Tower-Defence
Posted: 16 Mar 2008, 04:46
Jeg har de sidste stykke tid arbejdet lidt på et Tower-Defence spil i C# på Linux (Mono) med OpenGL (igennem Tao).
Der er ikke nogen monstre endnu og tårnenes udseende er også på et ret tidligt stadie
Terrainet er lavet som én enkelt quad med en shader der slår op i en 3d-texture baseret på et heightmap. Kan sådan set tegne alle de detaljer jeg har lyst til uden performance-drop
Her er hvordan det ser ud indtil videre. Man kan placere tårne med det blå "blueprint" tårn.
Textures fra http://www.cgtextures.com
Der er ikke nogen monstre endnu og tårnenes udseende er også på et ret tidligt stadie
Terrainet er lavet som én enkelt quad med en shader der slår op i en 3d-texture baseret på et heightmap. Kan sådan set tegne alle de detaljer jeg har lyst til uden performance-drop
Her er hvordan det ser ud indtil videre. Man kan placere tårne med det blå "blueprint" tårn.
Textures fra http://www.cgtextures.com