Sol-System spil-projekt
Sol-System spil-projekt
Siden januar hvor jeg blev færdig som spil-datamatiker på Dania Games, har jeg været igang med at udvikle denne prototype: https://www.youtube.com/watch?v=rCtqUNep6HY
Hvad syntes i om det? - kan man lave et spil ud af det?
Er kørt en smule træt i projektet pt. (sikkert pga sommer vejret) - Overvejer at begynde at læse videre på en 1,5 års proffesionsbachelor i systemudvikling, eller finde et fast job. Hovedsageligt pga. min kæreste gerne så at jeg snart fik en normal indkomst!
Men vil helt klart helst fortsætte med mit projekt, og lave det til et helt spil. Kender i nogle muligheder for støtte sådan et spil-projekt? - har set lidt på DFI's men de kræver cvr nr og en halv roman for at kunne ansøge..
Mvh Anders
Hvad syntes i om det? - kan man lave et spil ud af det?
Er kørt en smule træt i projektet pt. (sikkert pga sommer vejret) - Overvejer at begynde at læse videre på en 1,5 års proffesionsbachelor i systemudvikling, eller finde et fast job. Hovedsageligt pga. min kæreste gerne så at jeg snart fik en normal indkomst!
Men vil helt klart helst fortsætte med mit projekt, og lave det til et helt spil. Kender i nogle muligheder for støtte sådan et spil-projekt? - har set lidt på DFI's men de kræver cvr nr og en halv roman for at kunne ansøge..
Mvh Anders
Re: Sol-System spil-projekt
Oh sweet tech! Cool shit Anders!
Super god start!
Naturligvis bliver det lidt blobby det hele med Perlin/fractal noise. Alternativerne er naturligvis lidt tungere. Smooth rigid turbulence og den slags. Med lidt erosion på toppen. Resultatet kan blive noget federe. Men det er virkelig skruen uden ende at kaste sig ud i hvis det skal være helt perfekt. Og så fik du aldrig lavet et spil. Men kun en tech demo.
Der findes en del procedurale eksempler der ude og kodestykker. Måske kan det inspirere.
http://www.decarpentier.nl/scape-procedural-extensions
Ligner en displacement sphere inden du skifter til kasse voxels når man er tæt på?
Om det kan blive til et spil. Mjaaa.. det kommer an på så meget. Er spillet en space shooter hvor man flyver lidt rundt og skyder på hinanden eller en 1:1 simulation af livets oprindelse og evolution hvor du kan alt?
Generelt er det en gigantisk opgave at fylde så store verdener med interessant nok content og features til at det er en reelt overkommelig opgave for de fleste.
Du har i hvert fald tyllet en fin techdemo sammen du kan bruge med fordel i jobsøgningen.
Super god start!
Naturligvis bliver det lidt blobby det hele med Perlin/fractal noise. Alternativerne er naturligvis lidt tungere. Smooth rigid turbulence og den slags. Med lidt erosion på toppen. Resultatet kan blive noget federe. Men det er virkelig skruen uden ende at kaste sig ud i hvis det skal være helt perfekt. Og så fik du aldrig lavet et spil. Men kun en tech demo.
Der findes en del procedurale eksempler der ude og kodestykker. Måske kan det inspirere.
http://www.decarpentier.nl/scape-procedural-extensions
Ligner en displacement sphere inden du skifter til kasse voxels når man er tæt på?
Om det kan blive til et spil. Mjaaa.. det kommer an på så meget. Er spillet en space shooter hvor man flyver lidt rundt og skyder på hinanden eller en 1:1 simulation af livets oprindelse og evolution hvor du kan alt?
Generelt er det en gigantisk opgave at fylde så store verdener med interessant nok content og features til at det er en reelt overkommelig opgave for de fleste.
Du har i hvert fald tyllet en fin techdemo sammen du kan bruge med fordel i jobsøgningen.
Re: Sol-System spil-projekt
Mange tak!
Jeg havde dog også mere eller mindre tænkt mig at lade noise'en være som den er, indtil der er andre dele af spillet som er blevet implementeret, så kan man jo altid gå tilbage og ændre på den - det er forresten simplex noise.
Jeg er ikke helt sikker på hvad en displacement sphere er, men det er en icosahedron sphere jeg bruger
Jeg har regnet lidt med at jeg ville lave en form for user-generated content, skal dog lige have tænkt mig lidt mere om hvordan det skulle implementeres..
Men ja, må se hvilken retning jeg ender med at gå her efter sommer
- Havde du nogen ideer til hvordan man kunne få en form for støtte eller investering i projektet?
Jeg havde dog også mere eller mindre tænkt mig at lade noise'en være som den er, indtil der er andre dele af spillet som er blevet implementeret, så kan man jo altid gå tilbage og ændre på den - det er forresten simplex noise.
Jeg er ikke helt sikker på hvad en displacement sphere er, men det er en icosahedron sphere jeg bruger
Jeg har regnet lidt med at jeg ville lave en form for user-generated content, skal dog lige have tænkt mig lidt mere om hvordan det skulle implementeres..
Men ja, må se hvilken retning jeg ender med at gå her efter sommer
- Havde du nogen ideer til hvordan man kunne få en form for støtte eller investering i projektet?
Re: Sol-System spil-projekt
Sådan relativt tæt på Minecraft type spil gætter jeg på?
Der er en del af den slags der ude. Og sikkert flere på vej.
Af lidt ældre dato kan du kigge på http://kapitalrejsen.dk/ som har en fin outline af funding med fokus på spil.
Der proklameres at "Søg støttekroner – det koster ikke noget!" Det vil jeg ikke kalde mig helt enig i. Det koster super meget tid og indsats at have materiale til et projekt er støtte/investeringsklart. Naturligvis afhængig af scope.
Men fx. DFI, Capnova, private investorer, banklån, velhavende familie. Alle her deres egne kriterier, fokusområder, fordele og ulemper.
Der skal laves en hulens masse benarbejde. Underordnet hvilken vej du vælger.
Der er en del af den slags der ude. Og sikkert flere på vej.
Af lidt ældre dato kan du kigge på http://kapitalrejsen.dk/ som har en fin outline af funding med fokus på spil.
Der proklameres at "Søg støttekroner – det koster ikke noget!" Det vil jeg ikke kalde mig helt enig i. Det koster super meget tid og indsats at have materiale til et projekt er støtte/investeringsklart. Naturligvis afhængig af scope.
Men fx. DFI, Capnova, private investorer, banklån, velhavende familie. Alle her deres egne kriterier, fokusområder, fordele og ulemper.
Der skal laves en hulens masse benarbejde. Underordnet hvilken vej du vælger.
Re: Sol-System spil-projekt
Vi kan ihvertfald blive enige om at der er en milliard Minecraft type spil
Mange tak for alt informationen!
Mange tak for alt informationen!
-
- Level 17 - Jade Raymond
- Posts: 171
- Joined: 30 Apr 2015, 09:28
- Location: Copenhagen
- Contact:
Re: Sol-System spil-projekt
Det er min opfattelse, at det er et "space" som begynder at blive mere og mere "crowded" - også i Danmark.
Så jeg vil umiddelbart mene, at man skal have følgende på plads, hvis man skal ud og rejse nogle "anstændige" penge - næsten uanset hvor (hvis vi ser bort fra venner, familie eller velhavende onkler fra USA )
1) En form for prototype, der giver seeren en idé om, hvilke slags gameplay, der er tale om, hvor dybt og medrivende det er, samt hvad USP (unique selling points) er.
2) Noget koncept, der viser den visuelle stil. Hvad kan jeg forvente at tonen, stilen og udtrykket er? Og hvordan hænger det sammen med gameplayet.
3) Business plan, hvis man altså har planer om at gøre det kommercielt (i modsat fald er det jo nok svært at rejse penge til det ). Den indeholder grundlæggende hele projektet fra udvikling til produktion til udgivelse.
4) Budget: Hvad er prisen på grisen, og hvorfor? Hvilke omkostninger er der, og hvornår "på rejsen" kommer de?
5) Teamet: Hvem er du/I, og hvordan dækker I de områder, der skal til, for at lave et spil.
6) Monetization: Hvordan skal det tjene penge?
De utallige gange vores projekt er blevet slået "tilbage til start" i hvert fald, er på grund af én eller flere af ovenstående, der ikke var afdækket eller beskrevet godt nok, eller havde mangler.
Iøvrigt faldt jeg lige over denne forleden:
CAPNOVA - Det perfekte Pitch
Så jeg vil umiddelbart mene, at man skal have følgende på plads, hvis man skal ud og rejse nogle "anstændige" penge - næsten uanset hvor (hvis vi ser bort fra venner, familie eller velhavende onkler fra USA )
1) En form for prototype, der giver seeren en idé om, hvilke slags gameplay, der er tale om, hvor dybt og medrivende det er, samt hvad USP (unique selling points) er.
2) Noget koncept, der viser den visuelle stil. Hvad kan jeg forvente at tonen, stilen og udtrykket er? Og hvordan hænger det sammen med gameplayet.
3) Business plan, hvis man altså har planer om at gøre det kommercielt (i modsat fald er det jo nok svært at rejse penge til det ). Den indeholder grundlæggende hele projektet fra udvikling til produktion til udgivelse.
4) Budget: Hvad er prisen på grisen, og hvorfor? Hvilke omkostninger er der, og hvornår "på rejsen" kommer de?
5) Teamet: Hvem er du/I, og hvordan dækker I de områder, der skal til, for at lave et spil.
6) Monetization: Hvordan skal det tjene penge?
De utallige gange vores projekt er blevet slået "tilbage til start" i hvert fald, er på grund af én eller flere af ovenstående, der ikke var afdækket eller beskrevet godt nok, eller havde mangler.
Iøvrigt faldt jeg lige over denne forleden:
CAPNOVA - Det perfekte Pitch
Rasmus Ravnsbjerg Byriel
Game Director - GameMasterz
You miss 100% of the shots you don't take.
The difference between master and beginner - The master has failed more times than the beginner has even tried!
Game Director - GameMasterz
You miss 100% of the shots you don't take.
The difference between master and beginner - The master has failed more times than the beginner has even tried!
Re: Sol-System spil-projekt
Aner ikke saa meget om den oekonomiske del af spiludvikling, men antager at de fleste folk med penge kraever CVR nummer som minimum...
Hvis spillet skal udkomme saa er CVR alligevel noedvendigt, sa hvis viljen ikke er der til at oprette et firma, hvorfor skulle folk saa tro paa viljen til at lave spillet!?
/ Peter
Hvis spillet skal udkomme saa er CVR alligevel noedvendigt, sa hvis viljen ikke er der til at oprette et firma, hvorfor skulle folk saa tro paa viljen til at lave spillet!?
/ Peter
Re: Sol-System spil-projekt
Nu har jeg skam haft cvr numre før, syntes bare ikke det er nødvendigt at oprette et cvr nummer før at det faktisk er "nødvendigt" - så undgår man både betale revisor og diverse unødvendigt papirarbejde..buchardt wrote:Hvis spillet skal udkomme saa er CVR alligevel noedvendigt, sa hvis viljen ikke er der til at oprette et firma, hvorfor skulle folk saa tro paa viljen til at lave spillet!?
/ Peter
Viljen er der skam!