan også at ligge demo'en op, så hvis folk prøver den så får de en ide om det. Men tak for de pæne ord. Vi har også snart en ny trailer til vores launch af crowdfunding kampagnen.
Nu er det officielt. Vi kommer på fig d. 31 oktober.
https://www.fig.co/
ja jeg er med på hvad du mener. Det er lidt svært for os at vise det faktisk. Det er noget vi har snakket om. Til gengæld er vores plan også at ligge demo'en op, så hvis folk prøver den så får de en ide om det. Men tak for de pæne ord. Vi har også snart en ny trailer til vores launch af crowdfunding kampagnen.
Nu er det officielt. Vi kommer på fig d. 31 oktober.
https://www.fig.co/
Re: Jazon and the Dead
hehe.. Fig var også mit første gæt efter afsløringen af at det var hemmeligt.
Og første DK spil på Fig. Cool! Tillykke med det! Bliver spænende at følge.
Hvor meget arbejde/udfordring var der i at blive lukket ind?
Og første DK spil på Fig. Cool! Tillykke med det! Bliver spænende at følge.
Hvor meget arbejde/udfordring var der i at blive lukket ind?
-
- Level 9 - Conjurer
- Posts: 96
- Joined: 19 Mar 2013, 16:31
Re: Jazon and the Dead
@jonaz.dk
Ja, tænkte nok folk kunne gætte det
Tak, vi er super spændte på hvordan det kommer til at gå.
Deres godkendelses process var meget lige til, vi sendte hvad vi havde og så havde de en del gode spørgsmål. Vi ændrede nogle budget ting der gjorde det skulle godkendes igen, og så blev vi nød til at tage en beslutning om vi ville gå publisher vejen, med en publisher der kan finansiere spillet, eller om vi vil gå Fig vejen. Da folk kan investere igennem Fig betyder det de også skal have en del af kagen, og vores erfaring siger at publishers ikke er så vilde med det. Men det kan være det ser anderledes ud hvis vi har en succesfuld kampagne.
Ja, tænkte nok folk kunne gætte det
Tak, vi er super spændte på hvordan det kommer til at gå.
Deres godkendelses process var meget lige til, vi sendte hvad vi havde og så havde de en del gode spørgsmål. Vi ændrede nogle budget ting der gjorde det skulle godkendes igen, og så blev vi nød til at tage en beslutning om vi ville gå publisher vejen, med en publisher der kan finansiere spillet, eller om vi vil gå Fig vejen. Da folk kan investere igennem Fig betyder det de også skal have en del af kagen, og vores erfaring siger at publishers ikke er så vilde med det. Men det kan være det ser anderledes ud hvis vi har en succesfuld kampagne.
-
- Level 9 - Conjurer
- Posts: 96
- Joined: 19 Mar 2013, 16:31
Re: Jazon and the Dead
Sweet!
I er kommet rigtigt flot fra start må man sige. Tegner godt!
Den nye trailer virker klart bedre. Der er lidt Full Throttle vibe over starten for os old timers.
Og best of luck!
I er kommet rigtigt flot fra start må man sige. Tegner godt!
Den nye trailer virker klart bedre. Der er lidt Full Throttle vibe over starten for os old timers.
Og best of luck!
-
- Level 17 - Jade Raymond
- Posts: 171
- Joined: 30 Apr 2015, 09:28
- Location: Copenhagen
- Contact:
Re: Jazon and the Dead
Ser cool ud ... og ja ... Full Throttle! Ahhh!
Har titelmelodien fra "Gone Jackals" på min telefon
Har titelmelodien fra "Gone Jackals" på min telefon
-
- Level 9 - Conjurer
- Posts: 96
- Joined: 19 Mar 2013, 16:31
Re: Jazon and the Dead
Tak! Traileren har været igennem en del iterationer. Faktisk er det version 24 der blev den endelig. Det er helt tosset.
Ja der er draget noget inspiration fra Full Throttle, fantastisk spil Så fedt i fik den fornemmelse.
Ja der er draget noget inspiration fra Full Throttle, fantastisk spil Så fedt i fik den fornemmelse.