Det er min opfattelse, at det er et "space" som begynder at blive mere og mere "crowded" - også i Danmark.
Så jeg vil umiddelbart mene, at man skal have følgende på plads, hvis man skal ud og rejse nogle "anstændige" penge - næsten uanset hvor (hvis vi ser bort fra venner, familie eller velhavende onkler fra USA

)
1) En form for prototype, der giver seeren en idé om, hvilke slags gameplay, der er tale om, hvor dybt og medrivende det er, samt hvad USP (unique selling points) er.
2) Noget koncept, der viser den visuelle stil. Hvad kan jeg forvente at tonen, stilen og udtrykket er? Og hvordan hænger det sammen med gameplayet.
3) Business plan, hvis man altså har planer om at gøre det kommercielt (i modsat fald er det jo nok svært at rejse penge til det

). Den indeholder grundlæggende hele projektet fra udvikling til produktion til udgivelse.
4) Budget: Hvad er prisen på grisen, og hvorfor? Hvilke omkostninger er der, og hvornår "på rejsen" kommer de?
5) Teamet: Hvem er du/I, og hvordan dækker I de områder, der skal til, for at lave et spil.
6) Monetization: Hvordan skal det tjene penge?
De utallige gange vores projekt er blevet slået "tilbage til start" i hvert fald, er på grund af én eller flere af ovenstående, der ikke var afdækket eller beskrevet godt nok, eller havde mangler.
Iøvrigt faldt jeg lige over denne forleden:
CAPNOVA - Det perfekte Pitch