Page 1 of 1

Tower-Defence

Posted: 16 Mar 2008, 04:46
by Andos
Jeg har de sidste stykke tid arbejdet lidt på et Tower-Defence spil i C# på Linux (Mono) med OpenGL (igennem Tao).
Der er ikke nogen monstre endnu og tårnenes udseende er også på et ret tidligt stadie :-)

Terrainet er lavet som én enkelt quad med en shader der slår op i en 3d-texture baseret på et heightmap. Kan sådan set tegne alle de detaljer jeg har lyst til uden performance-drop ;)

Her er hvordan det ser ud indtil videre. Man kan placere tårne med det blå "blueprint" tårn.
Image
Textures fra http://www.cgtextures.com

Re: Tower-Defence

Posted: 16 Mar 2008, 16:29
by ankel
Sejt nok.
Det lader til at sitecrashet har sørget for at en masse små projekter viser deres WIP-ting frem. Cool.

Re: Tower-Defence

Posted: 21 Mar 2008, 21:05
by Mikkel_Christensen
Hej Andos

Jeg har selv gået i et stykke tid og syntes det kunne være en udfordring at levere noget top nodge grafik til netop lige et tower game. Det ville være en overkommelig opgave ved siden af mit arbejde.
Derfor vil jeg gerne tilbyde min hjælp, i såfald du ønsker at undgå den grafiske del af spillet.

Mvh. Mikkel

Re: Tower-Defence

Posted: 26 Mar 2008, 14:00
by Andos
Hej Mikkel. Det kunne være fedt at få nogle pæne tårne til spillet :-)
Spillet bliver nok Open Source på et tidspunkt så alle der har lyst kan pille i det.

Re: Tower-Defence

Posted: 26 Mar 2008, 21:51
by Mikkel_Christensen
Jammen, lad os kigge lidt på sagerne sammen og se hvad vi kan få ud af det!

Jeg kunne godt tænke mig at høre om hvad du har af forventning af max polycount pr. frame af friends/foe units. Kommer engine til at understøtte normalmaps ect. oma.

Smid gerne en mail på..
Microbex(snabelA)gmail(punktum)com

-mikkel